Višestruka korist: Osim za umrežavanja s ljudima iz struke, najveća poslovna mreža služi i kao online životopis koji poslodavci sve više uzimaju u obzir
Najvažnija pravila uređivanja dobrog profila na LinkedInu
Kako biste se povezali s tvrtkama i stručnjacima iz struke, pronašli posao ili zaposlenika, najbolje je napraviti profil na LinkedInu, društvenoj mreži orijentiranoj prije svega na posao, kaže Matko Mavračić iz Udruge Urbana mladež. LinkedIn je osnovan u prosincu 2002., a danas ima više od 300 milijuna korisnika u više od 200 zemalja svijeta. Najveći se broj korisnika LinkedIna nalazi u Sjedinjenim Američkim Državama, nešto više od 90 milijuna, a njegova popularnost iz dana u dan raste.
- Dok izrađujete profil na ovoj mreži, to je kao da pišete životopis. Ideja LinkedIna zapravo i je da, među ostalim, ima ulogu CV-a, a danas i mnogi poslodavci pri traženju zaposlenika na oglasima za posao daju mogućnost prijave putem LinkedIna - napominje Mavračić.
Prvo što će se od vas tražiti, nastavlja, bit će da se predstavite u nekoliko rečenica. U takozvani “summary” nemojte pisati previše i neka to bude jednostavno. Nakon što se predstavite, slijedi rubrika “experience” ili iskustvo u kojoj dajete informacije o radnom iskustvu.
- Nije nužno navesti sva radna iskustva jer vam to ne mora uvijek biti prednost. Prijavljujete li se za posao voditelja marketinga, navedite samo poslove koji imaju veze s time. Ako ste tijekom studija ljeti radili kao spasilac na plaži, njima to neće biti relevantno i samo će odvući pozornost od bitnijih stvari - upozorava Matko Mavračić.
Osim što vam može služiti kao životopis, poslovna mreža LinkedIn vam daje priliku za praćenje (“following”) ljudi i tvrtki koji su vam bitni ili za koje biste u nekom trenu voljeli raditi.
- Možete pratiti pojedince koji su vrhunski u svome poslu, razne tvrtke, ali i najnovije poslovne vijesti te škole i sveučilišta - savjetuje Mavračić.
Idealni oglasi
Prema tome što ste naveli kao edukaciju, iskustvo i interese, pristizat će vam oglasi za posao.
Volontiranje je na cijeni
Navedite iskustvo volontiranja ako ga imate jer to poslodavci izuzetno cijene.
Odvojite obrazovanje i tečajeve
Osim iskustva postoji i polje u kojem dajete informacije o obrazovanju, u kojem navodite samo službeno obrazovanje jer razni tečajevi, interesi i radionice na red dolaze poslije.
Vještine
U profilu možete navesti i vještine (računalna pismenost, vozačka dozvola), jezike kojima se služite i nagrade koje ste osvojili.