Silueta i njezine dimenzije područje su naše kreativnosti, ali i priče koju želimo predstaviti, jer kad sakrijemo tijelo, otvara se čitava jedna ideja kreativnosti i identiteta
Ideja velike siluete: Način na koji nosimo voluminozne stvari otkriva mnogo toga o nama
Iako prekriva naše tijelo te ga zatvara na razne vizualne i stilske načine, odjeća iznenađujuće mnogo toga otkriva o nama. Istovremeno dok naše tijelo 'nestaje', otvara se čitav svijet informacija jer naš je tekstilni 'oklop' zapravo komunikacija koju je moguće čitati. Zapravo je vrlo jasno - jedan od načina kako negirati tijelo svakako je volumen, odnosno odjeća široke forme koja na neki način naglašava, širi ili tijelo čini drugačijim.
Mnogi su dizajneri kroz povijest, ali i razne trendove, uspješno ignorirali naše tijelo, čineći od njega nešto nadrealno, posebno i kreativno. Za mnoge je ono igralište u pokretu, tijelo postaje nositelj nečije ideje i to doslovno. Cilj je ujedno da se u tome osjećamo udobno jer nam odgovara kad je nešto široko - osjećamo se opušteno, emotivno slobodnije. Broj prevelika vesta postaje omiljeni element.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Psihologija odijevanja ističe da se u crnoj odjeći široke forme uglavnom sakrivamo, u njoj kao da tražimo utočište, uklapamo se u masu. Kao da želimo postati 'nevidljivi', kretati se bez ometanja. Tamni tonovi i dark boje koje usklađujemo na velikim krojevima također poručuju sklonost balansu, time poručujemo da želimo da se stvari - slažu.
I likovnjaci vole ovaj stil, baš kao i ljubitelji arhitekture, i robe koja kao da prkosi gravitaciji. Možemo osmisliti razne vizure, identitet postaje fluidan, radimo što god poželimo. Nismo više ograničeni kanonima konzervativne ljepote.
Bauhaus je česta inspiracija ovog stila, velike i moćne forme linije tijela čine ravnima, preciznima. Otkrivaju potrebu za složenim životom ili dojmom kao da je on sasvim u redu, dok smirujući tonovi na velikim krojevima daju notu elegancije.
Blagost pigmenta i ležerne, duge i prevelike veste naglašavaju želju za casual momentima. S druge strane, jarke boje i veliki krojevi u kombinaciji poručuju - gledaj me. Da, odlična ideja za neki party ili nastup.
Velikom, napuhanom robom jačih tonova kao da želimo zauzeti više mjesta u prostoru, naša silueta je doslovno veća, a time i dojam da smo važniji od onih oko nas.
Podizanje samopouzdanja ili raspoloženja lako je dostupno kroz velike forme nešto atraktivnijih tonova.
Dio mode koja donosi velike krojeve ulazi u svijet avangarde, odnosno elemenata za koje nam na prvu nije jasno kako su nastali. Na tom stilskom području ujedno inovativni dizajneri imaju veliku ulogu jer neodoljivo ignoriraju dimenzije tijela te otvaraju zasebno područje.
Još su u 80-tima na taj način Pariz osvojili japanski dizajneri, a davno prije toga barokne su dame nosile suknje toliko široke da im se nitko nije mogao približiti.
Mnogo je primjera, no kreativci iz 80-tih, japanska avangarda i dekonstrukcija, odličan su primjer kako modu pretvoriti u artističko područje koje je konstantno u potrazi za inovacijama.
Perforacije i slični elementi te odjevni predmet koji se nosi na razne načine samo je dio scene koju su japanski modni autori poput Kenza i Rei Kawakubo uveli u svijet zapadne mode. Naravno da su umjetničke duše odmah prihvatile ovaj stil, a on je nezamjenjiv i danas, također kod slične publike.
Velike suknje iz baroka izvrstan su primjer kako naglasiti nešto - popuniti prostor i istaknuti ekonomski i društveni status. Što šira forma, to je osoba impresivnija, jasna je poruka. Sličan moment dešava se na ramenima od osamdesetih, kad su žene ušle u korporativni svijet biznisa te prihvatile sakoe s mega jastučićima.
Ovaj stil svako malo nam se vraća, s njim djelujemo moćno i snažno. I danas volimo sako sa širokim ramenima, kako je svijet nestabilniji posljednjih godina, tako dizajneri daju ideju ogromnih ramena. Ona postaju veća, kako smo nesigurniji, daju nam utočište, sakrivamo se u taj odjevni predmet koji služi ujedno i kao emotivan oklop od svakodnevice.