Jedan od najpoznatijih brendova u prvoj polovici prošloga stoljeća bio je upravo njezin pariški salon, dame su obožavale koso krojene haljine koje je oblikovala na tijelu, a ne klasičnim krojevima
Kraljica fluidnih, drapiranih haljina: Kako je Madeleine Vionnet promijenila svijet mode
Neki su dizajneri kroz povijest ostali zapamćeni po načinu rada i oblikovanja modnih formi, a jedna od njih je Madeleine Vionnet, kojoj povjesničari pripisuju i zasluge za ukidanje korzeta. Zvali su je i 'arhitekticom mode', radi inovativnog pristupa dizajniranju odjeće.
Nekoliko je autora sudjelovalo na uklanjanju korzeta iz svakodnevne mode te je Vionnet potpisivala kreacije nježne, fluidne forme. Koso formirane kreacije, odnosno tekstil krojen po dijagonali pada na specifično elegantan način te time blago oblikuje tijelo.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Madeleine je rođena 1876. godine u francuskom mjestu Chilleurs-aux-Bois te kao mlada djevojka karijeru krojačice započela u Parizu. Naučila je sve tehnike izrade haljina, koje su joj omogućile da kasnije oblikuje 'bias-cut', tehniku koja kroji tekstil pod kutom, što do tada nije bilo uobičajeno.
Tada, 1912. godine otvara vlastiti salon te radi temelje za veličanstvenu modnu avanturu, priprema se za novo vrijeme dvadesetih, kad svijet ulazi u novu fazu. Ples i zabava te nove lifestyle smjernice oduševile su mlade dame i djevojke koje su intuitivno prihvatile mekše haljine, make-up i kraću kosu koja više nije bila nužno u dugačkim pletenicama i valovima.
Vionnet se u sve to uklopila savršeno, svoje je ideje predlagala novoj generaciji žena koje su poželjele nešto luksuzno, jer njezin je omiljeni materijal bila predivna, sjajna i lepršava svila.
Pristup radu bio je inovativan - krojenje i oblikovanje na taj način te sama izrada bili su u to vrijeme pomalo nezamislivi. Naime, nije crtala i krojila na stolu, već je direktno na lutki osmišljavala i kombinirala razne vrste tekstila. Koristila je tehnike drapiranja, rezanja i modeliranja na samoj figuri, za razliku od krojača i dizajnera koji su spajali komade izrezane po krojevima.
Njezini dizajni bili su jednostavni, a istovremeno iznimno elegantni i privlačni. Tim načinom rada, koji je u to vrijeme bio revolucionaran, dizajnerica je osmislila novi tip elegancije, dosta mekšu, s naglaskom na mekoću tekstila i ženstvenost. I prilikom pokreta te su haljine bile čarobne, naglašavajući dinamiku forme.
Na vrhuncu karijere Vionnet je imala čak 26 ateljea u kojima je radilo oko 1000 krojačica. No sama je voljela privatnost i rad, sastanci s klijenticama i zvijezdama nisu joj bili favorit.
Svijet je u to vrijeme izašao iz ere korzeta, majke su se sjećale kako je to bilo, a kćerke su nosile kraće, mekane haljine.
Svijet je bio u dramatičnom prijelazu iz vrlo konzervativnih odjevnih okvira u mnogo slobodnije, stilska je i lifestyle revolucija pratila onu društvenu. S promjenom života, mijenjaju se i ideali ljepote.
Osim načina drapiranja, dizajnerica je predložila i haljine bez rukava, koje do tada nisu bile prisutne na sceni. Time je ženama dala novi stil, a osim toga svoje je kreacije ujedno ukrašavala remenjem od pletenog tekstila. Bila je to još jedna inovacija u njezinu radu.
Vionnet je bila vrlo cijenjena u svijetu stila, njezine su kreacije nosile slavne dame poput Marlene Dietrich, Jean Harlow, Greta Garbo i Katharine Hepburn.
Vionnet je bila jedna od najznačajnijih modnih dizajnerica sve do početka Drugog svjetskog rata te nakon njega nije više otvarala salon. Umrla je s 99 godina u Parizu.
Brend su ponovno pokrenuli Guy i Arnaud de Lummen te od 2006. predstavili odjeću, a prije toga parfeme.
Od 2012. vlasnica brenda Vionnet je Goga Ashkenazi, poslovna žena iz Kazahstana.
Utjecaj Madeleine Vionnet vidimo i danas, na haljinama koje imaju kose linije, dijagonalni stil i vrlo fluidan karakter. Ovaj tip kreacije popularan je i na crvenom tepihu te u svijetu vjenčanica, a tehnike koje je koristila očite su u radu brojnih poznatih autora.