Konferencije su jedno od rijetkih mjesta gdje možete doći do inače nedostižnih ljudi i otvoreno ih pitati bilo što. Dva su učenika zbog Reboot Developa dobila posao
Isplati li se nama početnicima otići na gaming konferencije?
Prošlog vikenda završio je Reboot Develop – prva i jedina profesionalna međunarodna konferencija za industriju video igara u Hrvatskoj i široj regiji. Odaziv je bio velik i moja skromna procjena je da je više od 300 ljudi došlo i slušalo prezentacije o razvoju industrije video igara. A kako i ne bi kada su prezentirali vrhunski profesionalci! Reboot je u naše krajeve dovukao sam vrh industrije video igara: Guillaume de Fondaumiere – producent Heavy Raina, Steve Ince – glavni mozak serijala Broken Sword i glavni pisac Witcher serijala, Renaud Charpentier - glavni dizajner Creative Assemblyja, Phil Elliot – projektni menadžer Square Enixovog Collectivea, i mnogi drugi. Naravno da su predavanja održali i svi naši developeri: Croteam, Cateia Games, Gamepires, Ironward i Little Green Men, a nisu izostali ni developeri iz susjednih zemalja: Eipix, Nordeus, Mad Head Games, Brave Giant Studio – i pregršt indieja. Teme predavanja su bile šarolike, od visoko tehničkih pa do generalnih, i bilo je ponešto za svakog.
No prava priča počinje tjedan dana prije samog Developa kada smo u game dizajn centru na nastavi odgovarali na pitanja o konferenciji. Najčešće pitanje na koje smo nailazili je bilo "Isplati li se meni kao početniku ići na ovakve konferencije?" Naš odgovor je uvijek bio veliko DA – naravno da se isplati. Polaznici tečajeva su uglavnom muku mučili u vlastitoj glavi – konferencija im je izgledala kao mjesto puno profesionalaca gdje će se njihova skromna iskustva, znanja i vještine utopiti u kompleksnim razgovorima i temama. Istina je naravno daleko drugačija.
Svim mladim developerima, bilo da imaju svoj projekt ili ne, konferencije za game development predstavljaju izvanrednu priliku da nauče iz iskustva mnogo iskusnijih developera. One predstavljaju jedino mjesto gdje bez problema možete pristupiti inače nedostižnim ljudima i otvoreno i iskreno ih pitati za savjet, ideju, ili čak možda i posao. Glavni razlog tome je da konferencije nisu otvorenog tipa i znatno su manje od konvencija i sličnih događanja – samim time su ljudi otvoreniji jedni drugima i puno pristupačniji. Koliko god da su predavanja interesantna, prava vrijednost svake konferencije dolazi u ono malo vremena koje imate između predavanja, tijekom pauze za kavu ili ručak. Jednostavni pozdrav i pitanje vam može otvoriti mnoga vrata!
No uostalom, nismo mi jedini koji tako razmišljamo, pitali smo i naše developere što misle o konferencijama:
- Konferencije eliminiraju onaj faktor sreće tako što developeri mogu upoznati važne kontakte i napraviti prve prave korake u industriji kako bi ih drugi prepoznali. Primjerice, nama su SEGA i Team 17 bacili oko na igru na prvoj konferenciji na kojoj smo bili - kaže Hrvoje Horvatek iz Ironwarda.
- Na konferencijama imate prilike upoznati toliko drugačijih priča i razmijeniti iskustva da jednostavno ne možete vjerovati kako ste prije funkcionirali bez istih - rekao je Krešimir Špes iz Cateia Games studija.
- Kako mladi developeri, pogotovo u Hrvatskoj, rade u značajno težim uvjetima od kolega u inozemstvu, izuzetno je bitno da postoje događanja gdje se mogu okupiti, razmijeniti iskustva, učiti od kolega koji su već dulje u industriji te organizirati čak i suradnju vlastitih kreativaca kojih kritično nedostaje - misli Mario Mihoković (Little Green Men).
Ako žalite što niste došli na ovogodišnji Reboot Develop, ne brinite – bit će ga i sljedeće godine! A sljedeći tjedan ćemo vas uputiti kako da se dobro pripremite za konferencije i kako da izvučete maksimalnu korist iz cijele priče.
P.S. Dva naša učenika su zbog Reboot Developa dobila posao! ;)
Lovro Nola direktor je Machine, prvog hrvatskog centra game dizajna, u kojem nude programe edukacije za sve koji se žele baviti industrijom video igara te programe inkubacije za već postojeće timove.