Da biste poletjeli nije potrebno nikakvo preklapanje ili transformacija jer su za uzgon zaduženi rotori koji su skriveni ispod mrežastih panela u "karoseriji" auta
Kao u 'Povratku u budućnost': Postaje li san o letećim autima stvarnost uz novi Alef Model A?
U Detroitu je nedavno održan jedan od najvećih svjetskih automobilskih salona, što mi u Europi ove godine nismo previše primijetili jer većina premijera nije bila nimalo zanimljiva za europsko tržište. Ipak, jedan automobil privukao je globalnu pažnju. Riječ je o modelu Alef Model A, letećem autu koji je otišao dalje od bilo koje druge slične ideje u povijesti i automobilu koji je drastično različit od tih ideja.
POGLEDAJTE VIDEO
Pokretanje videa...
Za razliku od dosadašnjih letećih auta koji su imali preklopne ili fiksne rotore i/ili krila (i koji su svi redom propali prije nego što su stigli na tržište), Alefova kreacija zapravo izgleda kao pravi (doduše vrlo futuristički) automobil, navodno se tako i vozi, a da biste poletjeli nije potrebno nikakvo preklapanje ili transformacija jer su za uzgon zaduženi rotori koji su skriveni ispod mrežastih panela u "karoseriji" auta. Je li Alef izmislio automobil koji će napraviti revoluciju ili se radi o još samo jednom projektu koji će zapeti puno prije realizacije vidjet ćemo u bliskoj budućnosti. Činjenica je da je kalifornijska tvrtka postala prva u povijesti koja je dobila odobrenje za testiranje letećeg auta u praksi U SAD-u, no koliko su u tome daleko došli je pitanje.
Prototip izložen u Detroitu navodno je veliki korak prema seriji jer ima funkcionalne propelere koje su posjetitelji sajma čak mogli vidjeti na djelu. Ipak, automobil nije uzletio, a unutrašnjost je skrivena iza jako zatamnjenih stakala tako da je pitanje ima li čega uopće unutra. Ipak, službene fotografije koje je objavio Alef, pokazuju da će kabina biti vrlo jednostavna s dva sjedala i funkcionalnim kontrolama.
Tehnika Alefa je vrlo komplicirana. Ima električni pogon i čak osam motora koji služe za pokretanje kotača i propelera. Automobil bi prema najavama proizvođača trebao biti u stanju prevaliti do 320 km na cesti i do 177 km u zraku uz jedno punjenje baterije. Ako se sve to ostvari, cijena od 300.000 dolara na kraju se i ne doima toliko velikom, s obzirom na to da bogataši bez zadrške danas za superautomobile i hiperautomobile često plaćaju i mnogo više.
Tvttka tvrdi da bi se automobil na cesti trebao ponašati poput svakog drugog klasičnog automobila, dok bi u zraku letio poput drona. Naravno da ostaje pitanje tko bi uopće smio letjeti ovakvim autom, bi li za to trebala pilotska dozvola, gdje bi se smjelo uzlijetati i slijetati te letjeti, i kako bi se regulirao kaos koji bi u zraku nastao da se najednom tamo nađe tisuće letećih automobila. Ipak, odobrenje za testiranje koje je Alef dobio od Savezne uprave za civilno zrakopolovstvo govori o tome da su dosta ozbiljni u svojim namjerama da već 2025. godine ovaj automobil plasiraju na tržište. Kako to obično biva kod ovakvih projekata, to bi se moglo odužiti, no izgleda da nikada nismo bili bliže ostvarenju stoljetnog sna o automobilima koji lete.