Ako vam se čini da vidite više oglasa za određeni proizvod nakon razgovora o njemu s prijateljem ili pretraživanja na internetu, to bi mogao biti razlog...
Ipak nas prisluškuju! Detaljno opisali kako slušaju razgovore ljudi, evo kako to funkcionira
Iako mnogi već duže vrijeme sumnjaju u to, sada dostupne informacije govore da se nas naši mobilni telefoni doista prisluškuju. Jedan od Facebookovih marketinških partnera je detaljno opisao kako tvrtka prisluškuje razgovore korisnika kako bi stvorila ciljane oglase, prenosi Daily mail.
Cox Media Group (CMG) tvrdi da njihov softver 'Active-Listening' koristi AI za prikupljanje i analizu 'podataka o namjerama u stvarnom vremenu' slušajući ono što govorite putem telefona, laptopa ili mikrofona.
- Oglašivači mogu upariti glasovne podatke s podacima o ponašanju kako bi ciljali kupce na tržištu - navodi se.
Meta - Facebookova matična tvrtka je priznala da provjerava CMG zbog kršenja uvjeta pružanja usluge. Dok Amazon tvrdi da njegov ogranak za oglase 'nikada nije radio s CMG-om i ne planira to učiniti.'
Prikaz slajdova detaljno opisuje proces u šest koraka koji CMG-jev softver za aktivno slušanje koristi za prikupljanje glasovnih podataka korisnika putem naizgled bilo kojeg uređaja opremljenog mikrofonom, uključujući pametni telefon ili prijenosno računalo.
Nije jasno prisluškuje li softver Active-Listening stalno ili samo u određenim trenucima kada je telefonski mikrofon aktiviran, kao što je tijekom poziva.
Oglašivači zatim koriste te uvide kako bi ciljali na 'in-market potrošače', a to su ljudi koji aktivno razmatraju kupnju određenog proizvoda ili usluge.
Ako vaš glas ili podaci o ponašanju sugeriraju da razmišljate o kupnji nečega, poslužit će vam reklame za taj artikl.
Na primjer, razgovor o Toyotinim automobilima ili njihovo traženje mogao bi vas potaknuti da počnete vidjeti oglase za njihove najnovije modele.
- Jednom pokrenuta, tehnologija automatski analizira promet vaše stranice i kupce kako bi potaknula ciljanje publike na trajnoj osnovi - navodi se.
Zarađuju na onome što kažete
Dakle, ako vam se čini da vidite više oglasa za određeni proizvod nakon razgovora o njemu s prijateljem ili pretraživanja na internetu, to bi mogao biti razlog.
Godinama su korisnici pametnih uređaja nagađali da njihovi telefoni ili tableti slušaju ono što govore. No, većina tehnoloških tvrtki odlučno je demantirala te tvrdnje.
- Razumijemo da ponekad oglasi mogu biti toliko specifični da se čini kao da slušamo vaše razgovore preko mikrofona, ali ne radimo to - stoji na Metinom online centru za privatnost.
Ovo curenje samo je najnoviji razvoj događaja u valu izvješća koje sugerira da vas telefon doista sluša i da stranice poput Facebooka možda zarađuju na onome što kažete.