Dojam bi uz adekvatniju motorizaciju bio puno bolji. Osnovni benzinac jednostavno je previše slab i kategoriju ispod svega ostalog na ovom malom obiteljskom vozilu
Fiat 500 je jedino po imenu, ovo je potpuno novi automobil
Mnogo prašine podiglo se u posljednje vrijeme oko Fiata 500L. Ne zbog njegova izgleda, koncepcije, prednosti ili nedostataka nego jedino zbog toga što se ovaj automobil proizvodi u Kragujevcu, gradu iz kojeg su nekada dolazili Fićo, Stojadin, Yugo... Šteta, jer 500L je i sam po sebi vrlo zanimljiva priča. Mali obiteljski monovolumen samo ime i djelomično dizajn vežu s Fiatom 500. Ovo je za gotovo dva broja veći automobil, potpuno nove unutrašnjosti, prostran, praktičan i dovoljno velik kako bi kvalitetno poslužio tipičnoj četveročlanoj obitelji.
Najveći problem testiranog automobila je neadekvatan osnovni motor. Provjereni 1.4-litreni benzinac možda dobro pristaje Puntu ili malom 500, no za ovaj automobil je jednostavno previše slab i nedovoljno elastičan. Da bi 500L pojurio sukladno s tehničkim podacima ili kad je jače opterećen, potrebno je motor stalno tjerati u visoke okretaje, što onda rezultira velikom bukom i potrošnjom, koja je i tri litre iznad deklarirane. Uz umjereniju vožnju 500L troši 7,5 litara na 100 km.
Cijena 500L je visoka, no kupac za to dobiva zaista kvalitetno izrađen i bogato opremljen automobil koji upotrijebljenim materijalima i izgledom naginje prema luksuznoj klasi, a praktičnim rješenjima osjetno olakšava svakodnevicu moderne obitelji.
Komforan, prostran i praktičan
Na kliznoj stražnjoj klupi ima dovoljno mjesta za odrasle putnike, a prtljažnik varira ovisno o njenom položaju - od 343 do 400 litara. Praktičan detalj je i pomična podnica, koja prtljažnik dijeli na dva dijela, dok se stražnja sjedala preklapaju samo jednim potezom. Sva sjedala su ukrašena profiliranim utisnutim natpisima, a mnogi dijelovi unutrašnjosti obloženi su kvalitetnim materijalima i imitacijom kože. Ovjes 500L dovoljno je udoban, buni se jedino prilikom prelaska izraženih neravnina. Pri bržoj vožnji kroz zavoje 500L je vrlo stabilan i sposoban. Zamjerka ide na račun nepreciznog upravljača i ručice šesterobrzinskog mjenjača, koja je previše glomazna i prilično neprecizna.
Luksuzno i maštovito opremljen
U najbogatiji paket opreme, Lounge, spada mnogo luksuznih dodataka, a u serijskoj opremi je i veliki panoramski krov. U dodatnoj opremi, zanimljivo, nije moguće naručiti navigaciju, ali je tu, primjerice, aparat za kavu!
Fiat 500L 1.4 Lounge
TVORNIČKI PODACI
masa: 1245 kg
dimenzije: 415x178x167cm
obujam: 1368 ccm
snaga: 70 kW/95 KS
ubrzanje (0-100km/h): 12,8 s
najveća brzina: 170 km/h
potrošnja: 6,2 l /100 km
CIJENA 141.208 kn (testni model) 137.560 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA Citroën C3 Picasso, Ford B-Max, Opel Meriva
PLUS: maštovita, bogata i luksuzna oprema, dobro ponašanje u zavojima, praktičnost i prostranost stražnje klupe, odličan multimedijski sustav, vrlo dobra ergonomija
MINUS: nedovoljno snažan i elastičan motor, velika potrošnja pri agresivnijoj vožnji, neprecizna ručica mjenjača, cijena