Kao da električni automobili (kojih je sve više) ne zagađuju na isti način, čak i puno više, pa se ipak potiče sve veća njihova proizvodnja i upotreba. Kada bi u HR bilo recimo 100000 el.vozila (domaćih i vozila turista) i da se samo 10% ide istovremeno puniti preko prosječnog brzog punjača od 22 kW, oni bi povukli ukupno 220 MW, a to je trećina snage Krškog. Kako se el.auti moraju puniti praktično svaki dan, pa i više puta dnevno, koliko bi nam elektrana trebalo da podmire potrebu punjenja tih vozila? Koliko će novih i kakvih elektrana trebati kad se polovina svjetskog broja automobila zamijeni električnim? A oni se zamaraju potrošnjom struje računala...
Ma
MartyMystery
15.6.2019.
Odustani
To je kao kad je EU parlament vijećao mjesecima,a napokon i izglasao zakon o ogranicenju snage usisavaca pa ju stavili na 1600 W max...a 3 mil. migranata pred v
ratima EU bilo...Stvarno imaju dobar odabir prioriteta :)
Prikaži još ↓
Z1
Zoxx_1
16.6.2019.
Odustani
Djelomično si u pravu, punjenje el. vozila troši puno el. energije, ali ti, kao i mnogi drugi, zaboravljate da proizvodnja goriva iz sirove nafte troši mnogo vi
še el. energije nego punjenje el. vozila. I kada bi, govoreći hipotetski, svi automobili i kamioni postali električni, prestala bi proizvodnja fosilnih goriva a sa time i potrošnja ogromne količine el. energije, te bi te električne energije bilo u izobilju za punjenje električnih vozila. Osim toga, el. auto se može puniti i iz sunca... Mogli bi smo reći da se i sada vozimo na struju, posredno kroz potrošnju el. energije na proizvodnju i distribuciju fosilnih goriva...El. auto koristi tu el. energiju neposredno, bez smrdljivih, vosoko zapaljivih i otrovnih tekućina... Nadalje, el. auti se ne moraju puniti svaki dan a kamo li više puta dnevno budući da je već sada neki prosjek dometa sa jednim punjenje 300-600km i to će se u narednim godinama, napredovanjem tehnologije povečavati, a velika večina, pogotovo u gradovima, gdje su največe koncentracije vozila, ne prelazi više od 100tinjak km dnevno....
Prikaži još ↓
Rafo
16.6.2019.
Odustani
I ti si djelomično u pravu. Ipak, ne bi prestala proizvodnja fosilnih goriva jer bi se dio i dalje trošio u elektranama, a veliki dio za pogon brodova (pogotovo
tankera i kruzera koji troše najprljavije gorivo i u stvari najviše zagađuju), a također i za pogon aviona, koji u bliskoj budućnosti sigurno neće biti na pogon iz akumulatora. Osim toga, za sada se iz sunčanih elektrana može dobiti vrlo malo električne energije jer foto ćelije imaju mali stupanj iskorištenja. Također, ja sam primjer električnih auta naveo samo kao usporedbu s potrošnjom struje računala i htio reći da je potrošnja računala zanemariva u odnosu na električnu energiju potrebnu za pogon vozila.
Prikaži još ↓
Z1
Zoxx_1
16.6.2019.
Odustani
Oko 45% proizvedenog goriva odlazi na automobile, tako da bi to bio značajan pad proizvodnje... Kad smo kod elektrana na fosilna goriva, i tu su bolji el. auti
jer prosječni auto s motorom na fosilna goriva je u najboljem slučaju svega 30% učinkovit, znači 70% i više energije se gubi kao toplinska, u elektranama na fosilna goriva iskoristivost je 93% a iskoristivost elektromotora ide i do 98%....Možeš ti biti protiv električnog pogona koliko god hoćeš ali smrdljivi fosilaši polako ali sigurno odumiru... Tehnologija ide naprijed...
Prikaži još ↓
Rafo
17.6.2019.
Odustani
Inače, ja sam po struci elektroinženjer i bio bih sretan da su svi auti električni (pa da i ja vozim takvog), što znači da nisam protiv električnog pogona jer j
e on puno bolji od motora s unutarnjim izgaranjem. Ponavljam, nisam htio kritizirati električne automobile, nego ove znanstvenike koji se bave potrošnjom računala, koja je u svakom slučaju daleko manja nego što će biti potrošnja električnih auta kada postanu masovni.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .