Njihov najbrži maglev sada juri 431 km/h, a novi bi vlak trebao preskočiti i ogromnih 600 km/h. Za dvije godine će voziti i prve putnike koji bi mogli radije odabrati vožnju vlakom nego avionom
Brži i od aviona: Ovaj vlak za 1300 km treba tri i pol sata
Dok se Hrvati iz Zagreba do Splita vlakom voze šest sati, Kinezi će uskoro 1300 kilometara dugom prugom od Pekinga do Šangaja moći projuriti za samo tri i pol sata.
Takvu brzinu trebao bi postići novi maglev vlak kojim bi putovanje između dvije metropole moglo trajati sat vremena manje nego let avionom - kad se uključi i priprema za putovanje zrakom. Inače, trenutni brzi vlak u Kini na istoj ruti vozi pet i pol sati.
Kineska željeznička kompanija CRRC prije nekoliko dana otkrila je prototip futurističkog maglev vlaka koji će uz pomoć magnetske levitacije moći ‘gađati’ i brzine od 600 km/h.
Prikazali su vagone i futurističku upravljačku kabinu, a novi vlak čekaju dvije godine testiranja te bi 2021. trebao krenuti s vožnjama i transformirati putovanje Kinom. Ding Sansan iz CRRC-a rekao je kako su tri godine istraživali materijale i razvili dovoljno čvrstu konstrukciju za ekstremno brzi prototip. Sada grade novi testni poligon za ekstremno brze maglev vlakove, a trebao bi biti gotov u drugoj polovici ove godine.
Kina je inače prvi maglev vlak uvela još 2002. godine u Šangaju, a taj vlak sa 431 km/h i dalje drži svjetski rekord za vlakove na redovnoj liniji.
No, novi vlak neće biti prvi koji će prekoračiti brzinu od 600 km/h. Japanske željeznice su 2015. na eksperimentalnoj liniji postigle brzinu od 603 km/h, a sada grade novu liniju na kojoj bi vlakovi trebali juriti i do 500 km/h.
Tokio i Nagoya bi se trebali ovim vlakom povezati do 2027. godine, a putovanje vlakom između tih gradova skratilo bi se za pola, piše CNN.
POGLEDAJTE Lvl8. LISTU NAJIGRANIJIH VIDEOIGARA:
Pokretanje videa...