Nekoliko nezadovoljnih članova Sindikata biciklista prekinulo je gradonačelnika u govoru. Bandić ih je pokušavao smiriti rekavši da se ne ponašaju kao Balkanci
Bandić ljutim biciklistima: Ljudi će pomisliti kako smo Balkanci
U društvu danskog veleposlanika Bo Erica Webera, švedskog veleposlanika Fredrika Valquista i delegata Europske komisije u Hrvatskoj Paula Vandorena te predsjednika Gradske skupštine Davora Bernardića, Milan Bandić je otvorio izložbu fotografija "Danski kotači" u zagrebačkom Tehničkom muzeju. Na otvorenju je bio i umjetnik Mikael Colville-Andersen koji posljednjih godina dokumentira bicikliste u Kopenhagenu. Do Tehničkog muzeja svi su se dovezli na biciklima. Tom prilikom gradonačelnik je ponovio svoje stavove o novim biciklističkim stazama koje su, pogotovo u Savskoj izazvale ogorčenje biciklista.
- Želio bih potaknuti Zagrepčane da se što više koriste biciklom - rekao je Bandić, a nekoliko nezadovoljnih članova Sindikata biciklista prekinulo ga je u govoru.
- Molim vas, nemojte da ljudi pomisle da smo Balkanci - pokušao ih je smiriti Bandić, koji je s veleposlanicima pričao uz pomoć prevoditeljice.
Na otvorenju izložbe kasnije rekao je kako je danas stanje u Zagrebu bolje nego prije 20 godina.
- Neću se praviti pametan, to nije dobro, ostavljam to drugima. Ali, kad se prije 20 godina netko vozio biciklom po Ilici ili Jelačićevom trgu, svi su mislili da ima temperaturu. Danas nam je to normalno - rekao je Bandić te dodao da je Wembley najbolji stadion na svijetu jer se "šiša samo 700 godina".
- Zamislite kakve ćemo mi biciklističke staze imati za 700 godina u Zagrebu - vizionarski je rekao gradonačelnik.
Svi su se složili kako je Danska svima uzor u rješavanju biciklističke infrastrukture, ali i stupnja biciklističke kulture. U Danskoj danas ima četiri milijuna bicikala, a svake se godine proda oko 450 000 komada. Svaki dan 37 posto stanovnika Kopenhagena na posao ide biciklom, neovisno o vremenskim prilikama, a to čine čak i neki ministri.
Iz Sindikata biciklista kažu kako su nove biciklističke staze nefunkcionalne.
- Stavljaju u sukob pješake i bicikliste, a to nikome nije u interesu. U inozemstvu se kvaliteta staze provjerava na način da daju desetogodišnjem djetetu da se vozi. Na ovim stazama se dijete ne bi moglo voziti jer su preuske - tvrdi Marko Gregović iz Sindikata biciklista. Dodaje da su na sastanku s gradonačelnikom predložili cjelovito rješenje za biciklističku stazu od Trga Francuske Republike do Maksimira te se nadaju da će se prijedlog realizirati.
- Dosta nam je polovičnih rješenja - poručuju biciklisti.