Muzej postoji devet godina, a on i njegovi djelatnici radili su petkom i subotom te svih dana tijekom Adventa. Posjetile su ga tisuće ljudi...
Atrakcija zagrebačkog Adventa na rubu propasti: 'Problemi su krenuli 2020. Ne mogu ni raditi'
Antun Urbić Backo punih je 15 godina gradio najveću maketu željeznice u jugoistočnoj Europi, a muzej Backo Mini Express, u koji ju je smjestio, postao je jedna od zagrebačkih atrakcija. No, govori za Večernji list, sad je primoran tu priču privesti kraju, a ne uspije li maketu prodati u sljedećih mjesec i pol, morat će krenuti u njezino rastavljanje.
- Moji su ljudi ove godine otišli, a meni je nakon operacije srca postalo teško raditi. U lipnju smo zatvorili vrata muzeja, a ja upravo pripremam oglas za prodaju makete. Budući kupac morat će pristati na to da ostane u postojećem prostoru, koji je u mom vlasništvu, jer se ne može transportirati. Cijena je između 110.000 i 130.000 eura, premda je vrijednost makete mnogo veća, kad se uzme u obzir koliko je vremena i materijala u nju uloženo - rekao je Backo za Večernji list.
Dodao je kako se iznos može platiti u dvije ili tri rate, plus mjesečna najamnina za korištenje prostora u Gundulićevoj po dogovoru. Rok je stavio do 1. prosinca.
Muzej postoji devet godina, a on i njegovi djelatnici radili su petkom i subotom te svih dana tijekom Adventa. Posjetile su ga tisuće ljudi, čudeći se nevjerojatnim detaljima željeznice.
- Gradili smo je i dorađivali 15 godina, velik novac uložili u sve te sitne detalje. Golem interes bio je od početka, a svakog Adventa bili smo puni. Međutim, zbog bolesti posljednjih godina nisam mogao voditi posao kako treba pa sam muzej morao zatvoriti - objasnio je Urbić.
Maketa je rađena u standardu H0, odnosno u omjeru 1:87, a obuhvaća 1500 metara pruge te više od 200 skretnica. Budući da 130 kompozicija vlakova na nju fizički ne stane, parkirani su na dva velika ranžirna kolodvora koja se nalaze iznad ulaznih vrata. Od tamo kompjutori dovode vlakove na maketu, stoji na stranicama muzeja, a potom oni naprave jedan krug i vraćaju se na kolodvor.
Stvari su krenule nizbrdo u ljeto 2020. godine, kad je muzej jako stradao u poplavi koja je pogodila metropolu. Šteta je bila procijenjena na oko 20.000 eura. Dogodila se i Covid pandemija, pad turizma, inflacija.