Deda, ja tebe volim. I ja tebe, Miki, neke su od poruka koje je čitatelj iz Velike Gorice pronašao u mobitelu za koji je mislio da je novi, a tako ga je i platio.
- Otac je sklopio ugovor za novi mobilni uređaj, Huawei Y6, na 24 rate po 35 kuna. Po dolasku kući našao je pet poruka koje su slali deda i Miki, te pet fotografija istog tog dede i ostatka obitelji - požalila nam se čitateljica.
Kako otac nema adresu elektroničke pošte, u njegovo je ime poslala prigovor Hrvatskom telekomu, s kojim je ugovor sklopljen.
- U velikogoričkom T-Centru ocu su instalirali i aplikacije koje je želio. Vidio je da se na ekranu stalno pojavljuje njemu nepoznato žensko ime i prezime, na što su mu rekli da ga je telefon vjerojatno povukao odnekud pri instaliranju aplikacija. Otac je objašnjenje prihvatio jer ne razumije kako funkcionira instaliranje aplikacija. Zato je tražio pomoć - objasnila je korisnikova kći i dodala kako je djelatnik T-Centra obrisao slike i poruke te vratio uređaj njezinu ocu.
Ali nije obrisao i pozive obavljene tijekom proljeća ove godine. Na uređaju je, rekla je, lako otkriti da je prvi put bio upaljen u ožujku, a poruke i fotografije bile su iz svibnja.
Početkom kolovoza otišli su u T-Centar pokazati te pozive. Usput su pitali i kako se može dogoditi da rabljeni telefon prodaju kao novi.
- Rekli su da nemaju objašnjenja i da će sve napraviti da zamijene telefon novim. Telefon je zamijenjen, kao što će biti zamijenjen i operator koji je izigrao naše povjerenje - napisala je u prigovoru teleoperatoru.
U Hrvatskom telekomu su provjerili što se dogodilo i odgovorili nam kako je pogreška nastala zato što su T-Centar, u kojem je sklopljen ugovor, kao i njihovo središnje skladište, u Velikoj Gorici, pa je mobilni uređaj završio na pogrešnoj adresi.
- Korisnik koji je prvotno kupio sporni uređaj vratio ga je u originalnom pakiranju u T-Centar u zakonskom roku. Inače ih šaljemo na centralno skladište, ali je pogreškom poslan u drugo prodajno mjesto koje je u Velikoj Gorici, kao i centralno skladište, kamo se šalju uređaji iz povrata. Kako prethodni korisnik nije resetirao uređaj na tvorničke postavke brisanjem svih podataka, na vraćenom uređaju ostale su poruke. S obzirom na identičan izgled pakiranja spornog uređaja i novih uređaja u T-Centru Velika Gorica, djelatnik koji je prodao uređaj drugom korisniku nije mogao primijetiti da je riječ o rabljenom uređaju. Čim smo to utvrdili, korisniku je uređaj zamijenjen novim uz ispriku - objasnili su iz Hrvatskog telekoma.
2. Trgovac mora odgovoriti u roku od 15 dana. Ako ne odgovori ili potrošač nije zadovoljan odgovorom, ima 30 dana za pisanje prigovora Povjerenstvu za reklamacije pri tvrtki koja mu je, prema njegovu mišljenju, povrijedila prava. U ovom koraku, odgovoriti mu moraju u roku od 30 dana.
3. Ako ni Povjerenstvo za reklamacije ne prihvati prigovor, korisnik ga može prijaviti Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM), koja mora odgovoriti u roku od četiri mjeseca od podnošenja potpunog zahtjeva.
4. HAKOM u pravilu odgovara brže od propisanog roka i opravdane reklamacije rješava u korist potrošača. Tko nije zadovoljan rješenjem, preostaje mu dugotrajan, skup i neizvjestan sudski postupak.