Zbog kvara proizvoda mnogi imaju problema, a postupak reklamacije zna biti dugotrajan. No ne treba odmah odustati. Pisani prigovor treba predati trgovcu i on mora odgovoriti u roku od 15 dana
Igre živaca: I mobitel koji ima kvar može ići na vještačenje
Kupio sam mobitel Huawei Honor na pretplatu i nakon tri mjeseca, dok je bio na punjaču, mobitel se zapalio. Nisu mi htjeli priznati garanciju zbog navodne vlage, požalio nam se čitatelj iz Zagreba.
- Mobitel se zapalio dok se punio i izgorio mu je konektor. To je očigledan kvar uređaja, greška u proizvodnji. Mobitel sam odnio u prodavaonicu, a oni su ga poslali na servis. Tek nakon mjesec dana stigao je odgovor. Odbili su popravak u garantnom roku pod izgovorom da je izgorio zbog vlage - ogorčen je čitatelj. Napomenuo je da mobitel nije polio te da je s njim postupao kao i s onima koje je ranije koristio.
- Rekli su da se aktivirao indikator vlage i da kvar ispada iz garancije. Kakve veze ima indikator vlage na gornjem dijelu mobitela i kvar konektora na donjem dijelu, zbog kojeg se zapalio - pita se čitatelj. Dodaje da je, nasreću, brzo primijetio dim jer je mogao izgorjeti i stan.
Odgovor servisa na prigovor zbog odbijenog popravka proslijedio je i nama.
- Kao ovlašteni servis popravak radimo prema uvjetima jamstva i naputku proizvođača. Uočeno je da je aktiviran indikator vlage, čime se uređaj izuzima iz prava na jamstveni popravak. Šaljemo slike uređaja, a za detalje savjetujemo da kontaktirate proizvođača - odgovorio mu je servis.
Može li čitatelj i kako ostvariti pravo na popravak, pitali smo u udruzi Istarski potrošač.
- Servisi ponekad odbijaju popraviti kvar u garantnom roku opravdavajući se vlagom ili mehaničkim kvarom koji može biti i samo ogrebotina na ekranu.
Budući da su odbili popraviti mobitel zbog nečega za što čitatelj smatra da nije kriv, može tražiti da mobitel pregleda sudski vještak - rekla je Hana Jurić, predsjednica udruge Istarski potrošač. Dodala je da ponekad servis odbije popraviti, primjerice, zvučnik zbog ogrebotine na ekranu, mehaničkoga kvara, a vještak može reći da mehanički kvar nije povezan s kvarom zvučnika i tražiti da ga poprave.
- Moguće je da se aktivirao indikator za vlagu, no nitko sa sigurnošću ne može reći zbog čega se to dogodilo i tko je kriv. Primjerice, mobitel može dvije godine biti u skladištu u vlazi i neadekvatnim uvjetima, a kad ga netko kupi, nov je. Tko zna što se događalo u servisu ako je mobitel tamo bio mjesec dana. I tamo su ga mogli politi ili ostaviti na vlazi - dodala je Hana Jurić. Istarskom potrošaču ljudi se najčešće žale zbog problema s mobitelima jer ih se možda najviše i kupuje.
Pitali smo Ministarstvo gospodarstva ima li čitatelj pravo na umanjenje računa jer je dugo bez mobitela, a plaća pretplatu.
- Nije li mogao koristiti uređaj zbog neispravnosti, sukladno članku 424 Zakona o obveznim odnosima, ima pravo i na naknadu štete koju je pretrpio jer je bio lišen uporabe stvari od trenutka traženja popravka do izvršenja, a prema općim pravilima o odgovornosti za štetu.
Vještačenje plaća trgovac nastane li kvar u 6 mjeseci
Postoji li spor između potrošača i trgovaca zbog neispravnosti stvari, dokazuje se to kod ovlaštenih sudskih vještaka. Ako se nedostatak pojavio u manje od šest mjeseci od kada je potrošač preuzeo proizvod, a trgovac smatra da nedostatka nije bilo, troškove vještačenja snosi trgovac. Ako se nedostatak pojavio nakon šest mjeseci, ali ne više od 24, troškove vještačenja snosi potrošač ili trgovac, ovisno o rezultatu vještačenja, kažu u Ministarstvu gospodarstva.
1. korak
Prije odlaska na reklamaciju, mobitel treba fotografirati kako biste mogli imati dokaze ako se naknadno ošteti. Mobitel treba odnijeti tamo gdje je kupljen.
2. korak
Obavezno u prodavaonici treba predati pismenu reklamaciju i tražiti da oni zapišu da su mobitel preuzeli bez vanjskih oštećenja.
3. korak
U slučaju negativnog odgovora treba tražiti mišljenje sudskog vještaka. Ako se mobitel pokvario u manje od 6 mjeseci od kupnje, mišljene vještaka ne plaća kupac nego trgovac.