Već je, ističe, Zakonom o sigurnosti prometa na cestama definirano da se vozač ne smije zadržavati u križanju ako je gustoća prometa takva da se očito mora zaustaviti u raskrižju ili na pješačkom prijelazu
'Žuti kvadrat na raskrižjima više će štetiti nego koristiti'
Nakon najava zagrebačkih gradskih vlasti o mogućnosti uvođenja tzv. 'žutog kvadrata', kako bi se navodno smanjile prometne gužve u velikim razskrižjima, prometni stručnjak Željko Marušić smatra kako bi uvođenje 'kvadrata' za posljedicu imalo još veću pomutnju među vozačima.
Naime, svrha 'žutog kvadrata' iscrtanog usred križanja jest da ako vozač vidi da bi ostao u njemu neko vrijeme prije nego može skrenuti, tada ne bi ni trebao ulaziti u križanje. Na taj način bi se povećao protok prometa jer bi se smanjio broj onih koji blokiraju poprečni promet. Takav znak koriste brojne metropole s gustim prometom, no Marušić u svojem tekstu naglašava kako 'ono što je dobro u prometno uređenim i kulturnim sredinama ne mora biti korisno i kod nas'.
Već je, ističe, člankom 62. Zakona o sigurnosti prometa na cestama definirano da se vozač ne smije zadržavati u križanju ako je gustoća prometa takva da se očito mora zaustaviti u raskrižju ili na obilježenom pješačkom prijelazu. Kazna za takvo postupanje vozača penje se do 1000 kuna.
Kako piše Željko Marušić, mnogi vozači, koji bi mogli vozilom proći kroz raskrižje, iz straha od kazne, mogli bi se zaustaviti pred zelenim svjetlom te tako stopirati protočnost i dodatno povećati gužvu. Naglašava i slučajeve vozača iz drugih sredina koji bi se na ionako prometnim zagrebačkim cestama mogli dodatno zbuniti.