Zapravo sve zavisi od mode i želje kupaca. Tako su na primjer jedno vrijeme svi auti imali odbojnike od crne mekane plastike koja je odlično obavljala svoju funkciju, a onda je nekom pala na um "pametna" ideja da se odbojnici mogu lakirati u boju karoserije, što su kupci oduševljeno prihvatili. I gotovo nikome ne smeta što ti današnji "odbojnici" uopće nemaju nikakvu funkciju, podložni su oštećenjima kao i karoserija, čak su postali i dio karoserije, ne štite ni karoseriju, ni svjetla, ni masku, skupi su a skup je i njihov popravak / zamjena. O estetici ne vrijedi raspravljati, svatko ima svoj ukus, ali na crnim odbojnicima nisu se vidjela sitna oštećenja (što se na lakiranima odlično vidi), a po meni su auti s crnim odbojnicima izgledali više sportski i dinamičniji. Isto je i s gumama, bit će crne dok kupci ne počnu ludovati i doplaćivati za obojene, bez obzira na to što lošije drže cestu, prljaju se i kraće traju.
Dk
Deaktivirani korisnik
24.8.2017.
Odustani
"I gotovo nikome ne smeta što ti današnji "odbojnici" uopće nemaju nikakvu funkciju" Možda zato što to nije istina. To je tvoje mišljenje koje je bazirano na to
me da na velikom broju automobila ne postoji (vidljiva) rupa između odbojnika i karoserije.
To ne znači da odbojnik nema funkciju. Ako nema prostora za gibanje iz vana ne znači da nema unutra. Većina njih dokazano štiti karoseriju do 20 Km/h.
Prikaži još ↓
Rafo
24.8.2017.
Odustani
Pod nemaju funkciju mislio sam da ne štite od malih, sitnih oštećenja, ogrebotina, udaraca kamenčića i slično. I to ne štite ni sebe (jer su lakirani), a ne šti
te ni karoseriju i svjetla jer su uglavnom poravnati s karoserijom (po vertikali) tj. uopće nisu ispupčeni (ili su minimalno). Moj auto je netko na parkiralištu vrlo lagano udario u prednji bočni kut, malo ogrebao odbojnik (što se vrlo lijepo vidi), izbacio svjetlo za maglu iz ležišta (iščupao vijak koji ga drži), a s obzirom da je odbojnik toliko blizu blatobranu (praktično je postao dio karoserije) i taj mali udarac doveo je do oštećenja ruba blatobrana. Na autu koji sam imao s crnim odbojnicima to bi prošlo bez ikakvog traga, čak su i puno jači udarci i struganja bili skoro nevidljivi. Isto tako su potpuno nevidljivi bili i udarci kamenčića, a i kad je bilo jačih ogrebotina, to se vrlo jednostavno saniralo, bez lakiranja. Tako da današnji odbojnici ne štite ništa do 20 km/h, nego tek kod većih brzina, kada je svejedno kakvi su - lakirani ili crni. Također, nekad su auti imali i bočne crne lajsne koje su isto štitile karoseriju, a danas toga više nema.
Prikaži još ↓
Rafo
24.8.2017.
Odustani
Imao sam crne odbojnike na dva auta (istovremeno, jednoga 25 godina, jednog 20 godina) i nikad nisu posivili, samo bih ih povremeno (jednom u godini ili čak dvi
je) očistio i namazao. A imao sam i aute s kromiranim odbojnicima s plastikom na rubovima i gumenim rogovima, a prije toga i kompletno kromirane, ali ipak smatram da su crni plastični najbolji.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
24.8.2017.
Odustani
rafo, sve si u pravu. Nekada je odbojnik bio napravljen tako da strada on, ne karoserija. Bili su nekada i odbojnici sa svojevrsnim "federima", tj između samog
odbojnika i karoserije je bila neka, kao mala, "harmonika", što je upijalo manje udarce, tim više jer je odbojnik na najisturenijim točkama imao gumu. Takav tip odbojnika se može vidjeti, npr. na Mercedesu SL, u filmu "Američki žigolo" (1980.). Može i drugdje naravno, ali ovo mi palo na pamet. Znači, teoretski (ali i praktički) mogao si autom lupiti u zid (naravno, ne sa 80 km/h, mislim na parkiranje, i sporu vožnju) kontakt bi ostvarilo to gumeno ispupčenje, i to bi već amortiziralo udarac, plus te dvije "harmonike", spojevi između karoserije i samog odbojnika. Zašto se prešlo na ovo, da je odbojnik danas gotovo sastavni dio karoserije, i time nema gotovo nikakvu funciju, nemam pojma. Vjerojatno zato da moraš za svaku sitnicu ili kupovati novi, ili ravnati i farbati.... bitno da le "lova okreće" (sic!)
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
24.8.2017.
Odustani
a i farovi!!! Pazi ovo: nekada je far bio odvojen od žmigavca. Razbio si žmigavac, i promijenio si samo njega. Danas je žmigavac sastavni di fara, pa kad razbij
eš žmigavac, razbio si cijeli far, i.... "zahlen bitte"..., moraš kupiti cijeli novi far, ne samo žmigavac. Jasno je da je to napravljeno da se raji (i) na ovaj način izvuče lova.
Prikaži još ↓
Rafo
24.8.2017.
Odustani
qracodovce - drago mi je da se našao još netko tko razumije o čemu govorim. Ali ipak smo u manjini, danas kupci ne gledaju na praktičnost, nego da im auto bude
što ekstravagantniji i po mogućnosti noviji i drukčiji od susjedovog, a tvornice to podržavaju jer na taj način više zarađuju. I ne samo tvornice, nego i trgovci , servisi, proizvođači dijelova i t.d.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
24.8.2017.
Odustani
ma nismo rafo u manjini, svatko bi volio proći jeftinije, dakle, ako razbije žmigavac, da promijeni samo njega, a ne i cijeli far, ili ako udari u zid pri park
iranju, da guma na odbojniku i ti "federi" unutar tih "harmonika" ublaže udarac, i da se onda - eventualno - promijeni samo ta guma koja ostvaruje kontakt prilikom (lakšeg) udarca, a ne kupovati cijeli novi odbojnik. Upravo to se desilo mojoj kćeri neki dan. Ima novi VW Up, i na parkingu je blago udarila u neki drugi auto. OK, ovom oštećenom je osiguranje podmirilo štetu, a ona je sada mogla birati: ili ravnati i farbati cijeli prednji branik, ili kupiti novi. Pošto je novi auto, odlučila se za ovo drugo. Nisam je pitao koliko košta, ali vidim da je već par dana užasno ljuta.... (bolje da ništa ne pitam). Da je bio onaj "starinski" branik (odbojnik), glavu dajem da bi šteta i na njenom i na autu u koji je (blago) udarila, bila sigurno 70 - 80 % manja. Ustvari, na njenom autu ne bi (najvjerojatnije) bila nikakva šteta, jer bi ona taj drugi auto "kontaktirala" samo tom gumom, koja nekada i jest služila upravo za ostvarivanje kontakta. Ali..., onda ne bi VW, pa razni dileri, pa država, pa ovi, pa oni.... uzeli od nje koju tisućicu kuna, koliko košta novi branik.
Prikaži još ↓
Rafo
24.8.2017.
Odustani
I moja kći ima Upa i jako pazi kod parkiranja da ne bi ogrebala odbojnik koji je naravno bijel kao i cijeli auto. Na mnoga mjesta za parkiranje ni ne želi ulazi
ti, ako nema bar metar ispred i iza. I moj auto je čitav bijel i stalno parkiram na metar od zida ili drugog auta, a kada sam imao crne odbojnike, parkirao sam na desetak centimetara, a znao sam i lagano doći do zida i nasloniti branik na njega. Isto i kada dođem do prtljažnika s kolicima ispred nekog trgovačkog centra (mnogi imaju kosu podlogu) prije sam znao nasloniti kolica na odbojnik da ne otklize, a s ovim novim autima nikad ne znam kako učvrstiti kolica da ne bježe. Danas čovjek ne može ni staviti nogu na odbojnik da veže vezice... šalim se, ali i to sam znao raditi, pa i sjesti na odbojnik.
Prikaži još ↓
Dk
Deaktivirani korisnik
24.8.2017.
Odustani
davnih dana imao sam fiću, i išli ja i prijatelj za Ljubljanu. Riknuo fićo negdje na 2/3 puta do Ljubljane. ne sjećam se više koji je kvar bio, ali znam da smo
sami popravili kvar, na licu mjesta, i nastavili do Ljubljane, pa nazad kući. Drugi puta, na putu prema Crikvenici, riknuo mi (proklizao... to im je bila slaba točka) gumigelender na kotaču fiće... poluosovina se samo vrti u prazno. I, dignem ja fiću na dizalicu, i stavim novi gumigelender, trebalo mi je 15-ak minuta. Uvijek sam imao u fići bar jedan rezervni, znao sam da im je to slaba točka. Osim što sam se isprljao, drugih posljedica nije bilo. Danas.... rikne ti auto.... možeš samo sjesti i plakati. Ne kažem..., danas su auti kudikamo kvalitetniji nego nekada, ali toliko sofisticirani da hoćeš-nećeš moraš platiti i servis i najmanji popravak. Na mnogim novim automobilima čak ni žaruljicu fara nemožeš sam promijeniti, moraš u servis (!!!). Sve to ja mogu razumjeti, ali to sa branicima, i sa farovima.... to mi ne ide u glavu. Vidi se da je to napravljeno samo zato da se raji uzme lova.
Prikaži još ↓
Rafo
24.8.2017.
Odustani
Sve je istina što si napisao. Imam garažu s kanalom i nekada sam gotovo sve sam radio, servis bi me vidio jedino u periodu garancije, a danas kako kažeš, za sve
se mora u servis. Na svom sadašnjem autu uopće ne mogu zamijeniti žarulje u farovima jer ne mogu zavući ruku. Zapravo mogu zavući, ali je ne mogu izvući ako držim žarulju i ne mogu uvući sa žaruljom u ruci. Na jednom forumu sam čak našao cijeli video sa svim fazama skidanja cijelog odbojnika i kompletnih farova radi zamjene žarulja! To još nisam probao jer je i skidanje današnjih odbojnika vrlo komplicirano, a montiranje natrag još gore. Pogotovo ako je čovjek sam. Jedino stoji činjenica da su danas auti puno kvalitetniji pa se skoro i ne kvare, ali ovo sa žaruljama je čista bedastoća.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .