Ako vam je uskraćeno pravo ukrcavanja ili je otkazan let odnosno kasni na odredište više od tri sata, možete dobiti novčanu naknadu od 250 do 600 eura
Znate li putnička prava? Za otkazan let 600 eura naknade
Jeste li znali da ulaskom Hrvatske u Europsku Uniju svi putnici u zračnom prometu imaju prava koja zrakoplovne kompanije moraju poštivati?
Ulaskom Hrvatske u EU počeo je vrijediti i EU Zakon o pravima putnika. To bi značilo u slučaju da putnik ima problema s letom (kašnjenje više od tri sata, otkazivanje ili preveliki broj rezervacija) zbog kojih se ne može ukrcati na let, može dobiti novčanu naknadu. Zakon se primjenjuje ako osoba putuje iz bilo koje zračne luke unutar ili iz EU te ako dolazi na bilo koju zračnu luku u EU, s EU prijevoznikom, uključujući Island, Norvešku i Švicarsku.
Zrakoplovne kompanije su dužne obavijestiti svoje putnike o njihovim pravima kao i razlog zbog kojeg je došlo do problema. Nažalost većini kompanija to nije u interesu pa vrlo često putnici ostanu zakinuti za prava koja imaju. Putnicima se nude voucheri za besplatan obrok ili piće i eventualno plaćeni smještaj u slučaju otkazivanja ili većih kašnjenja. Ostala putnička prava im se niti ne spominju.
Vjerujemo kako građani, pogotovo u novim zemljama članicama EU kao što je Hrvatska, nisu dovoljno upoznati s pravima s kojima raspolažu i njihovim značajem pa zbog toga ostaju zakinuti za novčane naknade na koje imaju pravo.
Jeste li znali da možete dobiti novčanu naknadu u iznosu i do 600 eura?
U slučaju da vam je uskraćeno pravo ukrcavanja ili vam je otkazan let odnosno kasni na konačno odredište više od tri sata, možete dobiti novčanu naknadu u iznosu od 250 do 600 eura ovisno o dužini leta.
Za letove unutar EU :
- do 1500 km ili manje – 250 eura
- više od 1500 km – 400 eura
Između zračne luke unutar EU-a i zračne luke izvan EU-a (s kompanijom iz EU):
- 1500 km ili manje – 250 eura
- 1500 – 3500 km – 400 eura
- više od 3500 km – 600 eura
Prava na odštetu nemate ako:
- Ako je let otkazan zbog vremenskih neprilika ili štrajka.
- Ako ste obaviješteni o tome dva tjedna prije zakazanog leta.
- Ako vam je ponuđen zamjenski let za istu destinaciju s redom letenja sličnim onim izvornim.
- Ako ste svojevoljno uzeli zamjenski let u slučaju prebukiranosti.
Kako do svoje novčane naknade?
Ako ste imali problema s letom i želite svoju novčanu naknadu morate popuniti obrazac za pritužbe vaše zrakoplovne kompanije te im poslati obrazac u roku od tri godine od dana zakazanog leta.
Upoznajte i tvrtku REFUNDD koja obavlja pritužbe umjesto vas. U samo tri jednostavna koraka popunite formular na njihovoj web stranici i prepustite sve dalje njima. Njihova usluga je potpuno besplatna. Za više informacija pogledajte stranicu Refundd.
Koji su dokumenti potrebni kod pritužbe?
Ukrcajna propusnica i vaša zrakoplovna karta su vrlo bitni dokazi kod pritužbi. Ako ste imali neki problem s letom i želite izvršiti pritužbu obavezno čuvajte te dokumente.
Napomena:
Ovo je pojednostavljena verzija EU Prava putnika u zračnom prometu te su moguće varijacije pojedinih zakona za koje autor teksta neće biti odgovoran. Za više informacija javite se u Refundd.
Članak je preuzet s portala Putoholičari.com.