Obavijesti

Kolumne

Komentari 3

Žene koje su snažnim ulogama osvojile platno, ali ne i Oscara

Žene koje su snažnim ulogama osvojile platno, ali ne i Oscara
4

Sigourney Weaver stvorila je novi tip filmskih heroina, Hellen Mirren maestralno je prikazala što znači biti majka, a fatalna žena mafijaša bila je Linda Fiorentino

Marilyn Monroe, Marlene Dietrich, Audrey Hepburn, Liz Taylor, Brigitte Bardot, Meryl Streep Sharon Stone, Angelina Jolie, Megan Fox...svaka epoha filma imala je svoje upečatljive žene koje su publiku osvajale snažnim ulogama, emocijama ili čistim seksepilom. Među njima postoji i nekoliko zanemarenih glumica koje su zaslužile fanfare i Oscare za likove koje su kreirale, ali, kvragu, nisu imale sreće. Ovo je sasvim osoban izbor tri takve žene, u potpuno različitim ulogama.

ŽENA: Sigourney Weaver - Ellen Ripley (kvadrilogija Alien 1979. - 1997.)

Postojale su akcijske junakinje i prije no što je Sigourney Weaver počela tamaniti jezive aliene kao astronautkinja Ellen Ripley, ali nijedna nije tako utjecala na razvoj filmskih heroina. Sa svakim nastavkom Aliena Ripley postaje sve slojevitija. U prvome je naoko krhka i najslabija članica posade svemirskog broda Nostromo, no zahvaljujući ženskoj intuiciji jedina je u stanju stati na kraj čudovištu iz svemira i ubiti ga. 

U drugom dijelu redatelj James Cameron u ruke joj je gurnuo najeksplozivnija oružja. Ripley je poput ženskog Ramba (ali nimalo karikaturalno) postala zaštitnica cijele ljudske vrste. U trećem ide korak dalje, brije glavu i u završnoj sceni uranja u vatru rađajući Aliena, a u četvrtom se vraća iz mrtvih još čvršća, iskusnija i sasvim zrela da rat sa svemirskim nemanima privede kraju. Sigourney Weaver utabala je stazu za Laru Croft, Nevjestu iz Kill Billa i sve ostale junakinje koje prvo pucaju, a zatim postavljaju pitanja.

MAJKA: Helen Mirren - gđa Wilson - (Gosford park, 2001.)

U prizoru na samom kraju sjajne društvene triler-drame Roberta Altmana gospođa Wilson (Helen Mirren), jedna od glavnih sobarica na imanju ubijenog sir Williama, iza zatvorenih vrata svojih odaja sruši se na krevet i brizne u plač. Policija nikad neće otkriti da je ona ubojica, ali gđa Wilson ne ponosi se svojim činom. Ubila je sir Williama samo zato da to ne učini njen sin Parks, kojeg nikad nije upoznala, a koji se, sasvim misteriozno, nakon 25 godina pojavio na zabavi na Williamovu imanju kao butler jednog gosta. Taj plač jedini je trenutak u kojem je gđa Wilson pokazala svoje ljudske emocije, jer je cijeli film ledenom mirnoćom koordinirala rad posluge i dvorila aristokraciju. 

Krila je tajnu da ju je sir William, kao i sve služavke, seksualno zlostavljao i napravio joj dijete, koje joj je oduzeo kad je potajno rodila i dao ga u sirotište. Majčinski je instinkt pokazala tek kad je shvatila da je Parks njen sin i da je došao na zabavu ubiti oca. No ni nakon te spoznaje, dok je policija češljala imanje, gđa Wilson nije htjela otkriti Parksu da mu je ona majka. Svu gorčinu zločina zadržala je u sebi, svjesna da nikad neće zagrliti sina i otkriti mu što je učinila. Parks je nakon istrage napustio imanje, a gđa Wilson ostala iza zatvorenih vrata, zadovoljna što je zaštitila sina i osuđena na samoću...

KRALJICA: Linda Fiorentino - Bridget Gregory (Posljednje zavođenje - 1994.)

Jedna od većih nepravdi u povijesti Oscara bila je zabrana nominiranja Posljednjeg zavođenja, noir-trilera Johna Dahla. Film je 1994. bio emitiran na TV postaji HBO, što se kosilo sa strogim pravilima američke akademije pa je tako Oscara za glavnu žensku ulogu dobila Jessica Lange za zaboravljenu ulogu u jednako zaboravljenoj drami Blue Sky. Da je bilo pravde, kipić bi bez konkurencije uzela Linda Fiorentino, jer pred njenom ulogom manipulativne Bridget Gregory mogu se sakriti i Sharon Stone, Glenn Close, Demi Moore i sve ostale fatalne žene američkih trilera. 

Bridget je u bijegu pred svojim mužem mafijašem jer mu je ukrala 700.000 dolara u kešu. U jednom gradiću upozna razvedenog muškarca i upusti se u aferu s njim, no samo zato da bi ga mogla izmanipulirati da joj likvidira muža. Naivni ljubavnik i bijesni muž nađu se tako u situaciji da love jedan drugoga dok Bridget čitavim nizom beskrupuloznih spletki vodi konce krvave igre. Crnokosa Linda Fiorentino unijela je svu moguću zloću u lik Bridget koja muškarce zavodi svim sredstvima i nevjerojatnom lakoćom se izvlači iz svih situacija. Bridget je kraljica u muškom svijetu američke zabiti. Prava je šteta što je karijera Linde Fiorentino kasnije jednostavno zamrla.

Uživajte i u ostalim iznenađenjima koja smo pripremili za vas u specijalu Samo za žene! 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+

Vidi sve članke ovog autora
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 3
Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi
FELJTON: ČERNOBILSKE TAJNE

Hrvatima otkrila strašnu istinu o Černobilu, htjeli su je uhititi

PRVI DIO Zagrebački Radio 101 prvi je u Jugoslaviji objavio informaciju o nuklearnoj katastrofi u Černobilu. Znanstvenica Alica Bauman danima je na televiziji obavještavala javnost o posljedicama
Hit torbe iz obiteljske radnje: Mama i kći naprave ih u dan, a aktovke planu čim su gotove!
MODA IZ SINJA

Hit torbe iz obiteljske radnje: Mama i kći naprave ih u dan, a aktovke planu čim su gotove!

Katine torbice doista odskaču u moru ponuđenih po izlozima trgovačkih centara, svaka je autentična, eko friendly i ručno rađena. A te ruke koje ih izrađuju su ruke njezine mame, gospođe Sanke, 61-godišnje frajerice
Vlasnik Sljemena i direktor Design Weeka: 'Želim oživjeti staru tvornicu kofera Sljeme'
INTERVJU: DANIEL TOMIČIĆ

Vlasnik Sljemena i direktor Design Weeka: 'Želim oživjeti staru tvornicu kofera Sljeme'

Kolekcionar starih kofera pričao nam je o dizajnu, sajmu umjetnina i dizajnu automobila te, svojoj najvećoj strasti, brendu Sljeme čija povijest počinje prije više od stotinu godina