Zet je podnio zahtjev za legalizaciju kuće u kojoj živi sa suprugom i njezinom majkom, vlasnicom. U računalima Grada Zagreba pojavila se pak nova ‘žrtva’
Zahtjevi za legalizaciju: Punici i zetu računi za - istu uslugu
Zar oni ne provjeravaju tko je vlasnik kuće i kome trebaju slati račune? Zar ne vide da se dva puta plaća za isti prostor? Pedesetak puta sam zvala Holding i pokušavala prijaviti grešku, no dalje od centrale nikog nisam uspjela dobiti, ogorčena je čitateljica.
- Od veljače smo počeli dobivati dvostruke račune za komunalnu i vodnu naknadu te odvoz otpada. Očigledno je neka greška jer račune već dobivamo na majčino ime, a sad su došli i na suprugovo. Danima sam nazivala Holding i na centrali objašnjavala što trebam. Prespajali su me po raznim uredima, no nikad se nitko nije javio. Htjela sam s nekim razgovarati jer objasniti je ljudski, a ne da od nas rade budale. Vremena ni novca za odlazak k njima nemam - dodaje čitateljica.
Problem je, čini se, nastao prije gotovo tri godine. Ona i njen suprug
dobili su prijavu za nelegalnu gradnju. U prosincu 2012. podnijeli su
zahtjev za legalizacijom dograđenog kata na kući. Platili su kaznu i u
veljači ove godine došlo je rješenje Gradskog ureda za prostorno uređenje
o naplati komunalne i vodne naknade. Uplatnice su nastavile dolaziti, a na
njima je osim spomenutih naknada i trošak za usluge čistoće također
obračunat prema površini kuće.
- Majka je vlasnica kuće i već godinama plaćamo komunalnu i vodnu naknadu te čistoću za ukupnu kvadraturu kuće, odnosno za svih 160 četvornih metara. Plaćali smo za sve čak i prije nego smo počeli koristiti dograđeni dio kuće. Tužba za nelegalni dio bila je na moje i suprugovo ime pa je suprug podnio zahtjev za legalizaciju, ali je u dokumentima kao vlasnik navedena majka. Možda su zato sad suprugu poslali račune - pokušava odgonetnuti uzrok zbrke.
Iz Gradskog stambenog komunalnog gospodarstva kažu da oni račune šalju
prema rješenjima koje im je poslao zagrebački Gradski ured za prostorno
uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet.
Holding uz ta rješenje o naplati dostavlja i pismo u kojem napominju kako
postoji mogućnost dobivanja dvostrukih računa jer je u tijeku slanje onima
koji su legalizirali svoje građevine. Dalje piše da podatke mijenjaju
prema rješenju Grada koje utvrđuje visinu komunalne naknade te rješenju
Hrvatskih voda za naknadu za uređenje voda. Mnogim vlasnicima nedavno
legaliziranih objekata poslali su i uplatnice da unatrag plate i za
proteklu, 2014. godinu. Napominju da to nije kazna već to rade prema
zakonu. Holdingovo pismo završava njihovim sloganom “365 dana, 24 sata
dnevno u službi građana”. Iako kažu da su uvijek na raspolaganju,
čitateljica ih danima nije dobila. Pojašnjenje iz Ureda za komunalne
poslove nismo dobili.
Što učiniti?
1. Žalite se ministarstvu graditeljstva. Žalbu šaljite Gradskom uredu za izgradnju.
2. Šaljite prigovor tvrtki GSKG i tražite da utvrde da su oba računa na istu kuću.
3. Nakon što riješi žalbu, gradski ured mora poslati novo rješenje tvrtki GSKG.