Nakon naše objave da je Povjerenstvo ZGH potvrdilo korisniku da računi Čistoće nisu valjani, iz Zagrebačkog Holdinga nam odgovaraju da su računi zakoniti i da reklamacija nije imala veze s novim modelom odvoza..
Zagrebački Holding: 'Nema to veze s novim sustavom, žalio se na neredoviti odvoz otpada...'
Na računima Čistoće po zakonu mora uz fiksni dio biti iskazano koliko je puta odvezen miješani komunalni otpad za pojedinog korisnika kada i o kojoj količini se radi. Zagrepčanin se žalio i Povjerenstvo za reklamacije potrošača Zagrebačkog holdinga (ZGH) prihvatili žalbu. No iz Holdinga nam odgovaraju kako žalba nema veze s novim modelom odvoza i naplate miješanog komunalnog otpada.
- Podružnica Čistoća Zagrebačkog holdinga posluje u skladu sa Zakonom. Odgovor Povjerenstva za reklamacije Zagrebačkog holdinga na navedenu reklamaciju nema nikakve veze s novim modelom odvoza otpada već se radi o reklamaciji potrošača vezano uz pružanje usluga Podružnice Čistoća. Drugim riječima, radi se o reklamaciji vezanoj uz redovitost odvoženja otpada potrošaču/korisniku usluga prije uvođenja novog modela. Sukladno tome, dan je standardizirani odgovor potrošaču, prema ustaljenoj praksi postupanja Povjerenstva. Uloga Povjerenstva je da tumači isključivo je li postupanje Zagrebačkog holdinga u skladu s propisanom kvalitetom usluge i točnošću obračuna - kažu iz ZGH.
No prema dostavljenoj nam korespondenciji između Holdinga i korisnika Majcana vidljivo je da je izričito tražio da mu se dostavi evidencija o prikupljenom otpadu sukladno Zakonu kao i ispravan račun s dokazom o izvršenju usluge.
- Ponovo sam dobio račun koji je u suprotnosti s Gradskom Odlukom, kao i Zakonom o gospodarenju otpadom. Molim Vas da mi se dostavi ispravan račun, s dokazom o izvršenju usluge...Dokaz o izvršenju javne usluge preuzimanja miješanog komunalnog otpada je digitalna evidencija davatelja javne usluge kojom se evidentiraju očitanja RFID čipa ili barkoda koji se nalazi na spremniku korisnika javne usluge kod preuzimanja istog na obračunskom mjestu korisnika javne usluge, odnosno mjestu primopredaje pri čemu davatelj usluge ne odgovara za neovlašteno korištenje spremnika od strane trećih osoba, već je svaki korisnik usluge dužan osigurati da njemu dodijeljene spremnike ne koriste neovlašteno treće osobe. Prihvatljivim dokazom izvršenja javne usluge za pojedinog korisnika usluge smatra se izvadak iz evidencije o preuzetom komunalnom otpadu koji sadrži vrijeme očitanja, identifikacijsku oznaku spremnika korisnika javne usluge i volumen spremnika koji se na zahtjev pojedinog korisnika usluge dostavlja tom korisniku elektroničkim putem, kada je to korisniku usluge prihvatljivo, ili na drugi način - naveo je Majcan u žalbi 8. studenog 2022.
Iz Holdinga nam pak navode kako je novi model odvoza otpada "u skladu i sa zakonom i s odlukom Gradske Skupštine Grada Zagreba, te smjernicama i ciljevima gospodarenja otpadom, a Čistoća postupa sukladno donesenim odlukama."
- Upravo novi sustav gospodarenja otpadom dovodi do toga da korisnik može samostalno kontrolirati količine i troškove odvoza tako da kupuje ZG vrećice. Takvim sustavom načelo “onečišćivač plaća” je uspostavljeno u potpunosti i onaj korisnik koji odvaja otpad platit će manje od onog koji ne odvaja. U skladu s tim, davatelj usluge putem računa naplaćuje samo fiksni paušalni iznos, a varijabilni iznos plaća svaki korisnik individualno kupovinom ZG vrećice. Frekvencija odvoza u domeni je pružatelja usluge i može se mijenjati sukladno potrebama na terenu. Stoga se od 1. listopada korisnicima obračunava i naplaćuje samo cijena minimalne javne usluge dok im se varijabilni dio ne obračunava, već ga oni sami određuju i vrše kupnjom one količine ZG vrećica koja zadovoljava njihove potrebe. Potrošači/korisnici koji su u nekom periodu prije primjene novog modela bili nezadovoljni uslugom uputili su prigovor odnosno reklamaciju davatelju usluge/povjerenstvu za reklamaciju potrošača te su tako iskoristili svoje pravo propisano Zakonom o potrošačima i dobili su odgovor sukladno proceduri - zaključuju iz Holdinga.