Novi talijanski SUV spada u kompaktnu klasu te se u ponudi Alfa Romea smješta ispod Stelvia. Vozne osobine koje nudi su na razini većeg brata, a dizajn potpuno pogođen. Prava Alfa
Zabavan i lijep: U Hrvatsku stigao novi Alfa Romeo Tonale
Alfa ima novu zvijezdu, a u skladu s tržišnim trendovima i vremenu u kojem živimo to je, logično, SUV. Alfa je tako od marke koja je bila poznata po svojim sportskim limuzinama i kompaktima u kratko vrijeme postala marka kod koje dominiraju SUV-ovi. Naime, u ponudi trenutno imaju tri modela, a dva od njih su SUV-ovi.
Tonale je prilično velik kompaktni SUV C-segmenta, no po dizajnu je odmah jasno da se radi o čistokrvnoj Alfi. Alfa je inspiraciju za izgled ovog 453 cm dugog, 184 cm širokog i 161 cm visokog automobila potražila među svojim aktualnim modelima i u svojoj povijesti. Linija krova bi tako trebala asocirati na legendarni GT Junior. Prednji dio teško ćete zamijeniti s nekim drugim autom, a slično je i sa stražnjim. Tonale Također donosi karakteristična trostruka svjetla sprijeda i straga. Ona su sada još naglašenija specifičnim "svjetlosnim potpisom". Ukratko, dizajn je originalan i vrlo, vrlo dobar.
Unutrašnjost je također tipična za Alfu. Originalna, sportski dizajnirana i oku vrlo ugodna. Talijanski stil. Dominiraju kvalitetni materijali koji su ugodni na dodir i pogled. Dojam podiže i dojmljivo ambijentalno osvjetljenje ali i luksuzni detalji poput ventiliranih sjedala presvučenih Alcantarom i Harman Kardon premium audio sustava s 14 zvučnika. Ploča s instrumentima je digitalna, ima dijagonalu od 12,3 inča i retro prikaz klasičnih Alfa instrumenata. Kome to dosadi može birati između još dva modernija prikaza. Središnji zaslon je dijagonale 10,25 inča, a novost je glasovno upravljanje putem dobro poznatog Amazon Alexa sustava.
Što se tiče ponude prostora ona je prilično raskošna. Straga će se bez problema smjestiti i više osobe, a u prtljažnik stane okruglih 500 litara, samo 25 manje nego u osjetno većem Stelviju.
Alfa se hvali kako je Tonale prvi auto s digitalnim NFT certifikatom, odnosno svojevrsnom "crnom kutijom" koja bilježi sve detalje vezane uz održavanje vozila. Dakle, ne radi se o "crnoj kutiji" koja bi služila za analiziranje uzroka nesreće,već bi ona trebala poslužiti kao jamstvo pravilnog održavanja vozila koje bi moglo dobro doći prilikom prodaje rabljenog Tonalea. Onaj kome to previše zadire u privatnost može tu funkciju i isključiti.
Alfa ne bi bila Alfa da ne nudi vrhunska vozna svojstva. Proizvođač tvrdi da su najbolja u klasi, a nakon što smo isprobali auto možemo potvrditi da nisu daleko od istine. Automobil s vrhunsko namještenim ovjesom, krutom konstrukcijom, izravnim volanom i elektronskim diferencijalom zaista je pravi užitak voziti, možda i veći kod inače odličnog Stelvia. Tu je i poznati "DNA sustav" koji služi za odabir načina vožnje kojim se mogu mijenjati i postavke aktivnog ovjesa što dodatno začinjava užitak.
Ponuda motora je prilično široka, a Tonale je prvi elektrificirani Alfa Romeo. Osnovu predstavlja 1,5-litreni blagi hibridni motor s električnim sustavom od 48V koji, ovisno o izvedbi, razvija 130 ili 160 KS. Za razliku od većine drugih blagih hibridnih sustava, njega možete i osjetiti u vožnji, ne samo na potrošnji goriva. Naime, automobil je, poput pravog hibrida, sposoban lagano kretati na struju i voziti do 15 km/h bez paljenja benzinskog motora. To osjetno snižava potrošnju pri velikim gradskim gužvama.
Za one koji su željni više snage i uzbuđenja, u ponudi su i plug-in hibridni sustavi s 1,3-litrenim benzinskim motorom i elektromotorom/elektromotorima snage 190 do čak 275 KS što garantira mnogo zabave u vožnji i vožnju bez emisija štetnih plinova, samo na struju. Za konzervativnije kupce koji rade mnogo kilometara u ponudi je i poznati 1,6-litreni dizelski motor sa 130 KS.
Alfa Romeo Tonale se nudi u čak pet razina opreme, a osnovna je već vrlo bogata. Cijena je u skladu sa sličnim modelima premium proizvođača, od 289.900 kuna za osnovni model. Dizelaš je skuplji 5000 kuna.