Obavijesti

Tech

Komentari 11

Vozili smo prvu električnu Toyotu: Nudi obilje prostora i najbolje terenske sposobnosti

Vozili smo prvu električnu Toyotu: Nudi obilje prostora i najbolje terenske sposobnosti
27

Model vrlo neobičnog imena bZ4X nudi se s dva pogona i jednom baterijom. Unutrašnjost je prostrana kao u najvećim luksuznim SUV-ovima, a terenski pogon je najuvjerljiviji među električno konkurencijom

Toyota je jedan od predvodnika elektrifikacije automobila. Već 25 godina uspješno prodaju hibridna vozila, pioniri su tehnologije s gorivim ćelijama, a imaju i mnogo iskustva s plug-in hibridnim automobilima. Jedino što im je do sada nedostajalo bio je potpuno električni model.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

Toyota bZ4X 24sata VIDEO



Novi model vrlo neobičnog imena bZ4X sada je popunio tu ‘rupu u ponudi’. Prvi dio imena je zapravo skraćenica od Toyotine filozofije Beyond Zero koja podrazumijeva da će sve Toyote u zapadnoj Europi do 2035. godine imati nultu emisiju CO2. Ta filozofija također znači da će Toyotine tvornice do 2050. godine proizvoditi automobile potpuno bez emisije CO2. bZ4X je prvi korak prema tome, a mi smo ga vozili na svjetskoj prezentaciji koja je održana u Danskoj.



Novi model je vrlo atraktivni i prilično veliki SUV. Dizajn mu je, kao kod većine električnih automobila, futuristički, kao da želi pokazati da se ne radi o konvencionalnom automobilu. I unutrašnjost je dizajnirana futuristički i dosta maštovitije nego kod većine drugih modela Toyote.



Auto je dugačak 469 centimetara, no kad uđete u njega pomislite da je još mnogo, mnogo veći. Kad sprijeda sjedi osoba presječne visine straga ima dovoljno prostora za noge najviših košarkaša, već dugo nismo vidjeli neki novi model ove klase koji je straga tako prostran, kao u najvećim limuzinama. Prtljažnik je, s druge strane, prosječan s kapacitetom od 452 litre.



Toyota je za novi model predvidjela dva pogona. Osnovni ima pogon na prednje kotače i 204 KS, dok snažnija varijanta ima dva motora, pogon na sve kotače i 218 KS. Oba modela dolaze s istom baterijom kapaciteta 71,4 kWh, a to im ovisno o pogonu i opremi daje električni doseg od 411 do 516 kilometara.



Mi smo isprobali snažniju verziju koja nas je u vožnji oduševila. Vrlo nisko težište i kruta konstrukcija rezultiraju dinamičkim voznim osobinama koje su na razini naprednih sportskih automobila. Ulaženja u zavoje su tako uvjerljiva da vam nije jasno kako veliki SUV uopće to može. I udobnost je na vrlo visokoj razni.

Pokretanje videa...

Toyota bZ4X VIDEO



Performanse su sportske. Osnovni model do 100 km/h stiže za 7,5 sekundi, snažnija verzija za 6,9 sekundi. Međuubrzanja su još uvjerljivija što preticanja čini vrlo brzima i jednostavnima, a maksimalna brzina je ograničena na 160 km/h. Toyota bZ4X je posebno dobra u terenskim uvjetima, a proizvođač tvrdi da je ovo najbolji terenac u klasi. Na primjer, može proći kroz vodu do pola metra dubine, a tu je i sustav koji automatski drži brzinu na velikim uzbrdicama i nizbrdicama. Vozač pritom mora samo upravljati volanom. Terenski pogonski sustavi razvijeni su u suradnji sa Subaruom.



Tijekom testnih vožnja u okolici Kopenhagena u gradskim uvjetima, na otvorenim cestama i autocestama postigli smo prosječnu potrošnju od 16,8 kWh što bi nam omogućilo maksimalni doseg od 425 kilometara, više od deklariranoga. Toyota bZ4X je prilično štedljiv automobil i moguće ga je tako voziti bez da se previše trudite ili učite neke trikove i metode električne vožnje.



Punjenje baterije na brzom punjaču do 80 posto kapaciteta traje oko pola sata, a AC punjač ima snagu od 6,6 kW. Toyota najavljuje da će od kraja ove godine ugrađivati jači AC punjač od 11 kW. Posebno su ponosni na svoju bateriju. Tvrde da je izdržljivija i dugotrajnija od konkurentnih te daju jamstvo do 10 godina i jedan milijun kilometara da će baterija imati više d 70% originalnog kapaciteta. Takvo jamstvo je vezano uz dodatni program Extended Battery Care dok je standardno jamstvo na bateriju osam godina i 160.000 kilometara.



U Hrvatskoj se novi bZ4X već može naručiti online, a prodaja u salonima počinje vrlo brzo. Cijena osnovnog modela je 412.100 kuna, a model s pogonom na sve kotače košta 434.600 kuna. Nude se četiri razine opreme: Elegant, Executive, Style i Premium, a cijena najskupljeg modela s 4x4 pogonom i Premium opremom je 516.900 kuna.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 11
UŽIVO Zurovec o geotermalnoj energiji: Jedva čekam da počnemo prodavati toplu vodu
BOLJA ENERGIJA

UŽIVO Zurovec o geotermalnoj energiji: Jedva čekam da počnemo prodavati toplu vodu

Na primjerima domaćih uspješnih gradova vidjet ćemo kakav je naš zeleni potencijal, a uz vodeće stručnjake, inovativne poduzetnike i kreatore energetske politike dobit ćemo i odgovor na pitanje kakva je solarna budućnost pred nama.
Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'
NAPUSTILA SHOW NAKON 12 TJEDANA

Najteža kandidatkinja osme sezone napustila show: 'Da sam nastavila vani, otišla bih u smrt'

Tonka je na posljednjem vaganju imala 179,3 kilograma, izgubila je 3,2 kilograma, što je 1,8% tjelesne mase.
Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'
STRADAO PRIJE 24 GODINE

Rođendan tragično preminulog Matije Ljubeka, legende našeg sporta: 'Ubojici neću oprostiti...'

Matija Ljubek u karijeri je osvojio više od 300 medalja. Iz Belišća otisnuo se u svijet i osvojio četiri olimpijske medalje. Bio je možda i najveći hrvatski sportaš svih vremena. Bio je naša olimpijska senzacija, stradao je od metka s 46 godina...