Obavijesti

Tech

Komentari 5

Volkswagen ID. Buzz Cargo: Potpuno drugačiji radni stroj

Volkswagen ID. Buzz Cargo: Potpuno drugačiji radni stroj
19

ID.Buzz u teretnoj Cargo verziji nije samo šminka on je itekako iskoristivo teretno vozilo s, za njegovu klasu, velikim teretnim prostorom, dobrom nosivosti i iskoristivim dosegom

Laka komercijalna vozila ili popularni kombiji su desetljećima bili skoro isključivo dizelski. Tako je i danas, no sve je više i električnih modela koje neki korisnici smatraju povoljnijim i praktičnijim rješenjem za njihove potrebe. Naravno, ne radi se o onima koji dnevno rade velike kilometraže jer bi svaka minuta na punjaču bila gubitak dragocjenog vremena već korisnicima koji kombije trebaju za gradsku dostavu i poslove koje obavljaju uglavnom nešto bliže svojim sjedištima. 

Ponuda električnih kombija je sve veća, gotovo svi relevantni proizvođači trenutno imaju predstavnika u ovom sve brže rastućem segmentu. Njima se nedavno pridružio i Volkswagen, s dosada definitivno najosebujnijim modelom u klasi. ID.Buzz je svojim izgledom podigao mnogo prašine u putničkoj verziji, no istina je da u komercijalnom segmentu izgled ne igra toliku ulogu. Ipak, ima i nešto kupaca kojima je i to itekako važno jer žele da se njihova tvrtka primijeti i na cesti što je više moguće. No ID.Buzz u teretnoj Cargo verziji nije samo šminka on je itekako iskoristivo teretno vozilo s, za njegovu klasu, velikim teretnim prostorom, dobrom nosivosti i iskoristivim dosegom. 

Već smo ranije isprobali maksimalno našminkani putnički ID: Buzz pa nam teretni nije bio tolika senzacija, berem što se izgleda tiče. Ovdje je sve to umjerenije i jeftinije napravljeno do te mjere da straga svjetlosnu traku zamjenjuje obični crni plastični pokrov, a alunaplatke čelični s plastičnim pokrovom, no svoj šarm novi "Bulli" nije potpuno izgubio. Štoviše ovo je i dalje najoriginalniji i najsimpatičniji automobil u klasi manjih kompaktnih kombija.  

Kako izvana, tako je automobil i iznutra osjetno ogoljen u odnosu na putničku verziju, u skladu s potrebama radnog vozila i s ciljem postizanja što je manje moguće cijene. No sve osnovno je isto kao i kod putničke verzije i ostalih ID. Modela, a pritom mislimo na veliki središnji zaslon i minijaturne instrumente ispred vozača, ručicu za upravljanje "automatskim mjenjačem" iza volana i općenito minimalistički koncept s vrlo malo tipki. 

Testirani automobil je klasični dostavnjak s tri sjedala sprijeda i velikim teretnim prostorom straga kojem se može pristupiti kroz desna bočna klizna vrata ili kroz stražnja vrata koja su na testnom modelu ostakljena. Naravno, nudi se i varijanta s potpuno limenim vratima za one kojima to više odgovara. Kapacitet teretnog prostora je 3,9 kubična metra, a nosivost maksimalno 747 kilograma što će većini biti sasvim dovoljno.

Za pogon automobila  zadužene je trenutno jedini dostupni pogonski sklop s velikom baterijom i jednim snažnim električnim motorom koji pokreće stražnje kotače. Snaga motora iznosi 204 KS što će biti dovoljno za sve i kada je u pitanju dinamika vožnje, ali i performanse kada je automobil maksimalno natovaren i opterećen. Baterija ima kapacitet od 77 kWh što je po WLTP-u dovoljno za 424 kilometara, no kako je u praksi. Automobil smo testirali i prazan i s oko 500 kilograma tereta i naši rezultati su prilično pohvalni za ovaj auto. Prazan automobil u gradu s jednim punjenjem može prevaliti čak 460 km uz prosječni stil vožnje, a doseg u kombiniranoj vožnji iznosio nam je oko 390 kilometara. S oko 500 kilograma tereta ove su vrijednosti pale na 410 kilometara u gradu, odnosno oko 350 kilometara u kombiniranoj vožnji. "Prazan auto" na autocesti pri prosječnoj brzini od oko 120 km/h može prevaliti oko 280 kilometara. Sve ovo je i više nego dobro s obzirom na kapacitet baterije i realno po dosegu ID. Buzz trenutno nema premca u svojoj klasi. Punjenje na punjaču od 50 kW traje nešto više od 2 sata, a na bržima se baterija do 80 posto napuni za oko 45 minuta.

Što se tiče voznih osobina, ID.Buzz je osjetno udobniji nego što smo to navikli od sličnih teretnih kombija s konvencionalnim motorima. Pritom mislimo i na ovjes ali i na buku motora koje ovdje nema i zbog koje je u unutrašnjosti mnogo ugodnije. I što se tiče dinamičkih voznih osobina ID. Buzz je mnogo bolji od dizelaša. Ubrzanja su bolja, pogotovo ona koja inače nazivamo međuubrzanjima, no još više impresionira "držanje ceste" u zavojima za koje je prvenstveno zaduženo mnogo niže težište nego kod klasičnih  kombija i ravnomjerniji raspored mase, ali i prilično sofisticirani ovjes. Za razliku od nekih konkurenata, u ID. Buzzu uvijek imate obećaj kao da se vozite u klasičnom automobilu, a ne u teretnom kombiju. 

Ovaj automobil nema previše nedostataka, no jedan je svakako njegova cijena. Više od 60 tisuća eura za testni primjerak i nešto manje od 60.000 za osnovni model poprilične su cijene za segment gdje mnogi kupci gledaju svaki euro. Klasični teretni VW Transporter može biti i dvadesetak tisuća eura jeftiniji, a manje "ugledni" konkurenti i osjetno više. 

 

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI:
masa: 2253 kg
dimenzije: 471 x 199 x 193 cm
snaga: 150 kW/204 KS
baterija: 77 kWh 
0-100 km/h: 10,2 s
najveća brzina: 145 km/h
doseg kombinirano: 424 km
potrošnja: 20,5 kWh/100 km
cijena:  63.331 € (testni model), 46.427  € (osnovni ID. Buzz Cargo bez PDV-a), 58.034 (osnovni ID. Buzz Cargo s PDV-om)

Važnija oprema testirani ID. Buzz Cargo

Čelični kotači s ukrasnim poklopcima 18" , LED svjetla, LED rasvjeta u tovarnom prostoru, automatski klima uređaj Climatronic, Keyless-Start, dodirni zaslon 10", digitalni instrumenti, desna bočna klizna vrata, multifunkcionalna kamera, stražnja podizna ostakljena vrata...

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 5
Kineskom divu proizvodnje el. vozila BYD-u skočili prihodi, prvi put prestigli konkurenta Teslu
PRIHOD SKOČIO ZA 24 POSTO

Kineskom divu proizvodnje el. vozila BYD-u skočili prihodi, prvi put prestigli konkurenta Teslu

I kineskom divu i Tesli išli su na ruku pojačani kineski poticaji za kupnju novih modela posebno 'zelenih' automobila. U takvim je uvjetima prodaja automobila u Kini u rujnu porasla prvi puta u šest mjeseci
'Imali smo savršen brak i nikad se nismo svađali, svi su mi rekli da sam luda što ga ostavljam'
NAIZGLED IDEALAN BRAK

'Imali smo savršen brak i nikad se nismo svađali, svi su mi rekli da sam luda što ga ostavljam'

Muka mi je od same pomisli da oko nas žive žene koje ostaju u lošim brakovima samo zato što misle da će biti previše sebične ako odu. Zato pričam svoju priču. Želim da žene slijede srce, poručila je Britanka
14 stvari koje ne smijete držati u kući jer prizivaju nesreću
OBRATITE PAŽNJU

14 stvari koje ne smijete držati u kući jer prizivaju nesreću

I dok se vjeruje da neki predmeti privlače bogatstvo i sreću, drugi mogu imati suprotan učinak i donijeti negativnu energiju i financijske probleme