Ministar prometa Hajdaš Dončić u ponedjeljak je otvorio stanicu. Ona je sagrađena prije devet mjeseci, a tek danas radi jer nije mogla ranije dobiti uporabnu dozvolu
Vlak od danas staje i u Buzinu: Za samo 11 minuta u Zagrebu
Gradilište je bilo otvoreno u kolovozu 2013., a radovi su završeni u kolovozu 2014. Imali smo određenih problema s imovinsko - pravnim odnosima koje smo rješavali do unazad mjesec dana. Imali smo pravovaljanu lokacijsku i građevinsku dozvolu međutim do kraja gradnje nismo uspjeli završiti sve papire. Sad smo uspjeli. Zahvaljujemo Gradu Zagrebu na suradnji, rekla je predsjednica Uprave HŽ Infrastrukture Renata Suša u ponedjeljak na otvorenju novoizgrađene željezničke postaje u Buzinu.
Suša je istaknula kako je ovo stajalište iznimno bitno za cijelu poslovnu zonu Buzin kao što je i za lokalno stanovništvo. Vrijeme vožnje do Zagreba (Glavnog kolodvora) traje 11 minuta. Ovime željeznički prijevoz postaje iznimno konkurentan u ovoj zoni.
- Nije bila stvar da netko namjerno ne želi pustiti ovu stanicu u pogon nego jednostavno bio problem sređivanje uporabne dozvole. Ono što može biti sufinancirano ili financirano od strane CEF-a upravo je prigradski promet, a ovo je dobar primjer prigradskog prometa - dodao je ministar Siniša Hajdaš Dončić.
HŽ dobiva nove vlakove
Hajdaš Dončić je rekao kako će 30.ožujka Končar isporučiti prvi vlak HŽ Putničkom. On ide sredinom mjeseca u probnu vožnju i nakon toga svaki mjesec po ugovoru i po nekoj dinamici koju rade izvođači bit će HŽ Putničkom predan novi vlak tako da će u narednom periodu flota HŽ Putničkog biti modernizirana sa 44 nova vlaka.
Vlada nije odustala od monetizacije javnog duga
- Nadam se da će to vratiti dio putnika izgubljenih zadnjih 3-4 godine. HŽ Putnički mora dokazati opstojnost kako bi dobio pozitivno mišljenje Europske komisije i kako bi plan restrukturiranja bio prihvaćen - rekao je ministar te istaknuo kako država nije odustala od monetizacije javnog duga nego će za dva do tri tjedna na sjednici Vlade imati odobrenje za drugi model, koje je zapravo inicijalno izdavanje dionica HAC-a.
- Uštede HAC-a i uopće države nemaju veze jedan s drugim jer problem HAC-a je problem javnog duga koji je na 83 posto. Ministar financija morat će vjerojatno jedan dio nekih drugih subvencija ukidati. Kao što smo mi ukinuli subvenciju HŽ Infrastrukturi kroz proračun, smanjili smo za 400 milijuna i onih 20 lipa koje su tzv. otuđene od HAC-a su davane HŽ Infrastrukture - kazao je Hajdaš Dončić.
Pritisak na poslodavce
O najavljenom štrajku Sindikata strojovođa Hrvatske, predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz kaže:
- Štrajk nije najavljen. Najavljen je samo da će biti najavljen. Cijelu prošlu godinu smo imali 2 i pol sata prosječno prekovremenih. Mi sve plaćamo, sve obveze, plaćeno vrijeme, prekovremeno je plaćeno... Sve ovo što Sindikat iznosi u javnost je rezultat kolektivnog pregovaranja, to je pritisak na poslodavce. Neću reći mobing. To je samo usmena najava. Kad dobijemo pismeno najavu sa razlozima onda ćemo po zakonu koji nam to omogućava vidjeti kako ćemo dalje funkcionirati - u štrajku ili bez štrajka. Što se tiče plaća sve ovisi o dogovoru hoće li se one dirati. Ne samo strojovođa nego i ostalih zaposlenih - rekao je Dražen Ratković.