U nagibnom vlaku koji je putovao iz Zagreba za Split bilo je oko 90 putnika. Doznajemo kako su prugu neposredno prije prskali protiv zapaljenja
Vlak iskočio jer su prugu prskali protiv zapaljenja?
Nenad Mrgan iz Sindikata strojovođa potvrdio nam je da je prije prolaska nagibnog vlaka koji je iskočio, tom dionicom pruge prošlo vozilo za posebne namjene koje je prugu prskalo sredstvima protiv zapaljenja pragova. Kako doznajemo zbog visoke temperature na tračnicama se stvorio film koji je onemogučio kočenje. Navodno je problem bio u tome što je prošlo premalo vremena između prskanja pruge i prolaska sljedećeg vlaka.
Prije prskanja je prema Zagrebu u 10.54 sati krenuo vlak koji je normalno prošao tom dionicom pruge. Nakon što je nagibni vlak iskočio iz tračnica, prema njemu je krenuo vlak koji je prugu prskao, ali i on nije mogao zakočiti te je udario nagibni vlak i iskliznuo iz tračnica. Kako doznajemo prema njima je krenuo putnički vlak iz Kaštel starog da preuzme neozlijeđene putnike, ali nije mogao svladati uspon od 25 promila po poprskanim tračnicama te se unatrag vratio prema kolodvoru.
- Glupo je o tome govoriti kad ima mrtvih i ozlijeđenih, ali ovakve se nesreće događaju uvijek na istom mjestu. Radi se o tome da ovdje treba zabraniti promet, s obzirom na to da pruga ne odgovara tehnički ovakvim vlakovima jer je velika nizbrdica - rekao je za Večernji list Josip Berket, gradonačelnik Kaštela.
Iz HŽ-a su rekli da su za vlak koji ima 134 mjesta prodali 110 karata, a u vlaku je kako doznajemo bilo 90 ljudi. U priopćenju su rekli da su imenovali Povjerenstvo za istragu ove tragedije, a svi su njihovi članovi na mjestu nesreće i obavljaju očevid.