KILOMETARSKE GUŽVE: Na ulaz za autocestu na Lučkom kolona je sezala do 16 kilometara. Iako postoji velika želja za uvođenjem vinjeta od strane prometnih stručnjaka, za to ne postoji politički konsenzus
Vinjete bi sigurno privukle više turista i vožnja bi bila sigurnija
Vinjete bi sigurno privukle više turista. No ono što je najvažnije jest da bi vožnja bila sigurnija jer bi više ljudi išlo autocestama na more, kaže prometni stručnjak Željko Marušić.
POGLEDAJTE VIDEO:
Kilometarske kolone na GP Kaštel u Istri: 'Čekali smo sat vremena na ulazak u Hrvatsku!' Reporter: Dijana Marić
Posted by 24sata on Saturday, 22 July 2017
Udarni vikend još jednom je značio kilometarske gužve na autocesti prema moru. Kraj Lučkog je kolona bila dugačka čak 16 kilometara, a zastoja je bilo sve do čvorišta Bosiljevo. Situacija je svaki udarni vikend ista, a s Marušićem se slaže i prometni stručnjak Marko Ševrović koji dodaje kako razlog uvođenja vinjeta ne trebaju biti isključivo gužve.
- Uvođenje vinjeta ne treba biti samo radi gužvi. Vinjete bi nam pomogle da autoceste bolje iskoristimo izvan sezone. Nama su autoceste zimi prazne - istaknuo je Ševrović. Iako postoji velika želja za uvođenjem vinjeta od strane prometnih stručnjaka, za to ne postoji politički konsenzus.
- Nema stručnog argumenta protiv uvođenja vinjeta. Međutim, svi dosadašnji ministri su to pokušavali i onda odjednom odustajali - dodao je Ševrović. Često se protiv vinjeta koristi argument da bi Hrvatske autoceste time bile na gubitku. S tim se ne slaže Marušić.
- Čak bi se više zaradilo. Više ljudi bi išlo autocestama. Više turista, više domaćih ljudi, više teretnog transporta - dodao je Marušić i istaknuo kako je najvažnije oko uvođenja vinjeta to što bi se povećala sigurnost.
- Ljudi ne bi išli sporednim i nepreglednim cestama. Više bih ih se vozilo autocestama i time bi se sigurnost povećala - zaključio je Marušić. Oba stručnjaka su za kraj zaključili isto. Gužve bi se i dalje događale, ali bi bile znatno manje i protočnije. Osim gužvi na autocestama, kolone su bile i na graničnim prijelazima Kaštel i Plovanija. Kolona vozila se tim dijelom protezala i na Istarski ipsilon, a bila je duga oko šest kilometara. Velika kolona je bila i u Splitu gdje se na trajekt čekalo oko sat vremena.
U Splitu na trajekt čekali i više od sat vremena...
Sve katamaranske linije bile su rasprodane u subotu u Splitu. Više nije bilo ni jedne jedine karte, a morala je biti uvedena i izvanredna linija za Supetar. Kolona je sezala do nekoliko kilometara, a na ukrcaj na trajekt čekalo se oko sat vremena. Jadrolinijin koordinator Ante Mrvica rekao je kako je kroz trajektnu luku prošlo 35.000 putnika, a do kraja vikenda proći će ih oko 60.000.