Ova kontroverzna relikvija izaziva reakcije već stoljećima, neki tvrde da su je napravili srednjovjekovni krivotvoritelji, a znanstvenici sad tvrde da su djelo UV zraka
Veliki bljesak UV zraka stvorio je sliku na Torinskom platnu?
Slika na Torinskom platnu nije djelo srednjovjekovnih krivotvoritelja, već ju je uzrokovao nadnaravni bljesak svjetlosti, tvrde talijanski znanstvenici iz Nacionalne agencije za novu tehnologiju, energetiku i održivi gospodarski razvoj.
Oni tvrde da je relikvija u kojoj je pokopan Isus autentična, odnosno da je rezultat tehnologije slične UV laserima koja u srednjem vijeku nije postojala. Otisak je stvorio veliki prasak energije kao posljedica Kristova uskrsnuća. Kratki i intenzivni prasak UV zraka djelovao je na platno tako da je tijelo ostavilo otisak na njemu. Sliku bradatog muškarca, s ranama na rukama i nogama na platnu stvorio je oblik elektromagnetske energije, kao što je bljesak svjetlosti u kratkim intervalima, tvrde znanstvenici. Skeptici dugo vremena tvrde da je pravokutno platno dugo 4,2 metra i široko 0,9 metra djelo srednjovjekovnih krivotvoritelja.
- Ako govorimo o bljesku svjetlosti koji "crta" po platnu, zapravo ne možemo izbjeći činjenicu da je to čudo. No na znanstvenicima je da otkriju prave činjenice - tvrdi autor studije Paolo Di Lazzaro, a prenosi Daily Mail.
Znanstvenici sa Sveučilišta Oxford, Sveučilišta Arizona i švicarskog Instituta za tehnologiju potvrdili su da platno datira iz razdoblja od 1260. do 1390. godine, no te su podatke odbacili zbog činjenice da je platno u srednjem vijeku stradalo u požaru pa su ga popravili.
Uz to, izraelski su arheolozi pronašli prvi poznati pokrov za ukop u Jeruzalemu iz vremena raspeća. Jeruzalemski pokrov ima dvosmjerno tkanje, a unakrsno tkanje u Torinskom platnu uvedeno je 1000 godina nakon Kristova života.
Torinsko platno
Torinsko platno ili kako ga nazivaju Sveto platno naziv je za jednu od najpoznatijih kršćanskih relikvija, a predstavlja komad tkanine na kojoj se može prepoznati otisak muškog tijela. Ime je dobilo po Katedrali sv. Ivana Krstitelja u Torinu gdje se čuva. Tkanina navodno predstavljala pokrov u koji je zamotan Isus nakon smrti na križu.