Lider se mora stalno usavršavati i ne smije se duhovno zapustiti. Treba razumjeti druge i znati kako doći do njihovih srca, a posao onda ide sam od sebe
'Vaša riječ mora značiti puno više od bilo kakvog ugovora'
U vrijeme kad je Jasna Nemčević kretala u privatni posao, 1990., sa samo 29 godina, bilo je ekonomski i politički vrlo nestabilno okruženje. No to je nije omelo u namjeri da pokrene tvrtku Jan-Spider d.o.o., dio današnje Spider grupe, koja se bavi proizvodnjom i trgovinom proizvoda na bazi ljekovitog i aromatičnog bilja.
Bilo mi je bitno slušati sebe, intuiciju i krenuti bez straha.
- Ako imam dobru ideju, vjerujem da moram djelovati odmah, sad i ovdje. Bilo mi je bitno slušati sebe, intuiciju i krenuti bez straha. Sve ostalo se samo po sebi složilo. Naravno da sam u početku radila i manje poslove koji su nosili manju vrijednost, ali vjerom i upornošću te radom, obim poslova, zarada i dobit su se povećavali. Danas se banke trude oko nas, a nekad sam jedva ishodila sastanak kako bih predstavila projekt - govori poduzetnica Jasna. Kako je odrasla u Njemačkoj i ondje se školovala, odmah je bila orijentirana na izvoz, tj. suradnju s tvrtkama u njemačkoj pokrajini u kojoj je odrasla.
- Danas uz stručan tim izvozimo poluproizvode i proizvode u cijelom svijetu: Europa, Amerika, Japan, Izrael... Jedan od važnih aduta u tome su dobro educirani radnici. Imamo oko 155 stalno zaposlenih i možemo se pohvaliti nizom nagrada - govori Jasna.
Njegova riječ mora značiti više od pisanog ugovora.
Dodaje kako je 1996. i supruga uvjerila da dođe raditi u njezinu tvrtku, a s vremenom su im se pridružila i djeca. Sin Denis je predsjednik uprave i dobitnik brojnih menadžerskih nagrada, dok je kći Dijana Bartolić magistra farmacije i članica uprave. Rast izvoza koji grupa bilježi u svakoj godini dokaz je da se radi dobro pa pitamo koja je tajna uspjeha:
- Kako volim sebe, tako poštujem i cijenim druge te se tako ophodim prema djelatnicima i poslovnim partnerima. Dobrog poduzetnika čine njegov karakter, stil ponašanja, način na koji prenosi informacije, kako osvaja i uvjerava poslovni svijet i fleksibilnost. Njegova riječ mora značiti više od pisanog ugovora. Mora raditi na sebi, na znanju vezanom za djelatnost kojom se bavi i ne smije se duhovno zapustiti - kaže.
Treba razumjeti druge i znati kako doći do njihovih srca, a posao onda ide sam od sebe. Naravno, uz kvalitetnu i konkurentnu uslugu ili proizvod. U poslu je,dodaje, bilo pogrešaka, kao i u životu, no one nisu tolike da ih prije ili poslije ne biste mogli riješiti.
Ulažite u druge
Ne gledajte sve kroz novac, on dolazi kao nagrada upornom i poštenom radu, kaže Jasna koja je odlučila financirati istraživanja tržišta koja tvrtki nisu donijela dobit, ali su pomogla drugima. Vjerujem da se sve vraća. Novac koji sam potrošila, uvijek sam višestruko natrag zaradila, dodaje.
Čuvajte vrijeme
Da danas mogu nešto promijeniti, provela bih više vremena sama sa sobom i obitelji. Čovjek prečesto stoji na raspolaganju drugima i previše mu nevažnih ljudi uzima dragocjeno vrijeme. Ne strahujte što će oni reći ili misliti: Najvažniji smo mi sami sebi i dobar osjećaj u nama, kaže Jasna.