Ništa tu ni Maček ni Hrvati općenito nisu mogli napraviti u tako ekstremnom vremenu - samo su na površinu isplivale ekstremne opcije fašisti-ustaše obučavani u talijanskim kampovima(poslije vratili uslugu) i boljševici/komunisti na daljinskom upravljaču Kominterne. Rat je odlučen na nekim drugim frontovima, a onaj tko je ostao na "pobjedničkoj" strani vladao je ovdje. Nema potrebe za idealizacijom i svrstavanjem na bilo koju stranu, ionako je sve interes, uvijek bilo i biti će.
pr
prokurator
13.8.2021.
Odustani
točno, uz jedan dodatni detalj, to da je tito 2-3 godine po završetku rata kominterni pokazao srednji prst. kao dobar pokeraš, tim potezom je puno toga riskirao
i na koncu profitirao, otvarajući se prema zapadu. slažem se da ww2 ne treba ideološki pojednostavljivati, ali ne treba izgubiti iz vida da je ww2 jedan od rijetkih povijesnih događaja koji *ipak jest* poprilično crno-bijel.
Prikaži još ↓
AT
Amadeo_Trupac
13.8.2021.
Odustani
cijela priča oko WW2 je prevelika za Hrvate i Hrvatsku tj. tadašnju Banovinu Hrvatsku. A koliko vidim i danas je - ljudi nisu u stanju razdvojiti okolnosti 1941
. u odnosu na Domovinski rat pa se deklariraju i priklanjaju ideološki (familijarno) na ustašku ili partizansku stranu - glupo i bespotrebno, Tito svakako ima određene zasluge u vanjskoj politici i očuvanju i proširenju teritorija YU i kasnije Hrvatske (Istra, Međimurje, Baranja - sve dobijeno/vraćeno 1945.).
Ali interes velikih sila uvijek prevladava - u trenutku napada Reicha na Kraljevinu Jugoslaviju 06.04.1941. - Nijemci i Rusi su još uvijek saveznici, i Rusi šute. Također Rusi , što je manje poznato i komentirano do Barbarosse ponašaju vrlo slično Nijrmcima - od 1937.-1941 uzeli su Fincima Kareliju, uzeli su Rumunjima Besarabiju, anektirali Kazahstan, anektirali Litvu,Letoniju i Estoniju i uzeli 1/3 Poljske. Interes i pamet dok se veliki igraju - nešto što našem narodu nikad nije bila jača strana
Prikaži još ↓
pr
prokurator
13.8.2021.
Odustani
apsolutno točno za ruse (tj. staljina), i to i jest bio razlog pakta sa hitlerom - prilika da sovjeti za sebe ugrabe baltik i ostatak poljske. slažem se i sa os
talim tvrdnjama, jasno da je juga bila dio igre velikih sila. tu se čak može primjetiti da je i sama juga tada bila srednje-velik igrač, jasno ne kao engleska, ali niti kao hrvatska danas. čak i za vrijeme rata, juga (odn. titova ekipa) je imala vrlo konkretnu zadaću za zapadne saveznike - presjeći njemački željeznički transport iz grčke prema austriji. zapad je prepoznao da se tito šorao sa nijemcima sam bez vanjske pomoći, što većina euro zemalja nije bila u stanju... kažem sve to bez neke idealizacije, više kao prilog diskusiji. :)
Prikaži još ↓
AT
Amadeo_Trupac
13.8.2021.
Odustani
Pa svakako je SFRJ diplomacija kako za vrijeme WW2 tako i kasnije odigrala dosta kvalitetnih stvari i bila faktor odmah iza ovih 4-5 supersila, ne može se ospor
iti ni doprinos antifašističkoj borbi 305.000 poginulih u NOV u odnosu na cca. 370.000 britanskih vojnih žrtava ili 420.000 američkih je za respekt. NOV ima više poginulih vojnih žrtava od svih europskih država zajedno - problem je paralelni građanski rat u Kr.Jug.. Također - skoro 60% funkcionalno nepismenih prema popisu iz 1940. od kojih današnja generacija očekuje nekakvo kritičko razmišljanje i samostalno zaključivanje o geopolitici. Kod većine je bilo dođe poziv, patrola, ideš u vojsku koja te mobilizirala. I opći problem u današnjoj HR idealizacija ličnosti npr.Tita na 100% dobar ili 100% zločinac - nerealno.
Prikaži još ↓
pr
prokurator
13.8.2021.
Odustani
potpisujem sve, i plus za odlično poznavanje povijesnih podataka :)
noobcamper
05.4.2023.
Odustani
Tito nema nikakve zasluge nizašto. Obični pijun koji je prodao moskvu i okrenuo se londonu. Ništa drugo. Jugoslavija je geopolitiski kompromis a ovi lokalni par
tizani misle da su oni nesto bitni.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .