Mazda je izvana veća, a Peugeot prostraniji. Motori su podjednako dobri, no Mazda je zabavnija. Performanse su bolje, ovjes uvjerljiviji. Isto vrijedi za upravljač i mjenjač
Usporedili smo dva ljuta rivala: Peugeot 308 vs. Mazda 3 Sport
Najsvježiji kompakti na tržištu s top-paketima opreme i snažnim benzinskim motorima mamac su za kupce koji od auta traže nešto više. Dok Peugeot ima turbomotor obujma 1.6-litara, Mazda se oslanja na atmosferski od 2 litre. No, konačni rezultati su podjednaki. I 156 KS snažni Peugeotov i 165 KS snažni Mazdin motor su istodobno sportski, uglađeni, elastični i štedljiviji. Ipak, Mazda jasnije pokazuje svoju sportsku narav. Osim boljeg zvuka motora osjetno bolje su i performanse, prije svega zbog stotinjak kilograma manje mase. U pogledu potrošnje motori su prilično izjednačeni. Na testu je Mazda trošila 8,2 l/100 km u gradu, dok je Peugeotu trebalo, nešto više 8,5 l/100 km.
Mazda 3 je u prednosti i kada je riječ o ležanju na cesti. Peugeotov ovjes je udobniji, no Mazdin bolje drži zavoje pri sportskoj vožnji. Mazdin upravljač je precizniji, a među mjenjačima je najveća razlika - Mazdin je vjerojatno najbolji, a Peugeotov najlošiji u klasi. Peugeotov ovjes je načelno mekši i udobniji, ali glasno lupa preko izraženijih neravnina, dok Mazdin uvijek ostaje kompaktan i savršeno tih. No, i 308-ica ima jasnih prednosti. Zvučna izolacija je osjetno bolja, a motor tiši pa ga je ugodnije voziti ga na duljim putovanjima. Osim toga, unatoč 20 cm manjoj dužini na stražnjoj klupi Peugeot nudi čak i nešto više mjesta, posebice za glavu.
Peugeot također s 420 litara obujma ima osjetno prostraniji prtljažnik od Mazde koja mjeri tek 364 litre. Kvaliteta materijala i obrade u unutrašnjosti je kod oba automobila vrlo dobra, a i kada je ergonomija u pitanju auti su izjednačeni - oba su tu dosta loša. Kod Peugeota smeta činjenica što nema posebnih komandi za klima i audio uređaj, a i kod Mazde smeta vrlo komplicirani multimedijski sustav.
Iako je bez doplata Peugeot osjetno povoljniji, uz opremu koja osjetno podiže dojam dolazi na razinu Mazde. Odabir na kraju ovisi jedino o vašem ukusu...
Vrlo bogata oprema, ali i loša ergonomija
Veliki alu naplatci (Peugeot 17”, Mazda 18”) podrazumijevaju se. Mazda u interijeru iskače head up zaslonom i navigacijom, a Peugeot ima stakleni panoramski krov. Ergonomija ni kod jednog ne očarava.
Dodatna oprema podiže dojam Peugeota
TVORNIČKI PODACI:
masa: 1375 kg
dimenzije: 425x180x146cm
obujam: 1598 ccm
snaga: 115 kW/156 KS
ubrzanje (0-100km/h): 9,3 s
najveća brzina: 213 km/h
potrošnja: 5,8 l /100 km
CIJENA: 190.580 kn (testni model) 164.950 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Volkswagen Golf, Opel Astra, Renault Megane
OPREMA: Šest zračnih jastuka, dvozonski klima-uređaj, senzori za parkiranje naprijed i straga, 9,7’’ zaslon osjetljiv na dodir, tempomat, LED prednja svjetla. Doplate: Perla boja, panoramski krov, Denon audio s devet zvučnika, 18-inčni alu-naplatci, presvlake TEP/Alcantara.
Mazda za ljubitelje sportske vožnje
TVORNIČKI PODACI:
masa: 1295 kg
dimenzije: 446x180x147cm
obujam: 1998 ccm
snaga: 121 kW/165 KS
ubrzanje (0-100km/h): 8,2 s
najveća brzina: 210 km/h
potrošnja: 5,8 l /100 km
CIJENA: 198.600 kn (testni model) 189.799 kn (bez doplata)
KONKURENCIJA: Honda Civic, Alfa Giulietta, Seat Leon, Ford Focus
OPREMA: Šest zračnih jastuka, bi-ksenon farovi, 18-inčni alunaplatci, dvozonski klima-uređaj, parking senzori naprijed i straga, grijana sjedala, head up zaslon, 7’’ zaslon osjetljiv na dodir, Bose audio s devet zvučnika, tempomat. Doplate: Metalik boja, navigacijski sustav.