Lokalni šerifi voze se u limuzinama dostojnim šefova država, a štede na vrtićima i naknadama za siromašne. Riječ je o jurilicama, uglavnom iz više klase...
Upravlja gradom od 3800 ljudi, a vozi auto od čak 435.360 kn
Kad je 2008. godine tadašnji premijer Ivo Sanader građanima objavio kako nas je zahvatila kriza, prvi koji nisu stegnuli remen bili su načelnici, gradonačelnici i župani. Redom su se bacili na kupnju automobila, često skupljih od 200.000 kuna.
Pokazalo je to naše istraživanje voznih parkova više od 400 hrvatskih općina, više od 90 gradova i 20 županija.
U nove Passate te su 2008. godine sjeli čelnici Raba, Labina, Knina, Lipika, Karlobaga, Zmijavaca, Kolana, dubrovačkog primorja... Audi A4 stajao je općinu Barilović u Karlovačkoj županiji 270.000 kuna, dok gradonačelnik Novog Vinodolskog od tada vozi Audi A4 Quatro s 3000 kubika.
Gradonačelnik Paga, grada sa 3800 ljudi, vozi limenu raskoš od 435.360 kuna, a nije da u gradu baš sve funkcionira.
I županije su si kupovale aute pa u Audiju A6 i danas sjede brodsko-posavski i zadarski župan. Taj je model od 3000 kubika 2008. kupio i tadašnji gradonačelnik Ploča Ante Karamatić (SDP) za nevjerojatnih 660.000 kuna, od čega je 180.000 kuna bila dodatna oprema.
Riječ je o jurilicama, uglavnom iz više klase, koje su danas stare od šest do osam godina. Cijena im je pala te danas imaju mlađu i vredniju konkurenciju. Ni godinu dana nisu navršili automobili u kojima se voze gradonačelnici Korčule, Svete Nedjelje i Ivanca.
(Ispravci i dodaci: Kod Milana Bandića je navedeno da vozi Passat od 110.000 kuna, no ta je cijena ipak dosta veća. Naime, Zagreb je 2012. kupio Passat R36 koji i danas ima cijenu preko 20.000 eura. Također, u listi nedostaje načelnik Tučepa Ante Čobrnić koji vozi Renault 5 iz 1988. godine, čija se vrijednost procjenjuje na oko 400 eura.)
Dok je bivši korčulanski gradonačelnik Vinko Kapelina prozivan jer je na klauzuru HDZ-a išao službenim automobilom, sa stilom je u mandat ušao i njegov nasljednik Andro Fabris, također HDZ-ovac. On se vozi VW Passatom 2,0 proizvedenim i kupljenim ove godine za 235.420 kuna.
No i to je malo u odnosu na Pag. Ondje je gradonačelnik Željko Maržić, predsjednik lokalne stranke, koji je na vlast došao u koaliciji sa SDP-om.
- Auto je na leasing kupila prošla vlast - pravdaju nam se s Paga. Audi A6 3.0 TDI je na 60 obroka po 7256 kuna, odnosno ukupno za 435.360 kuna 2011. godine kupila bivša vlast na čelu s gradonačelnikom Antom Fabijanićem Njekulinom, čovjekom iz koalicije HNS, HSLS, HSP i HSU.
Neki gradovi nemaju automobile u svojem vlasništvu, nego ih unajmljuju. Primjerice, Klaudio Vitasović (IDS), gradonačelnik Vodnjana, koristi unajmljenu Mazdu 6 iz 2014. koja mu je na raspolaganju 24 sata na dan. Grad je ugovor o najmu sklopio na dvije godine, a mjesečna naknada iznosi čak 6742 kune.
- U cijenu su uračunati troškovi osiguranja od autoodgovornosti, kasko osiguranje, registracija i tehnički pregled vozila, održavanje i servis te zamjena i skladištenje zimskih i ljetnih guma - pravdaju se. Ipak, taj će grad za samo dvije godine najam platiti 161.808 kuna.
Ovo vozi vukovarski gradonačelnik
Vrtoglave cifre, koje nisu garancija uspjeha. Dapače, za Komižu i Kraljevicu ne može se reći da grcaju u siromaštvu pa njihove gradonačelnice ipak voze privatne automobile. Ti gradovi nemaju službenih auta, baš kao ni Oroslavje, Supetar i Omiš, čiji je nezavisni gradonačelnik Ivan Kovačić službeni auto vrijedan 280.000 kuna prodao kako bi mogao opremiti dječji vrtić. Kao i s gradovima, i s općinama se nerijetko pokaže - što je auto skuplji, to im je manji. Naravno, budžet.
Osječki gradonačelnik tako vozi VW Phaeton, a grad je ove i prošle godine kupio još dvije Škode Octavije, dok su rodiljne naknade srezane s 3000 na 1000 kuna. Slično je i sa županijama. Prema prošlogodišnjim podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, u Osječko-baranjskoj županiji nezaposleno je bilo 36.632 ljudi, čime se, po tom nezahvalnom kriteriju, smjestila u vrh.
Ipak, tamošnji župan Vladimir Šišljagić (HDSSB) vozi se u VW Passatu CC iz 2011., za koji županija plaća i vozača. U toj, kao i u gotovo svim drugim županijama, zamjenici se voze svatko u “svojem” automobilu.
Jelić vozi Passat iz 2013. godine
Karlovački gradonačelnik Damir Jelić (HDZ) također je ljubitelj lijepih limuzina. On se vozi u Passatu koji mu je grad nabavio 2013. godine.
- Ukupna cijena vozila je 319.285,61 kunu. Iako spada u skuplje automobile, Jelić je u odnosu na neke druge gradonačelnike zapravo skroman, a vozilo je nabavljeno na transparentnom javnom natječaju.