Istaknuti i utjecajni influenceri suočit će se s pozamašnim kaznama ako ne uspiju jasno označiti suradnju brendova ili otkriti svoje komercijalne interese
U Italiji uvode nova pravila za influencere: 'Ovo je kraj Divljeg zapada, počinjemo s velikima'
Talijanski kreatori sadržaja na društvenim mrežama uskoro bi mogli biti vezani istim pravilima kao i tradicionalni mediji kada objavljuju svoj sadržaj na internetu. Aktivnosti influencera bit će pod nadzorom Talijanske agencije za komunikacije (AGCOM), piše BBC.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Pravila će se u početku primjenjivati ​​na kreatore sadržaja s više od milijun pratitelja.
- Divlji zapad influencera je gotov. Počinjemo s velikima, ali i drugi će se utjecajni ljudi morati prilagoditi - rekao je šef AGCOM-a Giacomo Lasorella za novine La Repubblica.
Istaknuti i utjecajni influenceri suočit će se s pozamašnim kaznama ako ne uspiju jasno označiti suradnju brendova ili otkriti svoje komercijalne interese. Predložene smjernice također imaju za cilj zaštititi djecu, s novim skupom propisa koji uključuju stroge kazne za influencere koji ne oglašavaju ispravno svoju suradnju s brendom i svoj komercijalni interes, s kaznama do 250.000 eura.
AGCOM je u priopćenju objavio da će se mjere odnositi na "komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloljetnika i sportskih vrijednosti". U slučaju plasmana proizvoda, "influenceri su dužni umetnuti upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja", stoji u priopćenju.
Mnogi će odluku AGCOM-a vidjeti kao povezanu s nedavnim skandalom u koji je bila upletena glavna talijanska influencerica Chiara Ferragni, ali Lasorella je to zanijekao.
Lani su u drugim europskim zemljama također uvedena stroža pravila za influencere.
U lipnju je Francuska donijela zakon prema kojem se influenceri mogu suočiti s kaznom zatvora ako se utvrdi da su prekršili nove propise o promoviranju i to je prvi put da je ta uloga zakonski definirana u Europi.
U listopadu je Europska komisija najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima utjecajnih osoba, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati "slijediti poštenu komercijalnu praksu, a njihovi pratitelji imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije".