Obavijesti

Tech

Komentari 24

U Hrvatsku stigao najneobičniji Opel svih vremena, mali Rocks

U Hrvatsku stigao najneobičniji Opel svih vremena, mali Rocks
11

Razlog dolaska Opela Rocks na hrvatsko tržište je činjenica da smo turistička država koja bi mogla naći dosta primjena za ovaj mode

Opel Rocks Electric je nedvojbeno najčudniji Opel svih vremena. Namjerno nismo napisali "najčudniji Opelov automobil" jer ovo po definiciji ni nije automobil već laki četverocikl L6 kategorije kojeg mogu voziti i mladi s dozvolom za moped (AM kategorija) već od 15 godina starosti!

Iz Opela su na današnjoj hrvatskoj prezentaciji i sami izjavili da im konkurencija za ovaj "auto" nisu drugi automobili već više električni romobili, bicikli i mopedi. 

Razlog dolaska Opela Rocks na hrvatsko tržište je činjenica da smo turistička država koja bi mogla naći dosta primjena za ovaj model: za vožnju na otocima na kojima su auti zabranjeni, za parkiranje na skučenim parkirnim mjestima na Jadranu i probijanje uskim jadranskim ulicama, za kampove, hotele, turističke tvrtke, iznajmljivanje... Ciljani kupci su također roditelji djece starosti od 15 do 18 godina koji za svoju djecu žele više sigurnosti i udobnosti nego na mopedu ili električnom romobilu. 

Novi Opel Rocks je minijaturan: dugačak samo 241 cm, širok tek 139 cm i visok 152 cm. Teži 483 kilograma i vozi se na malim kotačima od 14 cola. Dizajn mu je izuzetno neobičan i vrlo razigran, no Opel nije ni na njega propustio ugraditi prepoznatljivu Opel Visor masku sprijeda. Sva svjetla na autu su LED tehnologije. 

Vozačeva vrata se otvaraju u suprotnom smjeru od uobičajenog, radi lakšeg ulaza, dok se suvozačeva otvaraju na klasičan način. Unutrašnjost je maksimalno minimalistička s tek nekoliko tipki, malim digitalnim instrumentima s najnužnijim informacijama, volanom, papučicama i tankim sjedalima koja štede prostor i masu. Tipke za odabir smjera kretanja (tipke "mjenjača")  smještene su na krajnje neobičnom mjestu, s lijeve strane vozačevog sjedala.

Auto nema radio već u bogatijem paketu opreme dolazi u kompletu s prijenosnim Bluetooth zvučnikom i USB utičnicom i držačem za mobitel... Auto nema nikakav prtljažnik, no u unutrašnjosti ima 63 litre prostora u brojnim pretincima. Tu su i praktični dodaci kao kuka za torbu i umetci ispod vjetrobranskog stakla za odlaganje raznih stvari... Vozačev i suvozačev prozor se ne spuštaju već se jedna polovica njih može preklopiti i tako otvoriti. Ponuda prostora na sjedalima je prilično dobra te u ovaj minijaturan auto stanu i dvometraši. Auto je opremljen i grijanjem te ventilacijom 

Za pogon je zadužen maleni električni motor s 8 KS. Energiju crpi iz male baterije kapaciteta samo 5,5 kWh što je dovoljno za oko 75 kilometara dosega po WLTP-u. Maksimalna brzina je ograničena na 45 km/h kako bi automobil ispunjavao zakonske uvjete koji ga čine pogodnim za vožnju maloljetnim osobama. No uz 8 KS ionako mnogo više ne bi bilo moguće. Zbog toga ovaj auto ne smije ni na autoceste ni na brze ceste te će ga se najčešće sretati u naseljenim mjestima. 

Baterija se puni pomoću kabla koji je integriran u karoseriju auta te se izvlači iz nje. On ima klasični kućni schuko utikač, no dostupan je i adapter pomoću kojeg se auto može spojiti na javne Type 2 AC punionice. Snaga punjenja je prilično mala pa za punjenje baterije treba oko četiri sata. 

Osim putničkog Rocksa u ponudi je i mikro dostavno vozilo Rocks Cargo. Ovaj auto umjesto dva ima samo jedno sjedalo, a na mjestu suvozačevog je teretni prostor koji može biti vrlo varijabilan uz razne dodatke. Zapremina mu je do 400 litara, a nosivost 140 kilograma plus vozač. Glavna prednost ovakvog dostavnog autića je da može tamo gdje drugi ne mogu. 

Opel tvrdi da je Rocks vrlo sigurno vozilo opremljeno mnogi sigurnosnim standardima tipičnim za moderne automobila. Ima hidrauličke disk kočnice, pojaseve s tri točke i deformacijske zone u slučaju sudara. Prigodan je i za ugrađivanje dječjih sjedalica, u smjeru vožnje ili u smjeru suprotnom od vožnje. 

Novi Opel Rocks je logično uvjerljivo najjeftiniji Opel u ponudi, no nije baš jeftin. Košta 9990 eura, što je otprilike 30 posto skuplje od najskupljih električnih mopeda. Bogatije linije opreme TeKno i Klub koštaju 10.740 eura, a "teretna" verzija 10290 eura. Opel je uvjeren da će ovaj model naći dosta kupaca jer trenutno u Hrvatskoj među velikim proizvođačima nema konkurencije, a ima ljudi koji bi htjeli voziti ili kupiti ovakav auto. 

Prodaja započinje tijekom srpnja, a automobil će se moći kupiti isključivo putem interneta, dok se test vožnje i  isporuka mogu obaviti u četiri Opelova salona u Zagrebu, Puli, Zadru i Dubrovniku. Prve isporuke hrvatskim kupcima se očekuju tijekom kolovoza. Jamstvo na auto je dvije godine s neograničenom kilometražom, a jamstvo na bateriju je tri godine ili 40.000 kilometara. Servisni interval je dvije godine ili 20.000 kilometara. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 24
Najbolji domaći kolači bake Ane
10 SUPER RECEPTA

Najbolji domaći kolači bake Ane

Svi recepti spremaju se prema dugogodišnjim tradicijama te vas okusom i mirisom vraćaju u djetinjstvo. Među ovih deset slastica možete pronaći sve - od mirisnih medenjaka do kremastih šaum rola
Ako nećemo imati više od korice kruha, i nju ćemo podijeliti, samo da djeca ostanu zajedno
PUNA KUĆA

Ako nećemo imati više od korice kruha, i nju ćemo podijeliti, samo da djeca ostanu zajedno

Ivana i Mario posvojili su petero djece, a sve kako bi biološka braća mogla ostati i odrasti zajedno, jer kako kažu: 'Nije humano razdvajati djecu koja su već prošla toliko toga u svojemu malom životu'
Bilić: Krovinović nije vođa, a ako Dinamo ima 22 podjednaka igrača, to znači da ne valjaju...
BIVŠI IZBORNIK O HNL-U

Bilić: Krovinović nije vođa, a ako Dinamo ima 22 podjednaka igrača, to znači da ne valjaju...

Smiješno mi je kad kažu da Livaja nije špica. A kako nije? On je sve, i devetka i desetka. Uprava mora pomoći Gattusu, a neće pomoći s 'ajmo Bijeli', nego pojačanjima, kaže Slaven Bilić