Obavijesti

News

Komentari 61

Orlić: Najgore je prošlo, nema opasnosti od potonuća broda

Orlić: Najgore je prošlo, nema opasnosti od potonuća broda
18

U arhipelagu otoka Jabuka rano jutros dogodila se havarija na turskom teretnom brodu uslijed prodora mora u prostor strojarnice, slijedom čega je pokrenuta spasilačka akcija

U arhipelagu otoka Jabuka rano jutros dogodila se havarija na turskom teretnom brodu uslijed prodora mora u prostor strojarnice, slijedom čega je pokrenuta spasilačka akcija prema posadi u koordinaciji Hrvatske i Talijanske središnjice za usklađivanje traganja i spašavanja na moru, javili su iz Ministarstva mora prometa i infrastrukture.

TIJEK DOGAĐAJA:

>>> Na poziciji havarije trenutno nije uočeno onečišćenje mora, no, budući da turski brod prevozi 3.000 metričnih tona sinter magnezita, a u brodskim spremnicima sadržava oko 70 tona pogonskoga goriva i maziva, nadležna Uprava sigurnosti plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture pokrenula je sve protokole u cilju sprječavanja i saniranja eventualnog onečišćenja mora na poziciji ove pomorske nesreće.

17.00 POGLEDAJTE VIDEO: Pomoćnik ministra prometa Siniša Orlić o tijeku spasilačke akcije

Havarija turskog teretnog broda kod otočića Jabuka: Pomoćnik ministra prometa Siniša Orlić o tijeku spasilačke akcije Reporter: Ivan Pavić

Posted by 24sata Video on Sunday, 17 June 2018

- Iz Splita smo uputili naše eksperte, inspektora Lučke kapetanije, inspektore Hrvatskog hidrografskog zavoda, ronioce koji su vični ovakvim situacijama. Ronioci su izvršili pregled trupa te ustanovili da postoji otvor kroz koji je prodirala voda između skladišta i strojarnice. Na taj otvor ugrađena je aluminijska ploča te voda više ne prodire u brod - rekao je Orlić dodajući da je najgore prošlo i da nema opasnosti od potonuća.

16.15 Osam od ukupno trinaest članova posade turskog teretnog broda 'Haksa', koji je u nedjelju rano ujutro u doživio havariju u arhipelagu otoka Jabuka, policijskim su brodom dovezeni u splitsku luku, a planirano je da havarirani brod tijekom naredne noći bude otegljen u trogirsko brodogradilište na popravak.

Načelnik splitske Postaje pomorske policije Joso Vujić rekao je na konferenciji za novinare u Gradskoj luci kako je osam članova posade turskog broda, šest turskih državljana i dva Indijca, uz pomoć Crvenog križa odmah zbrinuto po dolasku u luku, dok je kapetan broda s još četiri člana posade ostao na brodu u koji prodire voda.

- Smjestili smo ih u naše prostorije, učinili smo sve što je potrebno, omogućili tuširanje, dali im hranu, a pripremili smo im i robu, ali oni su rekli da im roba nije potrebna - rekao je Vujić i dodao kako su agent koji zastupa turski brod i zapovjednik broda rekli da ovih osam članova posade ne mogu davati izjave medijima. 

- U razgovoru s agentom agencije Capris, koja je dobila dozvolu vlasnika plovila da preuzme daljnje radnje na saniranju i tegljenju ovog trgovačkog broda, dogovoreno je da će brod biti dotegljen u trogirsko brodogradilište tijekom sljedeće noći - kazao je Vujić.

Iz Trogira isplovio remorker koji će turski brod dotegliti u brodogradilište 

Izvijestio je kako je oko podneva iz Trogira isplovio remorker, koji bi oko 17 sati trebao stići na poziciju gdje je turski brod kako bi ga doteglio.

Novinarima je rečeno kako se havarija na turskom brodu dogodila u međunarodnim vodama 16 milja sjeverozapadno od otoka Jabuka.

- Naše plovio na Visu, koje je bio udaljeno 53 nautičke milje od turskog broda, tri minute po primitku poruke o havariji je isplovilo i za oko dva i pol sata doplovilo do turskog trgovačkog broda. Potom je obavljen razgovor sa zapovjednikom broda i počelo se, zajedno sa plovilom splitske Lučke kapetanije koje je također stiglo na mjesto havarije, sa saniranjem i smanjenjem prodora mora u brod - objasnio je Vujić.

Havarija se vjerojatno dogodila zbog starosti broda  

Na novinarska pitanja što se dogodilo s brodom odgovorio je kako turski brod, koliko je njemu poznato, ni u što nije udario, nego se havarija vjerojatno dogodila zbog "zamora materijala", odnosno starosti broda.

- Ovaj brod je 1993. godište i plovio je iz Turske u slovensku luku Kopar te je vozio 3.000 tona magnezita - rekao je Vujić i izrazio zadovoljstvo što je plovilo policijske ophodnje iz Splita sudjelovalo u ovakvom pothvatu pomoći u spašavnju.

- Ovakvom akcijom pokazali smo da su sve državne službe koje rade na traganju i spašavanju spremne i mogu odgovoriti svim izazovima na moru, pokazujući Hrvatsku kao sigurnu destinaciju za turizam - poručio je te naglasio kako zasad nema nikakvog onečišćenja, niti mogućnosti za prodor veće količine vode koja bi uzrokovala njegovo potonuće. Dodao je kako je na turskom brodu ostalo pet članova posade, među kojima i kapetan, kako bi dočekali remorker koji će ga tegliti.

Zasad ne postoji opasnost od onečišćenja mora 

I Mario Omelić, zapovjednik policijskog ophodnog broda Sv. Juraj, kojim je s havariranog turskog broda prevezeno osam članova posade, rekao je kako zasad ne postoji opasnost od onečišćenja mora ili eksplozije na mjestu havarije.

Pohvalio je koordinaciju s talijanskom Nacionalnom središnjicom za traganje i spašavanje na moru u spašavanju posade ovoga broda.

14.54 Iz Ministarstva mora najavili su konferenciju za medije u 17 sati na kojoj će pomoćnik ministra, kap. Siniša Orlić izvijestiti o tijeku spasilačke akcije prema havariranom turskom brodu 'Haksa'.

14.15 Na poziciju koja nam je dojavljena uputili smo se u 5.42 sati, a tamo smo pristigli u 8 sati. S članovima posade pokušali smo sanirati prodor mora koji se dogodio u strojarnici. Oko 9.00 sati je došla Lučka kapetanija, a mi smo preuzeli osam članova posade koje smo prevezli u Split, rekao je zapovjednik policijskog ophodnog broda Sv. Jure Mario Omelić.

- Prodor mora je smanjen, ali nije saniran. Uskoro će doći ronioci iz Splita koji će pokušati sanirati tu rupu da se brod može tegliti. Vidjeli smo kakvo je stanje, ali ne možemo procijeniti jer se more diglo poviše pajola dubine dva metra. Svaki prodor mora predstavlja opasnost za potonuće. Pumpe mu rade, a kad dođu s Visa da saniraju prodor mora, onda će pumpe moći odraditi svoj posao i ispumpati more - rekao je Omelić i dodao:

- Mislim da brod sigurno neće u splitsku luku, vjerojatnije će u neki škver, a to će netko drugi odlučiti, prenosi Morski.hr.

13.03 Na brodu je i dalje zapovjednik broda s njegova četiri člana posade koji pokušavaju prevenirati, odnosno zaustaviti primanje mora u potpalublju i ukoliko u tome uspiju, pokušati pripremiti brod za tegalj. Uz brod se cijelo vrijeme nalaze službenici Lučke kapetanije Split koji su tamo doplovili sa spasilačkim brodom Poišan. Trenutno je situacija pod nadzorom. Nije uočeno zagađenje mora. Dolaskom Brodospasovih remorkera ćemo znati više situaciju je li brod sposoban za tegalj i kada, rekao je za Morski.hr glasnogovornik Ministarstva Mora David Radas.

12.00 Spašeni mornari s turskog broda stigli su u Split.

6.30 Evakuiranih osam članova posade turskog broda prekrcani su sa tankera 'Valcadore' na brodicu Pomorske policije Splite i prevoze se u Splitsku gradsku luku, dok je na poziciji ostala spasilačka brodica Lučke kapetanije Split, čiji službenici u suradnji sa zapovjednikom i preostalom posadom 'Hakse' surađuju u cilju pokušaja spašavanja broda, do dolaska ostalih spasilačkih jedinica.

6.05 Zapovjednici 'Valcadorea' i 'Hakse', u koordinaciji sa MRCC Rijeka, započeli su postupak evakuacije posade. Zapovjednik turskog teretnog broda odlučio je ostati sa još četiri člana posade na tonućem brodu, dok god to bude moguće.

5.10 Motorni tanker 'Valcadore', zastave Republike Italije, koji je u trenutku nesreće plovio na oko 4 nautičke milje od pozicije havarije, doplovio je na poziciju u 05.10 sati.

4.45 U međuvremenu su iz MRCC Rijeka u spasilačku akciju angažirali Lučku kapetaniju Split i Pomorsku policiju Split, čije posade su odmah isplovili prema poziciji havarije. Središnjica je u akciju uključila i remorkere tvrtke Brodospas, a o svemu je obaviještena i Obalna Straža RH čiji brodovi su stavljeni u pripravnost. Također, MRCC Rijeka je u komunikaciji sa MRCC Roma u akciju angažirala i dva talijanska remorkera koji su u stanju pripravnosti i prema potrebi bit će angažirani prema poziciji nesreće.

4.25 Službenici MRCC Rijeka zaprimili su poziv upomoć (DISTRESS CALL) s turskog broda, te su putem Obalnih radio postaja započeli emitiranje obavijesti o havariji svim sudionicima u pomorskom prometu te je pokrenuta koordinirana spasilačka akcija u suradnji sa MRCC Roma - Republike Italije, budući da je pozicija broda u arhipelagu otoka Jabuka, konkretno, u Jabučkoj kotlini, u području koje dijelom izlazi iz hrvatskog teritorijalnog mora.

4.16 Prvu informaciju o havariji na brodu 'Haksa' zaprimili su rano jutros, u 4.16 sati, službenici Središta za nadzor i upravljanje pomorskim prometom (VTMIS Split), koji su o događaju obavijestili Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru (MRCC Rijeka) te prenijeli informaciju da je posada dojavila je o prodoru mora u potpalublje teretnoga broda dužine 85 metara sa 13 članova posade (11 državljana Republike Turske i 2 državljana Republike Indije), koji plovi pod zastavom Republike Turske te da su zatražili pomoć.

Turski brod gasili 'specijalci s Kurska'

H.Merdanović H.Merdanović H.Merdanović
18
| Foto: H.Merdanović

U hrvatskim vodama prije 10 godina gorio je još jedan turski brod. Teretni brod 'Und Adriyatik' koji je prevozio 200 kamiona i opasni teret početkom veljače 2008. godine zahvatio je požar 13 milja od Rovinja, a tada su u gašenje bili uključeni i Nizozemci specijalno obučeni za gašenje požara na brodovima. 

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 61
Kako je došlo do afere Beroš? Daju milijune eura, a nitko ne provjerava prave cijene uređaja
NEVJEROJATNI DETALJI

Kako je došlo do afere Beroš? Daju milijune eura, a nitko ne provjerava prave cijene uređaja

Godišnje odlazi više od 50 milijuna eura za kupnju bolničkih uređaja mimo planiranirane nabave. Ministar sam odlučuje što će odobriti bez kontrole. Sporna tri mikroskopa nisu jedini koji su kupljeni na spornim natječajima
Dva potresa pogodila su BiH, a osjetili se i u Hrvatskoj: 'Dosta jako', Zaljuljalo me u krevetu!'
JESTE LI GA OSJETILI?

Dva potresa pogodila su BiH, a osjetili se i u Hrvatskoj: 'Dosta jako', Zaljuljalo me u krevetu!'

Magnitude su iznosile 3.5 i 3.2 po Richteru
Mladić (23) omamio muškarca i bacio ga u rijeku da se utopi kako bi se dokopao BMW-a
UBOJSTVO U KARLOVCU

Mladić (23) omamio muškarca i bacio ga u rijeku da se utopi kako bi se dokopao BMW-a

Nakon prijavljenog nestanka, policija je odmah započela opsežno kriminalističko istraživanje s obzirom da su okolnosti nestanka ukazivale na moguće počinjenje kaznenog djela.