Iako svijet sve više prelazi u online život, tamošnje kupovne navike nešto su drugačije i više tradicionalne, što se naročito vidi na području kupovine najskupljih modnih kolekcija
Tržište luksuzne mode u Japanu: Klasični dućani s prodavačima važniji su od online shopova
Dok je Južna Koreja prošle godine bila u centru pozornosti luksuznog sektora - s velikim brendovima kao što su Louis Vuitton, Gucci i Dior koji su održali revije u glavnom gradu te ostvarili rekordne prodaje među tamošnjim ljubiteljima luksuza, Japan se istaknuo kao tržište koje ne gubi važnost.
Naime, usred usporavanja američkog gospodarstva i teškog post-procesa Oporavak od korone u Kini, japansko tržište i dalje je ostalo moćno.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Prema podacima koje prenosi Vogue Business, japansko tržište luksuza nalazi se na vrhu popisa preferiranih međunarodnih destinacija. Stabilan je i očekuje se rast od oko 4% do 2025. zahvaljujući domaćim potrošačima.
To otkrivaju brendovi kao što su Burberry, Prada i Richemont, koji su potvrdili porast prodaje za cijelu financijsku godinu 2022. te kompanije kao što su Marni i Chanel koje svoje dugoročne strategije temelje upravo na japanskoj formuli uspjeha.
Podaci otkrivaju oporavak države, ali također naglašavaju potrebu za drugačijim pristupom, posebno u pogledu korisničke službe, u Japanu.
Naime, Japan se razlikuje od brojnih tržišta - u tom tradicionalnom društvu u kojem direktori još uvijek razmjenjuju posjetnice, koriste faks uređaje i plaćaju gotovinom, više od 80% luksuznih potrošača kaže da je klasična kupovina u dućanima važnija od one online.
Prema McKinseyju, analitičkoj kompaniji, japanski potrošači navode da im je u kupnji važno nekoliko stvari - pristojnost i maniri prodavača, dobro poznavanje proizvoda te pristupačnost artikla, piše nss.
S najvećim udjelom starijih ljudi na svijetu, mnogi tamošnji kupci luksuznih proizvoda očekuju najvišu razinu brige u usluzi.
Tamo spajaju restorane i butike - Chanelov butik Ginza ima i Beige, restoran s dvije Michelinove zvjezdice kojeg potpisuje monegaški kuhar francuskog podrijetla. Gucci ima Osteriu, a Bulgari Ristorante Luca Fantin. Dior je otvorio Ladurée's Café Dior, a Louis Vuitton ima Le Café V.
I dok svijet sve više odlazi u online kupovinu, Japan ima neki svoj recept, gdje je kupovina uživo važnija od svega. Upravo se to ističe u luksuznom sektoru, što znači da je danas najveći luksuz - pričati sa stvarnim prodavačima koji su pristojni, srdačni i informativni. Imaju oni i online adrese za kupovinu, no ova specifičnost posebno je upečatljiva u Japanu.