Obavijesti

Potrošač

Komentari 5

Trikovi za trošak: Trgovci znaju kako izvući više novca

Trikovi za trošak: Trgovci znaju kako izvući više novca
1

Koliko ste puta ušli u trgovinu i kupili samo ono po što ste došli? Nije problem u vama nego u psihologiji, i načinu na koji trgovina suptilno utječu na vaše ponašanje

Miris vanilije žene potiče na kupnju odjeće. Uz prodaju vina najbolje “leži” klasična glazba. A kupcima je najugodnije kupovati ako je temperatura zraka oko 19 stupnjeva. Ovo su samo neki od trikova kojima proizvođači i trgovci mame potrošače da troše više nego što su planirali jer znanstveno je dokazano da 70 posto stvari kupujemo posve neplanirano. Iako će mnogi reći da u šopingu nema neke filozofije, prava je istina da ima puno psihologije. 

Trgovine se, a da toga potrošač nije niti svjestan, pomno uređuju da bi kupac već na samom ulazu došao u kontakt sa što više proizvoda i da putem do blagajne “zaboravi” po što je zapravo došao, ali da pritom kupi što više stvari. Razmislite malo o rasporedu omiljene trgovine. Koliko se stvari “ispriječi” na putu do kruha ili mlijeka, koliko podražaja morate ignorirati i koliko puta usprkos stanju u novčaniku posrnete? Ako čak i uspješno stignete do blagajne sa štrucom kruha po koju ste ušli, kolika je vjerojatnost da ruka neće posegnuti niti za jednom od čokoladica koje mame s blagajne?

  1. Ulaz je desno jer ljudi radije hodaju suprotno od smjera kazaljke na satu 
  2. Tzv. zona kočenja:  odmah na ulazu treba smiriti kupce kako ne bi žurili i ostvarili svoj plan o planskom kupovanju
  3. Palete u prolazima kao zapreke koče kupce 
  4. Dugi regali - sprečavaju da kupci nalaze prečace i da vide više proizvoda 
  5. Kupci koji vide robu na paletama ili pod panoima na kojima piše “akcija” prije će je kupiti zbog straha da je sutra neće biti
  6. Velika pakiranja i znakovi jarkih boja upućuju na to da je određeni proizvod povoljan, no to ne mora uvijek biti tako 
  7. Što su kolica veća, kupci u njih nesvjesno stavljaju više proizvoda. Zato u nekim trgovinama niti nema košara 
  8. Mekši pod usporava kolica i tako potrošač primjećuje veći broj proizvoda
  9. Ono što se najviše kupuje nalazi se na kraju trgovine 
  10. Kombinirano postavljanje - pored špageta su gotovi umaci 
  11. Jeftini artikli se nalaze na dnu police, a skuplji u sredini 
  12. Ako jeftiniji, srednji i skuplji stoje jedan kraj drugoga, kupac će odabrati srednje skup 
  13. Velik izbor u prvoj trećini regala usporava kupca 
  14. Artikli za najmlađe su uz blagajnu 
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 5
Prijović doživjela šok u Zadru! Progovorila o neugodnosti: Tad sam htjela propasti u zemlju...
PRIZNALA NAKON POLA GODINE

Prijović doživjela šok u Zadru! Progovorila o neugodnosti: Tad sam htjela propasti u zemlju...

Na rasprodanom Višnjiku pjevala je u lipnju, a Prijović je tek nedavno otkrila s kakvom se nelagodom susrela tijekom nastupa
Zagrebački estetski kirurg: Ne isplati se ići na zahvate u Tursku jer može biti skuplje, i lošije
INTERVJU - JOHANN NEMRAVA

Zagrebački estetski kirurg: Ne isplati se ići na zahvate u Tursku jer može biti skuplje, i lošije

Estetska medicina u Hrvatskoj je na razini, a oni koji žele uštedjeti na zahvatima u Turskoj mogu potrošiti i više nego što su planirali, smatra naš stručnjak
Zrinkin fizioterapeut: Ona je u glavi jaka kao Janica!  Kostelići su pobili teorije nutricionizma...
KAKO BITI U VRHU

Zrinkin fizioterapeut: Ona je u glavi jaka kao Janica! Kostelići su pobili teorije nutricionizma...

Rekao sam joj kako joj je ozljeda Mikaele Shiffrin otvorila šansu za prvo mjesto, a ona mi kaže da se uopće ne opterećuje time, da gleda samo sebe. Zrelija je nego što sugerira njezina dob, otkriva nam Tomislav Bučanac