Obavijesti

Tech

Komentari 28

Toyota Corolla Cross: Ovaj auto je ono što je nekada bio RAV4

Toyota Corolla Cross: Ovaj auto je ono što je nekada bio RAV4
19

Da ime ne bi zavaralo Corolla Cross nije neka crossover verzija Corolle, već potpuno samostalni model, SUV kompaktne klase koji je sigurno zaslužio malo samostalniji naziv

Toyota RAV4 je kroz godine jako narasla i postala prilično skupa. I tako se dogodilo da Toyota u žaru SUV popularnosti zapravo i nema pravog predstavnika u klasi koja je najprodavanija u Europi, klasi kompaktnih SUV-ova. Da tu je CH-R koji dimenzijama donekle spada u tu klasu, no on je zapravo više "šminkerski model" koji se ponudom prostora ne može mjeriti s modelima poput Qashqaija ili novog Renaulta Australa. Rupu koja je nastala u ponudi Toyota je sada zakrpala modelom koji nosi prilično neinovativno ime - Corolla Cross. 

Da ime ne bi zavaralo Corolla Cross nije neka crossover verzija Corolle, već potpuno samostalni model, SUV kompaktne klase koji je sigurno zaslužio malo samostalniji naziv. No u Toyoti su smatrali da je Corolla jako ime i da će novi model imati samo koristi od toga. 

Nova Corolla Cross prilično je diskretnog dizajna. Bez previše pretjerivanja. U njenom dizajnu ima mnogo više elegancije i umjerenosti nego sportske agresivnosti i ekstravagancije. Isto vrijedi i za unutrašnjost koja je napravljena u tradicionalnom Toyotinom konzervativnom stilu i ne "trudi se" biti agresivna kao u aktualnom Yarisu. Na klasičnu Corollu podsjeća središnji prednji dio s sa sličnim komandama klime i upadljivim velikim dodirnim zaslonom, a i upravljač je isti. No tu sličnosti prestaju.

Kvaliteta izrade unutrašnjosti je na vrlo visokoj razini, a dojam dodatno poboljšava zaista vrhunska oprema Executive u testiranom modelu. Ona je sastavljena po principu "nema što nema" i zaista sve je tu: od kože, preko vrhunskog audio uređaja JBL do raznih elektronskih i električnih "pomagača". Ono što malo kvari dojam su neki dijelovi od malo previše tvrde plastike, što je tipično za većinu Toyota modela. 

Corolla Cross je automobil tipičnih dimenzija za klasu kompaktnih SUV-ova, a tako ej i s ponudom prostora u unutrašnjosti. Na stražnjoj klupi ima vrlo mnogo mjesta kao i na prednjim sjedalima. Prtljažnik, s druge strane, zbog hibridnog sustava i pogona na sve kotače u testnom modelu nije previše prostran. Njegovih 380 litara je ne razini klasičnih kompakta, a ne kompaktnih SUV-ova koji se ovdje nerijetko inače približavaju zapremini od 500 litara i više.

Toyota zaista zna kako napraviti vrhunski hibridni pogon. Dok se kod mnogih konkurenata mala potrošnja i snaga hibridnih pogona vidi samo na papiru, u ovom autu sve se i osjeti. Kombinacija dvolitrenog motora i elektromotora radi vrhunski, uglađeno, mirno i tiho. Njegovih 197 KS se itekako osjeti, ubrzanja su na sportskoj razini. Do 100 km/h autu treba samo 7,6 sekundi, a podjednako impresivna su i međuubrzanja. 

što se potrošnje tiče tu također nemamo nikakve zamjerke. Na testu smo, ovisno o tome jesmo li vozili u gradu, na otvorenoj cesti ili na autocesti u prosijeku trošili između 5 i 7 litara. Bez truda da posebno uštedimo. Uz nježnu vožnju u gradu smo na jednoj dionici ostvarili i 4,3 l/100 km. Impresivno za snažan i velik SUV. 

Ponašanje u vožnji Corolle Cross je besprijekorno. Iako je automobil prvenstveno komforan spremno će se "pohrvati" s agresivnijim prolaskom zavoja gdje se ponaša vrlo neutralno. Tome pridonosi i pogon na sve kotače koji je izveden uz pomoć dodatnog električnog motora straga i funkcionira potpuno automatski. Upravljač bi možda mogao biti nešto izravniji, no to ej stvar ukusa. Uostalom, ovaj tip vozila se ne kupuje zbog jurnjave, iako je Corolla Cross prilično sposobna i za to.  Što se tiče komfora ovjesa, on je na vrhunskoj razini, a pohvale zaslužuje i dobra zvučna izolacija.  

Testirana Corolla Cross vrhunski je automobil s mnogo pluseva i tek ponekim minusom. Cijena od 46.511 eura za testni model prilično je visoka ali i zavaravajuća. Naime, radi se o uvjerljivo najskupljoj izvedbi u ponudi. Sa skromnijim paketom opreme i bez pogona na sve kotače Corolla Cross može biti čak 10.000 eura jeftinija, a pritom ima jednako snažan hibridni sustav i koketnu opremu. Benzinskih verzija za sada nema, a kada stignu dodatno će spustiti cjenovnu letvicu. 

  

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI: 

masa: 1560 kg
dimenzije: 446 x 183 x 162 cm
obujam motora: 1987 ccm
snaga benzinskog motora: 112 kW/152 KS  
ukupna snaga sustava: 145 kW/197 KS
0-100 km/h: 7,6 s
najveća brzina: 180 km/h
potrošnja: 5,0-5,4 l/100 km
cijena: 46.511 € (testni model) 45.879 € (bez dodatne opreme), 36.434 € (osnovna Toyota Corolla Cross)


Važnija oprema testirana Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive AWD-i

Aluminijski naplatci 18", dvozonska automatska klima, dodirni zaslon 10,5", navigacija, kamera s pregledom od 360 stupnjeva, prednji i stražnji parkirni senzori,  kožom presvučena grijana sjedala, električno pomično sjedalo vozača, grijani upravljač, JBL premium audio sustav, električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika, ambijentalno osvjetljenje...

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 28
Veliki godišnji horoskop: Stiže jako burna godina, evo koje promjene čekaju svaki znak
ŠTO DONOSI 2025.?

Veliki godišnji horoskop: Stiže jako burna godina, evo koje promjene čekaju svaki znak

Ovo je godina u kojoj učimo prepoznavati što je bitno za nas osobno i sa svojim talentima i darovima doprinositi zajednici i društvu. Svi ćemo doživjeti neki prijelaz od starog prema novom
Veliki tjedni horoskop: Bikove očekuju putovanja, Djevice će osvajati, a Vage biti prezauzete
OD 5. DO 11. SIJEČNJA

Veliki tjedni horoskop: Bikove očekuju putovanja, Djevice će osvajati, a Vage biti prezauzete

Ribama dolazi sjajno razdoblje, a naklonjeni Mars puni ih pozitivnom energijom. Odgovarat će im aktivan društveni život i zabave u kojima će se najbolje opustiti
Nini se odmah okrenula Vanna, a zatim i Mia: Zapjevala je 'Ne kuni me, ne ruži me majko...'
'THE VOICE KIDS HRVATSKA'

Nini se odmah okrenula Vanna, a zatim i Mia: Zapjevala je 'Ne kuni me, ne ruži me majko...'

Već na prve otpjevane note i stihove pjesme „Ne kuni me, ne ruži me majko“ (Luis / tradic.) počeli su se okretati mentori i do polovice pjesme sve četvero uživali su u njezinu nastupu licem prema njoj