Dio učenika krši prava svih oko sebe, objavljujući snimku na kojoj se vide oni sami, njihovi maloljetni kolege, ali i nastavnici koji nisu dali dozvolu za snimanje i objavu njihova predavanja. No očito ne znaju pravila
Tiktokeri iz razreda očito ne znaju da ih gledaju i - predatori
Rat mobitelima u školama proglašava se u sve više zemalja. Treba li i Hrvatska ići stopama Francuske i Njemačke, koje su na nacionalnoj razini donijele zabranu korištenja sveprisutnih mobitela, ali i pametnih satova u školskim zgradama? Sudeći prema stavu nastavnika, ali i sve češćim učeničkim objavama snimki uživo s nastave, o toj ideji bi se trebalo ozbiljno porazgovarati. Prema istraživanju Instituta za društvena istraživanja, više od 80 posto nastavnika i učitelja smatra kako mobitelima nije mjesto na nastavi, čak ni kad se koriste kao pomagalo u rješavanju zadataka ili istraživanju. S druge strane, i sam koautor istraživanja, ravnatelj IDI-ja, Boris Jokić, nije za potpunu zabranu. Ministarstvo znanosti i obrazovanja također ne želi ulaziti u priču o zabrani na nacionalnoj razini - to uključuje i ozbiljnije mijenjanje vezanih zakona i propisa zbog više elemenata. Stoga su sve prepustili - školama. Škole mogu izmijeniti kućne redove, mnoge i jesu, kako bi konkretnije definirale nedopuštena ponašanja, kao i korištenje mobitela u školama. No kako nam kažu ravnatelji, teško je naći dobar balans jer potpuna zabrana dovodi u pitanje kršenje prava učenika.
Osim toga, upravo su snimke iz učionice upozorile na potpuno neprihvatljiva ponašanja nekih nastavnika. No očito je i da dio učenika krši prava svih oko sebe, objavljujući snimku na kojoj se vide oni sami, njihovi maloljetni kolege, ali i nastavnici koji nisu dali dozvolu za snimanje i objavu njihova predavanja. Osim što očito nisu svjesni da krše više zakona i pravila, snimke pokazuju da su i sami učenici potencijalne žrtve online lovaca i manipulatora.
Problem je višestruk i ne bi bilo loše da ministarstvo pokrene ozbiljnu nacionalnu kampanju edukacije učenika, roditelja, ali i prosvjetnih djelatnika, ali i da pedagoške mjere ne budu bauk za ovakve slučajeve.