Nakon što su propali dogovori o dobrovoljnom kodeksu, Australija se odlučila na obvezujući pravilnik kojim bi internetski divovi platili za vijesti koje koriste i što im donosi ogromne prihode
Zuckerberg je razočaran: Morat će platiti želi li koristiti vijesti
Razočarani smo najavama australskih vlasti, rekli su u ponedjeljak iz Facebooka nakon najava ministra financija Josha Frydenberga da će prisiliti Google i Facebook da podijele dio svojih prihoda od oglašavanja s lokalnim medijskim kućama.
Facebookov direktor za Australiju Will Easton u pisanoj izjavi je naglasio kako su uložili milijune u novinarstvo kroz ovu globalnu pandemiju te 5 milijuna dolara u Australiji kako bi pomogli medijskim kućama da monetiziraju publiku koju su dobili preko Facebooka kao dokaz svoje podrške novinarstvu, prenosi Guardian.
Iz Googlea su pak šturo rekli da će nastaviti surađivati s planovima za medijski kodeks o digitalnim platformama.
- Željeli smo konstruktivno raditi s industrijom, ACCC-om (Australskom komisijom za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošače) i vladom kako bi se razvio kodeks i nastavit ćemo raditi i pod novim pravilima koje je vlada danas predstavila - rekli su iz Googlea.
Ministar Josh Frydenberg rekao je da su odluku donijeli jer razgovori s Facebookom i Googleovim vlasnikom, kompanijom Alphabet, nisu doveli do dobrovoljnog kodeksa kojim bi se odgovorilo na prigovore medija da tehnološki divovi imaju prejaku kontrolu nad oglašavanjem - što je njima glavni izvor prihoda.
- Razumijemo izazove koji su pred nama. Ovo su velike kompanije s kojima se suočavamo, ali puno toga je u igri i spremni smo na ovu borbu - rekao je Frydenberg.
Vlada je sada zatražila od regulatora, Australske komisije za zaštitu tržišnog natjecanja i potrošače, da sastavi obvezujući kodeks za digitalne platforme i medijske kuće.
- Donosimo definitivnu odluku o kreiranju obvezujućeg kodeksa, u želji da budemo prva zemlja u svijetu koja će se pobrinuti da divovi društvenih mreža plaćaju za sadržaj - rekao je Frydenberg novinarima u Canberri.
Pojasnio je da će kodeks sadržavati dijeljenje podataka, rangiranje i prikaz vijesti i dijeljenje prihoda koje su generirale vijesti, ali i da će utvrditi penale, piše Reuters.
Australsko tržište oglašavanja vrijedno je oko 5,72 milijardi dolara godišnje, a od 2005. godine naraslo je osam puta.