Korištenje novih tehnologija donijelo je mnoge promjene u poslovanju, ali i oglašavanju, koje je doživjelo pravu preobrazbu. Odmaknuli smo se od tradicionalnih oglašivačkih praksi – danas, digitalni marketing ono je što jamči tržišnu prepoznatljivost tvrtki, a potrošaču donosi sadržaj koji ima dodanu vrijednost
Evo kako postići da za vaš proizvod čuju apsolutno svi
Oglašivačka je industrija napretkom tehnologije i aktualizacijom novih, digitalnih medija, doživjela potpunu transformaciju. Tvrtke i proizvodi koji su se nekad isključivo oglašavali putem radija, televizije ili u tiskanim izdanjima danas imaju nove kanale koji pojednostavljuju poslovne procese, komunikaciju s klijentima i potrošačima te osiguravaju plasman na tržištu.
U digitalnom dobu tanka je granica između razmjene informacija i umjetnosti digitalnog marketinga, u svim njegovim formama. Razni su modeli prema kojima današnja oglašivačka industrija generira promjene i nastoji zainteresirati potrošače za određeni tip usluga i proizvoda. Eksplozija digitalnog marketinga dovela je porasta mogućnosti oglašavanja od kojih se kao jedan od najuspješnijih formata ističe native.
Inovativni marketinški modeli za novo doba
Native marketing jedan je od inovativnih marketinških modela - obradom teme na novinarski način, donošenjem javnosti provjerenih informacija te suptilnom integracijom promovira se određeni brend, proizvod ili usluga. Produkcija native sadržaja nije jednostavna i zahtijeva balansiranje između drugih formi, od klasičnih novinarskih do PR-a. Native formati su razni, od članaka do videa, koji je izrazito popularan format jer danas je sve koncentrirano na vizualno, iako to nije jedini i isključivi razlog popularnosti videa – ljudima nedostaje slobodnog vremena, pa većinu sadržaja, oko 70 posto, konzumiraju putem svojih pametnih telefona, kad ulove koju slobodnu minutu u danu. Video se zbog toga pokazao kao vrlo praktična i funkcionalna forma, forma koja služi svojoj svrsi.
Jedan od možda ponajboljih primjera nativea jesu dvije kampanje Netflixa, koje zaista možemo promatrati kao dobru praksu kojoj bi trebali stremiti svi native studiji. U svrhu promidžbe serija u vlastitoj produkciji, na vodećim svjetskim portalima plasirali su nekoliko bogato opremljenih tekstova koji naizgled djeluju kao standardni novinarski članci, a zapravo je riječ o sjajnom primjeru nativea.
Tako je npr. velika tema o ženama u zatvorima objavljena u The New York Timesu zapravo posredno promovirala Netflixovu seriju „Orange Is the New Black“, a članak u The Atlanticu posvećen značenju i fenomenu američkih prvih dama bio je objavljen u povodu nove sezone „Kuće od karata“ („House of Cards“). Netflix je zbog ove dvije kampanje zaista zaslužio ovacije jer su objavljeni članci dali neke nove informacije te su uputili na problematiku unutar zatvorskog sustava, u slučaju „Orange Is the New Black“, a suptilno promovirali Netflixova nova izdanja.
A kako inovirati kao Netlfix, saznajte na Digital Takeoveru od Marca Randolpha, suosnivača Netflixa.
Kako uspješno ispričati svoju priču
Kod native oglašavanja odvija se kontinuirani razvojni proces. Naša sugovornica, kreativna direktorica, novinarka i urednica u najpoznatijim danskim novinama na temu financija Børsen, Stine Bjerre Herdel, posljednjih nekoliko godina isključivo se orijentirala na načine na koje tradicionalni mediji mogu iskoristiti svoje platforme i novinarske brendove za razvijanje poslovnih modela koji donose korist i njima, ali i njihovim klijentima.
- Uvijek se pitam što bismo mogli još učiniti, a što je dio moje urođene znatiželje. Mislim da je to ključno u karijeri u medijima danas – ta želja za promjenom i uvođenjem nečeg novog.
Stine je u potpunosti svjesna da nije tolio bitno isticati jednu posebno uspješnu native kampanju nego je riječ o tome da je kvalitetan native sadržaj onaj koji može ispričati sjajnu priču koja će čitatelje natjerati na osobni angažman.
- Svaka kvalitetna native kampanja, svaki sadržaj tog tipa, za cilj ima utjecati na ustaljena promišljanja i ponašanja konzumenta te krajnjem korisniku donijeti dodanu vrijednost. Publiku može privući i dobro napisana priča o odabiru pravog šampona koja je objavljena na nekom beauty portalu, zato ne razbijam previše glavu kampanjama koje bi imale isključivo wow efekt.
Zakoračimo u transformativnu budućnost
Razmjena informacija i networking od neobične su važnosti u oglašivačkoj industriji, no ono na čemu treba raditi jest razmjena stečenog znanja. Sigurno je da zemlje Europe, uključujući Hrvatsku, moraju više timski raditi, pa čak i učiti od konkurencije. Danas je ključno da se velike medijske industrije međusobno ne percipiraju isključivo kao konkurencija nego da djeluju kao cjelina. Baš kao što i Stine naglašava, „dijeljenje znanja, iskustava i podataka o poslovnim modelima za koje je dokazano da polučuju uspjeh može nam samo biti od koristi“ i pomoći stvoriti inteligentne modele oglašavanja u budućnosti te uspostaviti modele pretplate kojima će biti zadovoljni i pružatelji usluga, ali i konzumenti.
Zbog toga je jasno da je native oglašavanje budućnost na kojoj će se graditi novi modeli unutar industrije, a uspjeh svih budućih kampanja i razvoja uvelike ovisi o suradnji stručnjaka, diskusijama i brainstormingu, kao presudnim faktorima svijetle budućnosti oglašivačke industrije.
Preuzmite besplatnu ulaznicu
Zbog epidemiološke situacije i brige za zdravlje svih sudionika, ovaj veliki događaj odvijat će se online, a za sve naše čitatelje smo osigurali besplatne ulaznice koje možete preuzeti na Digital Takeover stranici ili putem Entrio sustava.
U pet dana summita donosimo vam preko 24 sata programa u kojem sudjeluju stručnjaci i inovatori iz svijeta biznisa, marketinga, inovacija, blockchain tehnologije, fintecha, retaila, medicine, medija i drugih industrija.
Svi koji preuzmu ulaznicu moći će svaki dan uživati u live streamu, a dodatno je Digital Takeover 2020 upotpunjen i bogatom videotekom gdje se na zahtjev može pogledati dopunski sadržaj programa summita.
Preuzmite svoju besplatnu ulaznicu!