Mihovil Barančić iz CRANE-a smatra kako se mladi startupi ne smiju ograničiti samo na tehničke stručnjake jer bi mogli imati problema u poslovanju i prodaji ideja
'Za mlade startupe ključno je imati stručnjaka za marketing'
Mihovil Barančić iz CRANE-a (Hrvatska mreža poslovnih anđela) komentirao je tijekom diskusije o startupima i financiranju kako je trenutna scena jako živa i da je dobro vidjeti modele u kojima se uključuju i velike kompanije poput Iskona koji je predstavljao Nikša Gopčević. On je pak šturo komentirao Iskonov startup program koji bi trebao startati ove jeseni, no dodao je da bi oni startupima htjeli osim resursima pomoći i znanjem. Kao primjer je naveo financijske odjele koji dobro funkcioniraju, a koji bi mogli mladoj kompaniji pomoći u vođenju i smanjenju troškova. Dodao je kako je njihov plan sada se limitirati na hrvatsko tržište te naći partnere s kojima bi se udružili i pomogli gospodarstvu i istaknuo kako u za to sigurno imamo dovoljno sjajnih inženjera.
Među savjetima koje su ponudili voditeljima mladih projekata, Mihovil Barančić je rekao kako njihova iskustva pokazuju da najbolje funkcionira kada su dvojica osnivača te je jedan zadužen za tehnički dio projekta, a drugi za biznis i marketing.
- Radi li se samo o tehničarima koji vode projekt, imat će problema s poslovanjem - istaknuo je Barančić. Govorio je i o iznosima koje su investirali u projekte te je najniži bio 20.000 eura u kojem imaju sad 50 posto vlasništva, dok je najveći iznos bio 300.000 eura te su sada većinski vlasnici tog projekta, a osnivač ima oko 40 posto. Spomenuo je i mentorstvo, kao jednu od bitnih stvari u suradnji s projektima te istaknuo kako u CRANE-u (gdje ih ima 18) nude pomoć a raznim područjima.
'Europske društvene mreže nemaju šanse protiv američkih'
Jan Habermann iz češkog Credo Ventures fonda koji investira u projekte iz srednje i južne Europe rekao je kako se mlade tvrtke njihovom ventures fondu trebaju obratiti kada imaju "razumne" brojke, tj. kada su već na tržištu i ostvaruju prihode. Na pitanje o investiranju u neke nove društvene mreže, rekao je kako ne misli da europski startupi imaju dobre izglede u borbi protiv američkih kada se radi o mrežama. Kao glavni razlog navodi snagu ekosustava u SAD-u koja je tako jaka da ih je gotovo nemoguće svladati. Oni inače u startupe investiraju od 250.000 do 2 milijuna eura, a s investicijama su krenuli prošle godine.