Stinger je jedan od najboljih automobila svoje klase na svijetu. Kia ga nije izradila s nadom u dobru zaradu nego da jednostavno pokažu što sve mogu
Vrhunski dizajn: Kia Stinger je jako skupa, ali obara s nogu...
Kia, marka koja je svojevrsni sinonim za pouzdane i povoljne automobile nižih klasa, okušala se u novom izazovu, proizvesti auto koji će fascinirati.
Stinger je u potpunosti uspio u tom zadatku. Izgleda očaravajuće, no još je bolja tehnologija koja se krije iza dobro pogođenog dizajna punog brige za detalje. Kia nije štedjela prilikom razvoja Stingera.
Za automobil je razvijen potpuno nov pogonski koncept baziran na stražnjem pogonu čime su Korejci jasno pokazali da im je zabava u vožnji u prvom planu, ali i da su im glavni konkurenti njemački premium proizvođači. Testirani automobil, doduše, nema stražnji nego pogon na sve kotače, no to vozne karakteristike čini još uvjerljivijima.
Stinger je pravi užitak u vožnji. Sve je idealno pogođeno, od vrhunske pozicije sjedenja preko preciznog upravljača, brzog automatskog mjenjača, ovjesa koji dopušta neslućeno do pogona koji besprijekorno prenosi snagu na podlogu. Stinger nudi i izbor između nekoliko načina vožnje. Tu su ekološki, komforni ali i sport te sport plus. U ovom posljednjem pomoć elektronike se svodi na minimum, a većina snage se prenosi na stražnje kotače, pa automobil postaje pravi stroj za zabavu.
Dizelski motor nije idealan izbor za karakter ovog auta, najbolje mu pristaje benzinac od 365 KS, no svakako je štedljivija alternativa. Na testu smo trošili 7,8 l/100 kilometara. Stinger mnogi uspoređuju s VW Arteonom, no mnogo realnija konkurencija mu je BMW Serije 4 Gran Coupe. I po svemu što može, ali i po cijeni.
Stinger je najbolji korejski auto koji smo ikad vozili, bolji i od nekih premium konkurenata, no jasno je da s cijenom na razini BMW-a neće postići vrhunske prodajne rezultate. Što je šteta, jer zaista ga je lijepo vidjeti na cesti.
Slobodne ruke za dizajnere
Prilikom razvoja Stingera Kia je svojim stručnjacima dala potpuno slobodne ruke, što je zaista rijetkost u autoindustriji. Rezultat je vrhunski, no i prilično skup automobil. Toga su svjesni i u samoj Kiji, pa su već prilikom prezentacije izjavili kako su svjesni da na ovom automobilu ne mogu zaraditi. Napravili su ga radi imidža marke i kako bi pokazali što sve mogu. Rijedak primjer u svijetu modernog automobilskog biznisa.
Luksuz na kvadrat
Poklopci vrhunskih Harman/Kardon zvučnika izrađeni su od poliranog metala, što je još jedan detalj koji podsjeća na vrhunske premium automobile. Materijali su općenito prvoklasni, od zaista kvalitetne kože, do plastike kojoj se nema što prigovoriti. Koliko se pažnje polagalo na detalje govori i ključ izrađen od kombinacije nehrđajućeg čelika i kože. Jedan od najljepših automobilskih ključeva koje smo ikad vidjeli.
Vrhunski luksuz
Kia Stinger nije samo zabavna u vožnji već je i izrazito luksuzan auto. To se najbolje vidi na testiranome modelu u koji je ugrađena skoro sva oprema na raspolaganju. Sjedala su tako grijana, ali i hlađena, grijan je i upravljač koji se namješta električno, zvuk audiosustava je kao u koncertnoj dvorani. Nadalje, tu je i head up display i sustav s četiri kamere i 360° pogledom. I unatoč mnogo opreme i funkcija, auto je vrlo ergonomičan.