Na obroncima Bologne isprobali smo novo moćno izdanje japanskog terenca koje od 21.travnja kreće u prodaju na našem tržištu po početnoj cijeni od 252.990 kuna
Moćni Forester niz brijeg pod 45 stupnjeva vozi bez kočenja
Subaru, japanski proizvođač poznat po sjajnim boxer motorima i pogonom na sva četiri kotača, nakon crossover karavana Outbacka, brojnim promjena osvježio je i svog najrobusnijeg predstavnika. Novi Forester sada nudi još veću razinu sigurnosti, nešto niže cijene, unaprijeđeni infotainment sustav, a uz dizelski agregat od sada je dostupan i automatski Lineartronic mjenjač. Ako je suditi prema pokazanome u talijanskoj gradu poznatome po mnogobrojnim sveučilištima i bogatoj povijesti, Subaru će u prvi plan staviti upravo ovu kombinaciju (Subaru očekuje kako će prodati čak 55% dizelaša s ovim mjenjačem). I to s punim pravom.
Pokretanje videa...
Dvolitreni dizelaš zahvaljujući boxer konstrukciji nudi mnogo toga što "standardni" dizelaši ne mogu ponuditi: malu masu i vibracije te nisku razinu buke, a uz to će zadržati razumnu razinu potrošnje te ono najvažnije - dovoljnu količinu okretnog momenta i u najzahtjevnijim uvjetima vožnje.
Lineartronic, za razliku od automatskih ili standardnih CVT mjenjača nudi veći užitak vožnje. Konkretno, Lineartronic sve dok papučicu gasa ne pritisnete više od 65%, brzine mijenja "kontinuirano" bez ikakvog trzanja, no preko 65% mjenjač simulira mjenjač sa sedam unaprijed isprogramiranih brzina s ciljem da vozač (i putnici) osjete ubrzanje i sportske ambicije terenskog Subarua. Naravno, tu je i manualni mod čijih se sedam brzina može mijenjati na ručici mjenjača, ali i ručicama smještenim kao u bolidu Formule 1 – tik iza upravljača. Ukoliko ne prebacite u viši ili niži stupanj vožnje, a to nalaže sam stil vožnje, mjenjač će se automatski prebaciti u automatski režim. Iako većina vozača ima averziju prema automatskim mjenjačima, strah je apsolutno neopravdan i situacija bi se u narednim godinama itekako mogla promijeniti.
Mjenjački sklop uparen je s pogonom svojstvenim za Subaru – onim na sva četiri kotača. U "standardnoj" vožnji moment se prenosi u omjeru 60-40 u korist prednjih kotača, a taj se omjer u svega 0,1 sekundi automatski mijenja ovisno o stilu vožnje.
Kad kombinaciji potentnog dizelaša, pametnog Lineartronica i pogonu na sva četiri kotača u čije se kvalitete iz prve ruke do sada uvjerilo više od 14 milijuna vozača, začinite X-Mode sustavom dobit ćete stroj koji na autocesti kilometre guta tiho, ali isto tako, bez ikakvih problema može ući u najveću kaljužu ili se spustiti s brda nagnutog pod kutem od 45 stupnjeva koristeći samo jednu ruku i bez pritiskanja kočnice. X-Mode sinkronizira rad motora, mjenjača i prijenosa i dostupan je na brzinama do 40 km/h.
Uz ovakav "poker aseva" čak i vozači amateri "posao" će odraditi profesionalno.
Promjene u unutrašnjosti također su slične osvježenom Outbacku: unaprijeđen je zaslon osjetljiv na dodir i kompletan infotainment sustav, određene tipke i kontrole dodatno su ušminkane, antena je dobila noviji dizajn, poboljšano je povezivanje s pametnim telefonima...
Najslabija karika Forestera, ali i ostatka Subarove game, i dalje je dizajn kojeg jednostavno volite ili mrzite... Mnoge će "bosti" i cijena: početni 2.0i benzinac kreće već od 252.990 kn (17.000 kn povoljnije od prošlog modela), dok dizelaš istog volumena starta od 299.999 kn. .. U ponudi je pet paketa opreme, ručni i Lineartronic mjenjači... Težak posao u recesiji za Subaru, posebice na našem tržištu u kojem posljednjih godina dominiraju osjetno povoljniji Dacia Duster, Hyundai ix35 i KIA Sportage...