Obavijesti

Tech

Komentari 14

Vozili smo Nissan Ariyu: Odličan auto s konkurentnom cijenom

Vozili smo Nissan Ariyu: Odličan auto s konkurentnom cijenom
13

Čekanje se isplatilo jer Ariya sada na tržište stiže s neočekivano niskom cijenom, do deset tisuća eura manjom od one tipičnih usporedivih konkurenata

Nissan Ariya predstavljena u srpnju 2020., no na tržišnu premijeru morali smo čekati mnogo duže nego smo očekivali. Ona je odgođena je zbog poremećaja opskrbnih lanaca i nestašice čipova tijekom globalne pandemije pa je ovaj auto na prva tržišta stigao tek 2022. godine. Kako se proizvodnja sporo zahuktavala, a potražnja je bila velika, u Hrvatsku Ariya stiže tek sada, tri i pol godine nakon predstavljanja. Ne sjećamo se kada smo na neki automobil morali čekati toliko dugo. 

No čekanje se isplatilo jer Ariya sada na tržište stiže s neočekivano niskom cijenom, oko pet do deset tisuća eura manjom od one tipičnih usporedivih konkurenata i time postaje praktično jedini model na našem tržištu koji cijenom može konkurirati Teslinom Modelu Y. Kakva je Ariya automobil i koliko je dobar mogli smo se uvjeriti iz prve ruke na Hrvatskoj premijeri održanoj u Sloveniji na kojoj smo i napravili naših prvih stotinjak kilometara u ovom kompaktnom, vrlo snažnom i luksuznom SUV-u. 

Ariya na naše tržište stiže dvije godine kasnije nego na neka druga, no ne može se reći da se te godine primijete na njenom dizajnu. On je impresivan i Ariya djeluje elegantnije i prefinjenije od ostalih Nissana u ponudi.

U unutrašnjosti oduševljava vrhunskim materijalima i kvalitetom izrade, kao i visokom razinom luksuza, i u cijelosti nas pomalo podsjeća na automobile premium klase. Ovo je velik iskorak za Nissan.

Dizajn unutrašnjosti je prilično minimalistički, a dominiraju dva spojena zaslona (dodirni i za instrumente) koji zajedno imaju dijagonalu od 25 inča. Iako se na prvi pogled čini da u unutrašnjosti čini da nema nikakvih tipki, taj dojam vara. Tipki je dovoljno, iako se ne radi o klasičnima već, touch tipkama koje su osvijetljene tak kada je automobil uključen. 

Posebno simpatičan i dosta luksuzan detalj na autu je dio središnje konzole koji se pokreče električno i koji izvučen može poslužiti kao odlagalište za mobitel slične stvari ili kao veliki pretinac. Unutrašnjost je vrlo prostrana, što se može i očekivati od automobila dugačkog 460 cm, a u prtljažnik stane vrlo dobrih 468 litara. 

Za pogon Ariye Nissan nudi tri različita sustava. Osnovu predstavlja verzija s prednjim pogonom i motorom snage 217 KS. Ona snagu crpi iz Li-Ion baterije neto kapaciteta 63 kWh što je dovoljno za WLTP doseg od 404 kilometara. Snažnija verzija ima motor od 242 KS i Li-Ion bateriju većeg kapaciteta od 87 kWh za doseg od 536 kilometara. Top model ima dva motora i pogon na sve kotače. Ukupna snaga mu je 306 KS, a koristi istu bateriju s 87 kWh. Doseg ove izvedbe je 515 km, ubrzanje do 100 km/h traje samo 5,7 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 200 km/h. Najslabija verzija do 100 km/h stiže za 7,6 sekundi uz maksimalnu brzinu od 160 km/h. 

Maksimalna snaga punjenja je 130 KW za sve verzije, a na AC struji serijski 7,4, dok je AC snaga od 22 kW dostupna uz nadoplatu. Za punjenje veće baterije od 20 do 80 posto potrebno je otprilike pola sata na punjaču odgovarajuće snage. Sve baterije su hlađene tekućinom i imaju toplinsku pumpu što znatno poboljšava njihovu efikasnost, ali i smanjuje potrošnju tijekom hladnijeg vremena. 

U vožnji se Ariya pokazala vrlo udobnim automobilom koji je sposoban za dosta dinamične prolaske kroz zavoje. Zvučna izolacija je vrhunska, a razina buke u unutrašnjosti zaista minimalna. Za više dojmova o vožnji morat ćemo ipak pričekati na test jer smo većinu kilometara napravili na autocesti i na otvorenim cestama na kojima zbog gužvi nismo imali prilike previše isprobati  sportsku stranu Ariye. Potrošnja na autocesti pri brzinama od oko 130 km/h iznosila nam je 28 kW/h na 100 km, što znači solidan doseg od oko 310 kilometara s većom baterijom. 

Nissan Ariya dolazi u tri razine opreme, a ono što nam se najviše svidjelo na njoj je prilično povoljna cijena u usporedbi s konkurencijom. Vrlo bogato opremljeni osnovni model košta 41.900 eura što je 2000 eura jeftinije od (inače vrlo povoljnog u odnosu na konkurenciju) Teslinog modela Y s usporedivom baterijom i opremom. Model s većom baterijom i mnogo bogatijom opremom košta 55.400 eura, no uvoznik Nissana nam je najavio da će zbog poticaja izbaciti i specijalnu verziju s istom baterijom i modificiranom opremom koja će biti jeftinija od 50.000 eura. Najskuplji modle u ponudi s pogonom na sve kotače košta 58.400 eura. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 14
Jakirović za 24sata prvi put nakon odlaska iz Maksimira: Ja sam vratio Kulenovića u Dinamo
EKSKLUZIVNO

Jakirović za 24sata prvi put nakon odlaska iz Maksimira: Ja sam vratio Kulenovića u Dinamo

Nekad moraš imati i sreće. Sudac u Bratislavi nije svirao penal za Slovan, a da je glavni sudac bio onaj iz VAR sobe, Slovan bi dobio penal. Bayern je protiv nas dobio penal za 'benigniji' kontakt...
Ana iz Duge Rese: Imala sam 107 kg pa skinula 44, evo kako
ŽIVOTNI ZAOKRET

Ana iz Duge Rese: Imala sam 107 kg pa skinula 44, evo kako

Ana Marčec iz Duge Rese, prije 15-ak godina borila se s viškom kg i nekoliko dijagnoza, potražila je pomoć u nutricionizmu i alternativnoj medicini, a danas joj je to i posao