Istražitelji kažu da bi mogli proći mjeseci do kraja istrage o padu Virginove letjelice. Prerano je aktiviran sustav za zakretanje krila, nakon čega se letjelica raspala
Virginova letjelica prerano je aktivirala sustav usporavanja
Istraga pada letjelice Virgin Galactica, u kojoj je poginuo kopilot Michael Alsbury (39), pokazuje kako se prerano aktivirala funkcija letjelice koja pomaže pri usporavanju i povratku u atmosferu. Savezno tijelo (NTSB) koje istražuje pad navodi da se ne može isključiti greška pilota Petera Siebolda (43), piše Reuters.
Glavni istražitelj Christopher Hart rekao je u nedjelju kako je još prerano govoriti o tome je li to glavni uzrok nesreće. Sustav koji se trebao aktivirati pri 1.4 Maha, aktivirao se dok je letjelica imala brzinu 1 Mah.
Hart je pojasnio kako je kopilot otključao sustav koji savija krila, a dvije sekunde kasnije repni dio letjelice se počeo preklapati. Taj drugi dio postupka se dogodio bez njihove naredbe. U videu ispod teksta možete vidjeti kako bi taj sustav trebao funkcionirati.
- Ne tvrdim da je ovo uzrok nesreće. Čekaju nas mjeseci i mjeseci istrage kako bi otkrili uzroke ovoga - rekao je Hart i dodao da ništa ne isključuju, a tako ni mogućnost greške pilota.
Hart je dodao da su našli spremnike goriva i motor koji ne pokazuju znak eksplozije, već da dijelovi letjelice ukazuju na to da se raspala u letu.
Letjelica je prvi put letjela s hibridnim pogonskim sustavom koje koristi dušikov oksid i gorivo na bazi plastike. Guardian piše da su na nestabilnosti dušikova oksida u raketnom sustavu upozoravali stručnjaci, a spominje se i eksplozija iz 2007. u svemirskoj luci Virgina, u kojoj je zbog dušikova oksida poginulo troje ljudi.