Riječki model izbornog predmeta Građanski odgoj i obrazovanje preuzima i sve više drugih gradova i županija, od Pule, Pazina, Umaga, Labina, Siska, Osijeka, Opatije do Sisačko-moslavačke županije
Učenici i roditelji zadovoljni Građanskim odgojem, žele i da se uvede kao obavezni predmet
Evaluacija rezultata dvogodišnjeg istraživanja provedbe riječkog modela Građanskog odgoja i obrazovanja u riječkim osnovnim školama, provedenog u suradnji s Centrom za primijenjenu psihologiju Odjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci, pokazala je visoki postotak zadovoljnih učenika, roditelja, nastavnika i ravnatelja, a sam projekt dobio je više priznanja i nagrada. Naime, GOO se, s fondom od 70 sato godišnje, kao izvannastavna aktivnsot, jednom do dva puta tjedno provodi već petu godinu zaredom. Nastava je iskustvena, terenska i praktična te u središte procesa stavlja učenike i njihov kognitivni, socijalni, psihološki i emocionalni razvoj. S obzirom na interdisciplinarnost GOO-a, i njegovi provoditelji (profesori, učitelji, pedagozi, povjesničari, psiholozi, filozofi, sociolozi i edukacijski rehabilitatori) dolaze iz različitih struka, a svi prolaze i dodatnu stručnu edukaciju.
O rezultatima dvaju istraživanja provođenja GOO-a govorila je predstavnica Centra za primijenjenu psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci Barbara Kalebić Maglica, posebno se osvrnuvši na drugo, opsežno, longitudinalno istraživanje koje se provodilo od 2018. do 2020. godine. Njime je bilo obuhvaćeno oko 400 učenika svake godine podijeljenih u eksperimentalnu i kontrolnu grupu, 404 roditelja, 21 ravnatelj škola i 19 provoditelja programa.
- Učenici su vrlo zadovoljni nastavom na koju su se odlučili jer žele iskusiti nešto drugačije, naučiti kako biti bolji građani te naučiti nešto o zanimljivim temama koje se obrađuju. Učenici smatraju da se nakon odslušanog GOO-a mogu zauzeti za sebe bez da povrijede drugu osobu, mogu reći ne za ono što ne žele, lakše izraziti svoje mišljenje te imati shvaćanja i razumijevanje za poziciju drugih - pojasnila je Kalebić Maglica.
Također, GOO-om su zadovoljni i roditelji te ravnatelji koji uviđaju njegovu važnost, jer, smatraju, potiče aktivno sudjelovanje učenika u zajednici te razvijanje njihova kritičkog mišljenja. Stoga se zalažu za njegovo uvođenje kao obaveznog predmeta. Štoviše, na testu znanja kojem su pristupili oni koji pohađaju GOO i koji ga ne pohađaju, rezultati jasno pokazuju kako oni koji su pohađali GOO imaju značajno bolje rezultate.
- Uvođenje Građanskog odgoja izazvalo je velik interes, a osim što su neki drugi gradovi, županije i škole preuzeli riječki model tog predmeta, on je nagrađivan i priznat Središnjim koordinacijskim odborom akcije Gradovi i općine – prijatelji djece, koji je projektu dodiejlio nagradu Naj akcija 2017. godine. Udruga gradova proglasila ga je najboljim u kategoriji "Grad građana", a Europska komisija je u analizi politika obrazovanja, usavršavanja i osposobljavanja u zemljama članicama EU za 2018. godinu posebno istaknula riječki model GOO-a. Također, Grad Rijeka je za riječki model GOO-a 2019. dobio nagradu "Gradovi za jednakost" kao najbolje ocijenjen grad za osobito istaknutu praksu u području jednakosti - istaknuo je Vojko Obersnel, gradonačelnik Grada Rijeke.
Rijeka je u implementaciju GOO-a i popratnih aktivnosti do sada uložila oko 1, 7 milijuna kuna, a besplatno ustupio i sve materijale za provedbu tog modela školama, gradovima i županijama koji su prepoznali njegovu vrijednost (gradovi Pula, Pazin, Umag, Labin, Poreč, Rovinj, Sisak, Osijek i Opatija te Istarska, PGŽ i Krapinsko-zagorska županija i OŠ Ludina iz Sisačko-moslavačke županije) i provode ga na svom području.