Amodo je osnovan 2013., a bavi se razvojem prizvoda temeljenih na telematici. Odnosno, preko aplikacije korisnik može dobiti podatke o vožnji, a osiguravatelji nuditi prilagođene police
U zagrebački Amodo uložili 3 milijuna eura, žele se proširiti
Venture capital fond Lead Ventures ulaže novih 3 milijuna eura zagrebačku insuretech kompaniju Amodo. Investicija će im omogućiti širenje tržišta i daljnji razvoj proizvoda temeljenih na telematici koje razvija Amodo, poput platforme Connected Insurance koja osigurateljima omogućava da ponude personalizirane proizvode kreirane prema ponašanju potrošača, a koju već koriste neki od najuglednijih osiguratelja diljem svijeta.
Preuzimanjem aplikacije vozač će na uvid dobiti brojne podatke koji se odnose na njegovu vožnju - koliko brzo vozi, kako se snalazi u zavojima, podatke o ubrzanju, kočenju i sl. Podatke zatim obrađuje analitički softver pa ih šalje vozaču u obliku informacije o tome koliko je sigurna i energetski učinkovita njegova vožnja. Vozači također dobivaju nagradu za pravilno i pažljivo ponašanje, u skladu s aplikacijom, a koje vožnju čini sigurnijom i energetski učinkovitijom.
Najveći interes za ovakav tip aplikacija imaju upravo osiguratelji jer je ponašanje u vožnji odlučujući faktor u procjeni rizika osiguranja vozila, vozača i putnika. To znači da vozači prilagodbom ponašanja mogu izravno utjecati na smanjenje troška osiguranja te značajno uštedjeti, dok osiguratelji dobivaju mogućnost ponude personaliziranih, “just in time” proizvoda u skladu s ponašanjem osiguranika.
Na primjer, vozaču automatski stiže ponuda za ugovaranje putnog osiguranja online u trenutku kada se približava granici, dok će vozačima koji učestalo putuju određenom rutom stići ponuda specifičnog kasko osiguranja ovisno o uvjetima vožnje osiguranika.
Tržište polica osiguranja temeljenih na ponašanju osiguranika (user-based insurance) iz godine u godinu bilježi sve veći rast. U ovom trenutku prodano je više od 25 milijuna polica za 417 različitih vrsta osiguranja temeljenih na ponašanju potrošača u 55 zemalja. Većina vodećih osiguratelja predstavila je ili planira predstaviti ovaj tip usluge, a predviđa se i kako će do 2025. godine ovo biti tržište vrijedno 95 milijardi USD, s godišnjim rastom od 18%.
Amodo je tehnološka tvrtka osnovana 2013. godine u Zagrebu i jedina tehnološka tvrtka u Hrvatskoj koja je razvila platformu temeljenu na telematici. Plaftorma je dosad skupila podatke s više od milijardu kilometara putovanja od 1,5 milijuna vozila.
- U zadnjih šest godina, Amodo je kreirao više od 25 proizvoda u 18 zemalja na 5 kontinenata za velike osiguratelje. U sljedeće tri godine želimo dinamično rasti i učetverostručiti broj osiguratelja s kojima radimo. U Lead Venturesu pronašli smo odličnog partner za tehnološki i poslovni razvoj Amoda, imaju značajnu snagu financiranja i široku mrežu poslovnih kontakata u regiji – izjavio je Marijan Mumdziev, glavni izvršni direktor Amoda.