Svibanjski pad odražava loše rezultate na gotovo svim velikim tržištima. Najviše je pala potražnja za automobilima u Italiji, za 6,6 posto. Slijede Njemačka i Francuska
U Europi pada prodaja, Hrvati kupili skoro 20 posto više novih automobila u prošlom mjesecu
Prodaja automobila u EU pala je u svibnju, signalizirajući nastavak oscilacija od kraja 2023. godine, a Hrvatska je ponovo bilježila dvoznamenkasti rast, pokazali su u četvrtak podaci udruge proizvođača ACEA. U svibnju je u EU registrirano 911.697 novih automobila, za 3,0 posto manje nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, izračunala je ACEA.
U travnju njihov broj bio se smanjio za 13,1 posto.
Podatak za svibanj pokazuje tako nastavak razdoblja oscilacija, koje je započelo 3,3-postotnim padom prodaje u prosincu, snažnim oporavkom u siječnju, uz stopu rasta od 12,1 posto. U veljači prodaja se ponovo oštro smanjila, za 10,1 posto, a pala je i u ožujku, za 5,2 posto.
Svibanjski pad odražava loše rezultate na gotovo svim velikim tržištima. Najviše je pala potražnja za automobilima u Italiji, za 6,6 posto. Slijede Njemačka i Francuska gdje je smanjena za 4,3 odnosno za 2,9 posto.
Rast je bilježila samo Španjolska, za 3,4 posto, pokazuju podaci ACEA-e.
U Hrvatskoj su u svibnju, prema ACEA-inim podacima, registrirana 8.523 nova automobila, za 18,95 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu. U travnju njihov broj uvećan je za 14,03 posto.
Europsko tržište električnih automobila na baterije smanjilo se u svibnju za 12 posto, izračunala je ACEA, istaknuvši Belgiju i Francusku kao jedine svijetle točke. Najveće europsko tržište, ono Njemačke, smanjilo se za čak 36,6 posto.
U takvim je uvjetima tržišni udio električnih automobila blago smanjen u odnosu na travanj, kliznuvši na 12,5 posto.
Hrvatska je odskakala udvostručenom prodajom te kategorije električnih automobila. Blizu su i plug-in hibridi s 87,5-postotnim skokom prodaje, a dvoznamenkasti rast bilježila je i kategorija hibridnih električnih modela koji uključuju „pune i blage hibride”, za 14,5 posto.
Hibridna električna vozila obuhvaćaju, prema definiciji ACEA-e, "potpune i parcijalne hibride" koji, ovisno o snazi baterije, mogu u prosjeku voziti do 62 posto vremena samo na električni pogon.
Skromnijih prvih pet mjeseci
U prvih pet mjeseci ove godine europsko tržište novih automobila poraslo je za 4,6 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, uz prodanih 4,6 milijuna vozila, izračunala je ACEA.
Rast je znatno slabiji nego u prvih pet mjeseci 2023. kada je prodaja bila poskočila za 18,5 posto.
U skupini vodećih tržišta najveći rast bilježila je u prvih pet ovogodišnjih mjeseci Španjolska, po stopi od 6,8 posto. Slijede Njemačka i Francuska gdje je uvećana za 5,2 odnosno za 4,9 posto. Najskromnije je poraslo talijansko tržište, za 3,4 posto.
U Hrvatskoj je u prvih pet ovogodišnjih mjeseci, prema podacima ACEA-e, registrirano 31.219 novih automobila, za 15,1 posto više nego u istom lanjskom razdoblju.
Europsko tržište električnih automobila na baterije poraslo je za 2,0 posto, uz registriranih 556.276 novih vozila. Prodaja 'dizelaša' pala je za 8,8 posto, uz prodano 592.701 vozilo.
'Benzinci' su zadržali vodeću poziciji s udjelom u tržištu od 35,5 posto, a hibridni električni automobili potvrdili su drugo mjesto s tržišnim udjelom od 29,9 posto.
Prodaja električnih automobila na baterije u Hrvatskoj u prvih pet mjeseci bilježila je 39,4-postotni pad u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Popularniji su bili plug-in hibridi i hibridni električnih automobili, prema rastu prodaje za 46,1 odnosno za 39,6 posto. Porasla je prodaja 'dizelaša', za 16,1 posto, i 'benzinaca', za 8,3 posto.