I sportska verzija Renault Twinga-Gordini - osvježena je u nedavnom redizajnu ovog modela. Izvana i iznutra djeluje vrlo modernije, a vozi jednako uvjerljivo kao i dosad
Twingo Gordini GT: Dovoljno snage i puno dodatne šminke
Ako želite da vam vozilo bude primijećeno u prometu, kod malih je automobila to mnogo lakše postići nego kod velikih. Malo veći kotači (u ovom slučaju 15-inčni), malo kroma, efektan spojlerčić i kakva zgodna boja, i - posao je završen. Još ako pritom imate na raspolaganju i značku sa zvučnim imenom poput Gordinija, ne možete pogriješiti. Ona ovdje označava sportsku izvedbu Renaultovog Twinga, s time da je ponudu i “nabrijani” Twingo R.S. sa 133 KS.
U vožnji Twingo Gordini djelomično opravdava svoje slavno ime: ne tražite li i ne očekujete li čuda, s njegovim ćete mogućnostima biti sasvim zadovoljni. Na kraćim neravninama i dalje rado poskakuje, no mlađim će vozačima, za koje je ovakav auto i namijenjen, to vjerojatno donijeti dodatnu dozu uzbuđenja. Da ne bi bilo zabune, novi Twingo nije neudoban nego ima uvjerljiv ovjes koji omogućava malo agresivniju vožnju. Dio zasluga za relativno komforan smještaj sprijeda ide i prednjim sjedalima, koja dobro obuhvaćaju tijelo i u kojima će se ugodno osjećati i krupnije osobe no straga prostora ima znatno manje.
Prepoznatljiva unutrašnjost plavih tonova
Okretomjer s plavim kućištem i bijelom podlogom, kožnati upravljač s karakterističnim bijelim “nišanom”, aluminijske papučice, “markirana” ručica mjenjača... sve je to ovdje kako bi se Gordini učinio prepoznatljivim.
Kada je i 100 KS sasvim dovoljno...
Na papiru stvari možda i ne zvuče uzbudljivo, no teorija i praksa ne moraju se uvijek podudarati. Gordini to zorno pokazuje: 100 KS danas nije brojka koja ikoga može impresionirati, čak i kada je riječ o malenom i laganom automobilu. No motor i precizan mjenjač sa pet stupnjeva prijenosa ovdje su sjajno posloženi u cjelinu koja i više nego dobro obavlja svoj posao: maleni turbobenzinac nudi moment koja je dostatan za sigurna pretjecanja i osjećaj dinamične vožnje, potvrđen ubrzanjem ispod 10 sekundi i najvećom brzinom od 189 km/h. Pritom i zvuči dobro, a potrošnja se u prosjeku zadržava na 7 litara na 100 km.
Renault Twingo 1.2 GT Gordini
masa: 980 kg
dimenzije: 369x166x147cm
obujam: 1149 ccm
snaga: 74 kW/100 KS
ubrzanje (0-100km/h): 9,8 s
najveća brzina: 189 km/h
potrošnja: 5,7 l /100 km
cijena: 98.790 kn (testni model), 92.990 kn (bez doplata)
konkurencija: Peugeot 107, Citroën C1, Chevrolet Spark, VW Up!
PLUS: prepoznatljiv i dinamičan vanjski izgled, bogata opremljenost, dovoljno uvjerljiv i ne pretjerano žedan motor, dobar mjenjač i udobnost, sjajno ležanje na cesti
MINUS: skučena stražnja klupa i malen prtljažnik, nekoliko jeftinih plastičnih detalja u unutrašnjosti