Mali poduzetnici u Hrvatskoj sve više prepoznaju važnost digitalne transformacije, te jedan od važnijih trendova je personalizacija sadržaja i inovativnost ponude
Trendovi svjetskog turizma riješili problem sezonalnosti
Digitalna transformacija je od trendi pojma postala dio svakodnevice, a proizvodi i usluge postali su dostupni na dlanu svima. Osim na zdravstvo, logistiku i automobilsku industriju digitalna transformacija utječe na aspekte ugostiteljstva i turizma iz perspektive korisnika i pružatelja usluge. Prema procjenama vrijednost digitalne ekonomije u Hrvatskoj će se do 2025. godine povećati četiri puta.
U Hrvatskoj se digitalna transformacija uglavnom provodi parcijalno što znači da tvrtke uvode nove tehnologije, ali ne mijenjaju svoje poslovne modele u skladu s njima. No, bez obzira na to ipak postoje tvrtke koje su uspješno provele digitalnu transformaciju i u posljednje vrijeme ih je sve više, od malih do velikih poduzeća različitih industrija.
Sektor turizma predstavlja primjer kako rano usvajanje digitalne transformacije u poslovanju može kroz nekoliko godina rezultirati uspješnim rezultatima. Iz perspektive tvrtki, digitalna prilagodba je prijeko potreban uvjet da i dalje budu konkurentne te odgovore na stalno rastuće zahtjeve suvremenih turista. Jedan od važnijih trendova u digitalnoj transformaciji je svakako trend personalizacije sadržaja i ponude.
Izvrsni rezultati zahvaljujući inovativnosti i digitalnoj transformaciji
Mali obiteljski kamp Polidor u istarskoj Funtani od svojeg otvorenja 2015. godine bilježi izvrsne rezultate zahvaljujući inovativnosti ponude i digitalnoj transformaciji poslovanja. Kroz vlastitu digitalnu transformaciju iz godine u godinu podižu razinu usluga od sustava naplate i registracije gostiju do kvalitetnih marketinških strategija koje, osim stranih, sve više privlače i domaće goste.
Polidor je posljednjih nekoliko godina proglašen najboljim kampom u više kategorija, a neprestanim ulaganjem i popratnim sadržajima koje nude prate svjetske turističke trendove čime su riješili problem sezonalnosti.
Istarski kamp samo je jedan od uspješnih primjera iz prakse kako provesti digitalnu transformaciju u poslovanju.
Osim Polidora, 5. veljače u zagrebačkoj Laubi na najposjećenijoj konferenciji HUP-ICT Udruge, pod nazivom Digitalna (R)evolucija 3.0, mnoge hrvatske tvrtke poput Njuškala, Tokića i Poliklinike Bagatin će predstaviti svoje poslovne modele i pružiti stvaran uvid u procese digitalne transformacije kroz vlastite primjere.
Što su sve naučili, koja su bila očekivanja, koje su bile zablude, kako su se rješavali problemi i koji su krajnji rezultati otkrit će njihovi predstavnici kroz svoje poduzetničke priče i iskustva. Namjera Digitalne (R)evolucije 3.0 je ohrabriti i druge poduzetnike da prepoznaju prilike i prednosti koje donosi digitalna transformacija te da uvedu nove organizacijske modele omogućava tehnologija.