Toyota posebne nade polaže na vodik kao pogonsko gorivo u automobilima s gorivim ćelijama, a sve će više proizvoditi i klasične električne automobile kakve još nema u ponudi
Toyota vjeruje u hibride: Misle da će potražnja skočiti za 600%
Među rijetkim europskim novinarima sudjelovali smo na Toyotinom Kenshiki forumu, na kojem smo saznali što Toyota očekuje od budućnosti u automobilskoj industriji i kako se za nju priprema. Glavna tema bila je nezaobilazna elektrifikacija.
Iako je sada jasno da električni automobili polako gaze prema dominantnom položaju na tržištu u Toyoti i dalje vjeruju u hibride. Oni smatraju sa će i u desetljeću pred nama oni igrati vrlo važnu, ako ne i najvažniju ulogu na tržištu novih automobila. Zbog masovnog odustajanja od dizela i sve strožih ekoloških normi u Toyoti do 2025. godine očekuju rast potražnje za hibridima od čak 600 posto.
Pokretanje videa...
Toyota će se u budućnosti, osim na klasične hibride po kojima su posebno poznati, koncentrirati i na plug-in hibride, električne automobile te automobile s pogonom na vodik. Do 2025. će na tržište plasirati čak 60 novih ili obnovljenih elektrificiranih modela.
Toyota posebne nade polaže na vodik kao pogonsko gorivo u automobilima s gorivim ćelijama. Njihov Mirai jedan je od rijetkih automobila ove vrste no potražnja za njim nije velika jer nedostaje punionica vodikom. U Europi ih je samo 130, od čega više od polovice otpada na Njemačku. U Hrvatskoj nema ni jedne. Iz Toyote tvrde da vodik kao pogonsko gorivo ima brojne prednosti u odnosu na električnu energiju. Lakše se skladišti i transportira, a automobili na vodik se brže pune. Za punjenje Miraija treba oko pet minuta, dok usporedivom električnom automobilu na najbržim punjačima treba oko sat vremena.
Toyota namjerava paralelno razvijati pogon na gorive ćelije i pogon na struju jer je za manje gradske automobile praktičnije da budu potpuno baterijski dok je u većim automobilima i drugim velikim vozilima zbog dovoljno prostora bolje koristiti gorive ćelije.
Toyota je na forumu pokazala i e-TNGA platformu za buduća električna vozila. Ona je prilagodljiva različitim modelima iz različitih segmenata, a na njoj će nastati i prva potpuno električna Toyota koju će predstaviti 2021. godine. Bit će to SUV srednje klase kojeg tvrtka razvija u suradnji sa Subaruom.
Pokretanje videa...
Pravu revoluciju Toyota bi trebala pokrenuti novom solid-state baterijom koja bi trebala imati mnogo veći doseg te se puniti mnogo brže od dosadašnjih. I njena izdržljivost bi trebala biti na mnogo višoj razini. ranije su se spominjali podaci da bi uz takvu bateriju bio moguć doseg od 1000 kilometara, da bi punjenje trajalo 15 minuta i da bi baterija i nakon 30 godina korištenja imala 90 posto svojeg kapaciteta. Te brojke Toyota nije službeno potvrdila. Očekuje se da će prve Toyote s takvim baterijama voziti već prije 2025. godine.